Een goed getunede 1000 kan meer vermogen leveren dan een standaard Metro motor. Dat is namelijk helemaal niet zo'n hot ding, alleen de cilinderinhoud van 1275 cc heeft hij voor. Verder: gewoon spruitstuk, kleine carburateur, softe compressieverhouding. Het wordt pas leuk met een MG Metro motor. Een HIF44, los inlaatspruitstuk, LCB uitlaatrspruitstuk en een K&N filter zou al wat moeten schelen.
- Login of registreer om te reageren
RE: 1275 metro motor, maar waar zijn die pk's?
Ingediend door Petorie op za, 03-08-2002 17:10
Ik ben van plan een 1000e te kopen met een 1275 metro blok. Na een testrit in deze mini ondervond ik een zwaar tekort aan pk's. Het reed alsof het een 1000 was en dan zelfs een trage 1000. De motor loopt verder prima en soepel, start meteen, geen bijgeluiden. Wel is het zo dat er een miniscule carburateur op zit van merk x en er is ook geen sprake van een open luchtfilter. Zou dit misschien de oorzaak kunnen zijn van het gemis aan kracht? Oftewel dat als er een hs4 of een hiv44 op geplaatst wordt met een K+N luchtfilter, dat dit dan wel een pk of 10 tot 15 kan schelen? Ik hoop dat iemand mij met dit vraagstuk kan helpen.
MvG Petorie