Heb een mooie mini op het oog, van origine 986cc, echter in 1991 een motorombouw gehad naar 1256CC.
Dit volgens duitse papieren. (K50/5750, dus ± 68PK.)
- Motorblok heeft geen gele of rode kleur, maar gewoon ijzerkleurig
- thermostaat aan bestuurderszijde
- verdeler linksvoor recht naar voren
- hendeltje voor interieurkachel links op het blok, schuin naar voren gericht.
- oliekoeler + radiateur met enkele fan, direct aangedreven
- verchroomde kleppendeksel, ronde vormen en hoog
- enkele carburateur aan achterzijde
Ik kan echter geen 'standaard' motorblok van een mini vinden met 1256cc........
Kan iemand mij vertellen wat voor ombouw dit is geweest???
komt dat in de buurt van een grote overmaat (niet standaard-zuigers) van een 1098 (986 is ook geen standaard?!).
je zou dus moeten nagaan of het een aangepaste small-bore is of dat ze misschien een korte-slag big-bore hebben gemaakt ?! kleur zegt niks, iedereen die een kwast of spuitbus kan hanteren kan er van maken wat 'ie wil
Kan iemand mij vertellen wat voor ombouw dit is geweest???
de huidige eigenaar ? of misschien weet die nog te vertellen wie de ombouw heeft gedaan ??
RE: 1256cc
Ingediend door J. Overweg op di, 18-03-2008 16:11
Heb een mooie mini op het oog, van origine 986cc, echter in 1991 een motorombouw gehad naar 1256CC.
Dit volgens duitse papieren. (K50/5750, dus ± 68PK.)
- Motorblok heeft geen gele of rode kleur, maar gewoon ijzerkleurig
- thermostaat aan bestuurderszijde
- verdeler linksvoor recht naar voren
- hendeltje voor interieurkachel links op het blok, schuin naar voren gericht.
- oliekoeler + radiateur met enkele fan, direct aangedreven
- verchroomde kleppendeksel, ronde vormen en hoog
- enkele carburateur aan achterzijde
Ik kan echter geen 'standaard' motorblok van een mini vinden met 1256cc........
Kan iemand mij vertellen wat voor ombouw dit is geweest???
(hij rijdt trouwens als een kogel.....)
RE: 1256cc
Ingediend door Theo van den Bogaard op di, 18-03-2008 16:45
volgens mijn tabel:
http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/heads.htm
komt dat in de buurt van een grote overmaat (niet standaard-zuigers) van een 1098 (986 is ook geen standaard?!).
je zou dus moeten nagaan of het een aangepaste small-bore is of dat ze misschien een korte-slag big-bore hebben gemaakt ?! kleur zegt niks, iedereen die een kwast of spuitbus kan hanteren kan er van maken wat 'ie wil
de huidige eigenaar ? of misschien weet die nog te vertellen wie de ombouw heeft gedaan ??
FWIW,
Theo van den Bogaard
RE: 1256cc
Ingediend door Mini4Ever op di, 18-03-2008 20:53
Duitse papieren hebben vaker 1256cc als er eigenlijk 1275cc bedoeld wordt. Verwacht dat het gewoon een standaard blok is.
RE: 1256cc
Ingediend door (b)engeltje op di, 18-03-2008 21:00
Is eventueel meer zekerheid over te geven, als het motornummer opgegeven wordt.
RE: 1256cc
Ingediend door J. Overweg op wo, 19-03-2008 13:42
Zodat de auto binnen is (heb hem al gekocht) zal ik de gegevens doormailen.
Wil dan meteen even checken welke carb gemonteerd is.