12g295

RE: 12g295

hoi,

als ik zulke kop op mijn duizend zet met andere nokkenas sw5 en stage 1 kit.. zit ik dan al redelijk goed ik kwestie van vermogenwinst of zou ik de kop nog bewerken ? de grote vraag is eigenlijk moet deze kop nog verder gemodificeerd worden of is deze goed zoals hij is ?
grtz
freaker

zie:
http://www.minisevenclub.nl/forum/viewt ... 084#262084

groetjes,
Theo van den Bogaard

staat al een hele boel in heb ik gelezen, maar vroeg mij af of de kleppen nog moeste vergroot worden of het idd een zeer goede kop is om hem er direct op te zetten. met wat valt het te vergelijken ?
stage 2 kop ?

freaker

ik heb een 12G202 kop op mijn 998 zitten
siyun heeft hier de nodige uurtjes flow werk in zitten en er zitten grotere inlaatkleppen in
(de std 12G202 is al groter dan die uit een 998 en ik zit nog 1 stapje verder)

toen siryun met de kop bezig was heeft ie contact gehad met meerdere pro's en die prefereen de 12G202 over de 12G295 mits goed gemodificeerd.
de redenen je kan er evenveel (zo niet meer) flow uithalen er zijn er meer en betere beschikbaar
en last but certainly not least hij is een stuk robuster.
dus veel minder snel een gescheurde kop.

maar even een simpel antwoord als je een goede frise! 12G295 hebt die je genoeg kan vlakken
en je neemt een sw5 en een stage1 kit op een 998
dan zit je zeker in de leuke vermogens winsten

[size=75:2n7xw9ob][topics samengevoegd - Crispy][/size:2n7xw9ob]
ik kan geen direct topic vinden dus dan maar even zo:

een geflowde 12g202 kop is leuk speelgoed op een 1000tje
hieronder een foto van zo'n ding

link

geeft deze meer peekaas dan een 12g295 standaard kop?

Siryun, de 'koppendokter" prefereede de 12g202 gepoort boven de std 12g295 kop dacht ik..

ps .

ik kan er mogelijk 1 kopen voor 200e
is dat een goed idee? :?

een 12g202 is een standaard kop van een 1100 deze geeft op een 1000 wel iets meer vermogen maar als je de kop niet aanpas zal dit niet heel veel zijn. Nono heeft geloof ik een 12g202 kop die door siryun is aangepast op een 1000 dit gaf leuke resultaten. Ik zou als ik jou was siryun gewoon ff pmen. Kan je meteen vragen of die 200 euro een goede prijs is.

Groeten Kevin

200 euro voor een dergelijke, naar ik aanneem standaard, kop is veel te veel, een 12g295 is een betere kop, alleen zie er maar eens eentje te vinden...een goede...

Dennis

binnen kort is echter mijn 12g202 kop beschikbaar......
siryun heeft al het werk gedaan grotere inlaat kleppen veel flow werk.
als geintreseerd pm maar

het voor deel van 12g202 was de hogere betrouwbaarheid en het feit dat er meer materiaal aanwezig was in de kop waar door het poort werk mooier gedaan kon worden

@ dennis, ja die 12g295 zijn moeilijk te vinden.

@ nonono, ik dacht dat je helemaal happy was met jouw super1000 kopje :? .
en nu gaat hij er weer uit?

@spinaker, ik zal hem eens en PM sturen. thnx voor tip

200 is echt vrij veel..

op zich is de 295 in standaard vorm veel beter maar de kamers zijn groot (omdat deze met zuigers met verhoogde D op de kroon gebruikt werden..die overigens niet meer te krijgen zijn..ze waren ook nogal zwaar en die bult doet niet heel veel positiefs voor de verbranding zegt men)waardoor je een hele lage comressie verhouding krijgt. dus is het gros erg gevlakt en wil dat nogal eens problemen geven met de dikte van het deck wat er overblijft.

in een goede 202 zit zo veel metaal dat je eigelijk gewoon de vorm van een gepoorte 295 er in slijpt terwijl je de verbandings kamers beter naar eigen inzit (in nonono geval een formule jr vorm) kan verbouwen al heb je ook hier niet veel speling bij een 998 ..een 1089 is al beter te doen ivm kamer volume en CR.

verder is het erg handig omdat er lekker kleine kleppen in zaten. je hebt dan meer mogelijkheid on het meest kritische deel van de poort vorm te geven (er af kan ..erbij is heeel erg lastig) wat nogals eens een probleem kan zijn bij grote bowls ( je wilt ca 0.85X de diameter van de klep gebruiken..wellicht nog iets kleiner).

een groot nadeel is dat het veeeel werk is en het is erg erg erg krap. Ik heb een 202 van wouter nog liggen en ik denk dat ik daarna even geen 202 meer wil zien. (dan ook nog eerst de supercharger 12g940 afmaken.. die ligt er ook al weer te lang.. dat gewerk stoort errg bij poort werkzaamheden :P )

gewoon een flow bedrijfje beginnen :P

Aangezien in dit topic ook al een klein gedeelte van 202 vs 295 werd besproken, heb ik ze samengevoegd zodat de info bijelkaar blijft.