Hallo Bart,
Ik zou ook wat aan de kop doen, aangezien je die toch wil reviseren. (Eventueel stage 3)
Verder zou ik voor een dubbele hs 4 gaan of een hif 44, geeft net wat meer vermogen.
Sw 5 is ook wat tam, tenzij je alleen heel veel koppel wil.
Ik zou zelf voor een sw7 of sw 10 gaan.
Een goede ontsteking is ook belangrijk. 123 ontsteking is altijd goed.
Gr,
Bas
- Login of registreer om te reageren
RE: 1275 tunen
Ingediend door bartvdl op wo, 11-02-2015 20:20
Hoi,
Ik ben bezig met m'n mini te restaureren.
Heb een 1275cc motorblok, momenteel vrij standaard met dubbele hs2 carb.
Plannen voor het blok:
-SW5 nokkenas
-1:5 ratio tuimelaars (roller rocker)
-kop reviseren, loodvrij, nieuwe kleppen, nieuwe klepveren (dubbele?)
-duplex ketting distributie kit
Hoe denken jullie over mijn ideeën? Met mijn eigen research bleek dit wel een leuke combinatie zijn, qua koppel en vermogen winst.
Groeten
Bart