Ik vraag me eigenlijk af, waarom je het zou willen. Is de huidige motor soms versleten? Velen willen juist een 1300 met een dubbele carburateur ipv injectie!
Een SPI is een A+ en jij hebt een oudere A motor. Je zal hoe dan ook het huidige carter en bak moeten behouden want de versnellingsbak van een Mini heb je natuurlijk niets aan. Ik meen dat carter/mini-bak uitwisselbaar is tussen A en A+, maar of dat in dit geval geheel goed gaat met de tussentandwielen van de Midget bak? Geen idee...
Ik denk dat het een best ingrijpende missie is, ik vraag me af of het de moeite waard is. Als je problemen hebt met het afstellen van de carburateurs, kun je veel beter een SU HIF44 plaatsen met een passend spruitstuk. Veel eenvoudiger en goedkoper!
Op mijn vaders Frogeye zit ook slechts een enkele carburateur (afwijkend van fabrieksspecificaties maar wel origineel zo geleverd!), deze loopt naar zijn zeggen veel gelijkmatiger dan met 2 carbs, en is veel eenvoudiger qua afstellen.
Hopelijk heb je hier iets aan. Mocht je toch SPI willen heeft mijn pa wellicht wel interresse in je oude blok.
- Login of registreer om te reageren
RE: 1275 dubbele SU naar 1300 spi ?
Ingediend door MG Midget 72' op za, 15-03-2008 19:02
Ik wil mijn MG Midget met standaard een mini cooper S motor uit 72 voorzien van een nieuwere motor.
Zelf zat ik te denken aan een 1300 spi.
Mijn vraag is of er iemand ervaring heeft met een dergelijke ombouw.
Of dit ook wel een goede keus is.
Of mij iets anders aan raad.
Ik hoop op een reactie.
M.v.g. Menno.