volgens mijn tabel:
http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/heads.htm
komt dat in de buurt van een grote overmaat (niet standaard-zuigers) van een 1098 (986 is ook geen standaard?!).
je zou dus moeten nagaan of het een aangepaste small-bore is of dat ze misschien een korte-slag big-bore hebben gemaakt ?! kleur zegt niks, iedereen die een kwast of spuitbus kan hanteren kan er van maken wat 'ie wil :)" title="Evil" />
Kan iemand mij vertellen wat voor ombouw dit is geweest???
de huidige eigenaar ? of misschien weet die nog te vertellen wie de ombouw heeft gedaan ??
FWIW,
Theo van den Bogaard
- Login of registreer om te reageren
RE: 1256cc
Ingediend door J. Overweg op di, 18-03-2008 16:11
Heb een mooie mini op het oog, van origine 986cc, echter in 1991 een motorombouw gehad naar 1256CC.
Dit volgens duitse papieren. (K50/5750, dus ± 68PK.)
- Motorblok heeft geen gele of rode kleur, maar gewoon ijzerkleurig
- thermostaat aan bestuurderszijde
- verdeler linksvoor recht naar voren
- hendeltje voor interieurkachel links op het blok, schuin naar voren gericht.
- oliekoeler + radiateur met enkele fan, direct aangedreven
- verchroomde kleppendeksel, ronde vormen en hoog
- enkele carburateur aan achterzijde
Ik kan echter geen 'standaard' motorblok van een mini vinden met 1256cc........
Kan iemand mij vertellen wat voor ombouw dit is geweest???
(hij rijdt trouwens als een kogel.....)