12H996aa BLOK

RE: 12H996aa BLOK

hallo,

Ik heb mij gisteren een 12H996AA blok van een metro gekocht (MG Metro design/specification variants (high CR, sportier CAM6648 cam, bigger inlet valve in head)) . Nu was hier geen carburator bij . Past hier een dubbele HS2 op of moet ik gaan voor een dubbele hs4?

RE: 12H996aa BLOK

het makkelijkst lijkt mij een enkele hiff44, of je moet perse een dubbele carb willen.

RE: 12H996aa BLOK

Een dubbele HS2 is nog prima voor zo'n blok.
Als je een andere kop en nokkenas gaat monteren kan je denken aan een set je hs4's.
Maar gewoonlijk is het op een straat auto lekkerder om een beetje onder carb'd te zijn.

Een enkele hiff 44 kan ook maar dat is toch een beetje als een enkele testikel.
Tuurlijk heeft Armstrong er heel wat tours mee gewonnen maar het heeft geen uitstraling.

RE: 12H996aa BLOK

Looks willen wel wat(zeggen ze)

Een dubbele carb is leuk maar geeft vaak afstel problemen tenzij je het spul op de Dynobank gaat zetten.. wat dan weer vaak extra kost ivm het synchroniseren van de 2 carb's....

EDIT, vautjes verwijderd :x

RE: 12H996aa BLOK

Een 12H blok is geen 1000cc ;)

RE: 12H996aa BLOK

Pfff hoe kan je er oveheen kijken...
Dan is wat mij betreft een Hiff 44 een goede keuze...
Dubbele carb's geven zo weinig meer dat de afstel problemen en de looks er niet tegenop kunnen is mijn bescheiden mening :D

RE: 12H996aa BLOK

Wanneer komt iemand met een dubbele SU set waarvan er maar eentje werkt?
Zeg maar, een split SU set ;)

Wel de looks maar niet de lasten.
:P

RE: 12H996aa BLOK

Oooh dan kan ik zo een dubbele Hif 44 maken... heb nog een spare liggen die een onderdeel mist ... :P merk je dan toch niet... 8)

RE: 12H996aa BLOK

ik ga toch eerst eens proberen met de dubbele hs2. Dat klungelen vind ik persoonlijk niet zo erg . als het op het einde maar goed werkt. kheb trouwens nog een gereviseerd setje HS2's liggen . En de looks willen ook wel wat :p. tis ook dak geen Hif44 heb dus :p

RE: 12H996aa BLOK

Tja dan is de keuze snel gemaakt en een stuk makkelijk.
Als je niet te veel zin hebt in het afstellen of het lukt niet echt... een dyno testbank doet wonderen.... en wellicht halen ze er nog iets meer uit dan je zelf kan...
We zijn niet allemaal zo handig met dubbele carb net als Red Flame ;)

RE: 12H996aa BLOK

Heb hier ook wel voldoende apperatuur om hem afgesteld te krijgen. Aldoende leer je het wel.

RE: 12H996aa BLOK

Dat heeft niet iedereen dus daar ging ik in dit geval ook van uit dat je het zelf niet had..

RE: 12H996aa BLOK

mijn vader is ook garagist dus daar heb ik ook wel wat hulp van .kijk er wel naar uit om het motortje te testen met de dubbele hs2 maar dat zal voor in de winter zijn :(:p

RE: 12H996aa BLOK

kan ik deze blok rechtstreeks in een mini 1000 leggen ?

heb gelezen dat de mountings aangepast moeten worden. wat moet hier juist gebeuren ?
ook heb ik gelezen dat de km teller aangepast moet worden? de mini staat om 10" wielen .

De bypass hose is ook niet aanwezig in de kop van dit blok.Is het mogelijk dit te maken?

RE: 12H996aa BLOK

Dat is verder allemaal standaard bij een ombouw van 1000 naar 1300, is al heel veel over geschreven op het forum.
Zie bijvoorbeeld dit topic: viewtopic.php?p=41954#p41954
welke ook gelinkt wordt vanuit de FAQ
of gebruik de zoekfunctie eens