1275 houd in

RE: 1275 houd in

hallo

ik heb al proberen te zoeke op de zoek functie, maar kan het niet vinden.

ik heb sinds kort een 1275 carb stage1(voorheen spi) in mijn mini gelegd
loopt en trek verder super maar bij de 120 houd hij in. als je gas los laat en weer verder trekt naar de 120 houd hij daar weer in, net alsof er een begrenser in zit. carb potje heb ik al bij gevuld.

bvd

hoi koen

ik heb het zelfde probleem gehad met mijn 1275 caburateur.

ik heb de vacuum slang van me onsteking getrokken de caburateur wat hoger stationeer gedraait tot ongeveer 1500 toeren en toen de ontsteking verdraait totdat de motor het hoogste stationeer draait,
daarna weer vacuum erop gezet en weer stationeer afstellen en toen was het bij mij opgelost loopt supper 170 km/h top :D

nou ik had um juist afgesteld op 9 graden voor ontsteking met losse vacuum slang
volgens mij zoals het hoort

maar ik kan dat natuurlijk ook nog altijd proberen

die waarde is 20 jaar geleden bedacht, zonder speling, slijtage en andere factoren... hoe kan een boekje nu weten hoeveel graden voorontsteking je moet hebben???

en daarom is afstellen met de strobo ook onzin. als basis is het goed daarna met gevoel / rollenbank...

9 graden met een stage 1 set is zowiezo wat aan de lage kant, zou eerder naar 12 gaan ofzo...

wat voor naald zat er bij die stage 1?
trekt 'ie in lagere versnellingen wel door (hogere toeren?)

FWIW,
Theo van den Bogaard

ik heb er een bdp naald inzitten gloof ik

maar het rare is dat hij in de andere versnellingen wel goed en ver door trekt alleen in de 4 kom ik niet harder als 120, maar hij loopt goed stationair en start goed alles goed alleen dat niet.

afstellen op een rollenbank is sowieso een goed idee ...

mijn Spi (standaard) had ook wel moeite in de hoogste versnelling om toeren te maken (oorzaak = diff) je kan gewoon eens proberen langer in zijn 3 door te trekken 8)
berg af, wind mee, zon in de rug etc...

succes,
Theo van den Bogaard

jaa ik kan er ook een v8 inleggen dan heb ik de wind in de rug niet nodig
maar er moet toch wel een oorzaak zijn ?

Door de luchtweerstand die kwadratisch oploopt kom je in zn 4 pas in de buurt van de limiet van je motortje. Dus als 'ie niet 100% is, zou het kunnen dat je het dan pas merkt.

oorzaak is dus: te weinig pk's :P

zoals gezegd kwam mijn standaard Spi (63 pk) ook moeilijk in de toeren in z'n 4 en het kostte veel moeite om 150 op de teller te krijgen.

FWIW,
Theo van den Bogaard

nou al rij ik 60 in zijn 4 trek hij hem heel makkelijk en snel naar die 120 alleen daar wil die niet verder dus heeft niks met vermogen te maken

Wat dan wel denk je?

60 in zijn 4, dan vraag ik me af of je in de andere versnellingen wel doortrekt in toeren...

Is een BDP ook niet iets te voor een standaard blok? BEJ of BDL zal al een verschil maken

het is een stage1 niet geheel standaard.

maar bij de 120 ongeveer begint hij te stotteren net alsof hij te weinig benzine krijgt, ik zeg maar wat. ik heb de benzinepomp van mijn 1000tje overgezet, lijkt mij geen probleem maar ik roep maar wat.

Ik heb hetzelfde probleem, alleen gaat mijne niet harder dan 100. Mijn probleem is toerenafhankelijk, bij een bepaald toerental gaat ie inhouden, net alsof de brandstoftoevoer wordt afgesloten. Als je dan het gaspedaal lift is het weer weg.

Ik rijd zo al maanden en heb nog niet echt zin gehad om er naar te kijken, ook al omdat ik vrijwel nooit op de snelweg kom.

Dennis

jaah is ongeveer het zelfde dus alleen ik heb het bij ongeveer 120 in zun 4

staat je carburateur niet te arm? Check ook ff of er nog olie in het carb.-potje zit :P .