12G940 op een 998, pockets zelf te doen?

RE: 12G940 op een 998, pockets zelf te doen?

Jaja weer een topic over een 1275 kop op een 998.

Hetgeen ik alleen wil weten is of de pockets echt nodig zijn.
Op veel plaatsen lees je dat het altijd moet, op andere plaatsen alleen als je nokkenas vervangt door een met meer lift.

Op het moment heb ik gewoon standaard nokkenas.
En als je pockets moet uitfrezen, is dat iets wat met de dremel kan?

En er was nog iets met koelkanalen en een poulley????

RE: 12G940 op een 998, pockets zelf te doen?

Ik zou wel de pockets erin maken als je toch bezig bent.
Straks wil je een andere nokkenas zetten voor nog meer pk's en dan is dat alvast gebeurd.

Moet goed zelf te doen zijn. Alleen met mijn dremel duurde het erg lang voordat ik wat materiaal weg had. Ik heb mijn blok uiteindelijk weggebracht voor wat aanpassingen. (geen pockets trouwens)

Succes ermee

RE: 12G940 op een 998, pockets zelf te doen?

Wat is het nut van een 12G940 op een 1000 als je de nokkenas niet ook aanpast? Maar het is goed te doen, ik heb zelf de pockets erin gemaakt met behulp van een ver afgesleten doorslijpschijf op een haakse slijper.

Houdt er wel rekening mee dat je je kop extra moet laten vlakken om weer aan een acceptabele compressie te komen en de watergalerij aan de voorzijde en de oliekanalen aan de achterkant moet afpluggen en daarna opnieuw boren.

Dennis

RE: 12G940 op een 998, pockets zelf te doen?

Pockets hoeft niet maar dan moet je wel de de zittingen aan de slag. kijk op mini magazine en kijk of je MINI Expert Issue one kan kopen op CD. daar staat exact in wat je moet weten.

RE: 12G940 op een 998, pockets zelf te doen?

Is ook te downloaden via apple newsstand