1275 metro motor, maar waar zijn die pk's?

RE: 1275 metro motor, maar waar zijn die pk's?

Ik ben van plan een 1000e te kopen met een 1275 metro blok. Na een testrit in deze mini ondervond ik een zwaar tekort aan pk's. Het reed alsof het een 1000 was en dan zelfs een trage 1000. De motor loopt verder prima en soepel, start meteen, geen bijgeluiden. Wel is het zo dat er een miniscule carburateur op zit van merk x en er is ook geen sprake van een open luchtfilter. Zou dit misschien de oorzaak kunnen zijn van het gemis aan kracht? Oftewel dat als er een hs4 of een hiv44 op geplaatst wordt met een K+N luchtfilter, dat dit dan wel een pk of 10 tot 15 kan schelen? Ik hoop dat iemand mij met dit vraagstuk kan helpen.

MvG Petorie

RE: 1275 metro motor, maar waar zijn die pk's?

Een goed getunede 1000 kan meer vermogen leveren dan een standaard Metro motor. Dat is namelijk helemaal niet zo'n hot ding, alleen de cilinderinhoud van 1275 cc heeft hij voor. Verder: gewoon spruitstuk, kleine carburateur, softe compressieverhouding. Het wordt pas leuk met een MG Metro motor. Een HIF44, los inlaatspruitstuk, LCB uitlaatrspruitstuk en een K&N filter zou al wat moeten schelen.

RE: 1275 metro motor, maar waar zijn die pk's?

Is geen antwoord op te geven. Het blokje kan best mooi lopen, en versleten zijn. Weinig compressie hebben ed. Dan helpt er niks meer. Is ie wel gezond dan heb je nog afstelmogelijkheden als het mengsel, maar ook de ontsteking ed. is belangrijk voor vermogen. Als dit goed fout staat mis je ook flinke hoeveelheden PK"s

Wat Eelke al zegt is ook waar. Een standaard Metro heeft niet zo veel vermogen meer. Wel koppel....

Bert.