1.3 metro of 1.3 metro turbo?

default

RE: 1.3 metro of 1.3 metro turbo?

ik ben van plan om mijn 1000 blok eruit te halen aankomende zomer.

maar zit in dillema wat zal er in komen.


een 1.3 metro met carb. motor of een 1.3 metro met turbo en carb.

wat is het voor- nadeel van een turbo blok?

wat is het voor- nadeel van een 1.3 metro blok?

hoe is het onderhoud bij beide?

wat is het verbruik bij beide?

en natuurlijk wat levert het op met nu een 1000 met stage 1?

groeten alex

RE: 1.3 metro of 1.3 metro turbo?

Als je 'makkelijk' wilt doen kan je beter een gewonbe 1275 motor erin hangen dan een turbo aangezien je dan een bak in je dwarsbalk achter de motor moet maken om ruimte te krijgen voor de turbo.

Een Metro 1275 heeft als voordeel dat je een hoger vermogen hebt en een vrij kort dif waardoor je sneller weg bent bij het stoplicht.
Nadeel is wel dat je een hoger toerental hebt op de snelweg.
Hou wel rekening met een iets ander in en uitlaat systeem wat je moet kopen om je motor goed te kunnen laten lopen...

Zelf zou ik niets anders meer willen dan een 1275...

default

RE: 1.3 metro of 1.3 metro turbo?

Zijn zo metro blokjes gemakkelijk te vinden??
De gewone metro blokken zijn standaard voorzien voor een turbo optezetten of heb ik het mis??


greetz Koen

RE: 1.3 metro of 1.3 metro turbo?

Nee een turbo is anders.
Om Marktplaats staat regelmatig een 1275 aangeboden of zelfs een complete Metro...

default

RE: 1.3 metro of 1.3 metro turbo?

kan ik niet de bak en diff van de 1000 overzetten aangezien ik toch nog weleens op de snelweg rij?

RE: 1.3 metro of 1.3 metro turbo?

Jahoor dat kan.

default

RE: 1.3 metro of 1.3 metro turbo?

bedankt rene ik denk toch dat het een 1.3 metro wordt omdat ik dan meer power en meer uitbreidingsmogelijkheden heb.

groeten alex

RE: 1.3 metro of 1.3 metro turbo?

1275...1.3 metro.... das allemaal het zelfde hoor >:)

Wat bedoel je qua uitbreidingsmogelijkheden?

default

RE: 1.3 metro of 1.3 metro turbo?

ik bedoel met uitbreidingsmogekijkheden een dubbele carb. en heb dan geen gedoe met de turbo die een vermogen kost aan reparaties.

RE: 1.3 metro of 1.3 metro turbo?

Ik wil niet bijdehand overkomen maar het volgende:

Als je wil gaan voor 1300 blokje heb je een aantal keuzen:

1275 uit metro
1275 uit MG-metro
1275 uit MG-metro turbo
1275 gt uit Clubman.
enz. enz.

Het volgende:
Turbo block is het beste zonder enige twijfel om op verder te borduren. Let wel( als het bij aankoop al gaar is houdt het natuurlijk op)
Cylinderkop is ook gewoon te gebruiken, alhoewek ik zou gaan voor de MG-metro-Kop( Grotere inlaatkleppen)
waar je niks mee kan doen is de Turbo nokkenas(ervanuitgaande dat je het "turbo -avontuur" niet aangaat.)Deze kan het best gewisseld door kent 276/286 nokkenas.
Eindoverbrenging Turbo is leuk alternatief(3.21)

MG-metro blok is de beste prijs/kwaliteit verhouding
Nokkenas is anders als strd. 1275( komt in buurt van 276, + cylinderkopje is ( zie commentaar turbo) heel leuk.eindoverbrenging stdrd 3.44( oorkleppen dus)

1275 metro is het goedkoopst, vaak het meest versleten(in deze tijden) advies, koop het uit een metro. Is ook leuk, maar net een tikkie minder.eindoverbrenging stdrd 3.44( oorkleppen dus)

Uitlaat/LCB/Inlaat/Hif44(non-turbo want deze doet het niet op stdrd 1275 blok) Alles gaat passen!

Laat jullie niks wijsmaken vrienden,
gegroet,
Lex

RE: 1.3 metro of 1.3 metro turbo?

Ik meen me te herinneren dat de metro 1275 en clubman 1275 de zelfde motor waren(correct me if i'm wrong)

In en uitlaat passen wel dat is zo, maar een stage one zal beter werken en makkelijker te monteren zijn(je hoeft dan niks te slijpen/lassen)

default

RE: 1.3 metro of 1.3 metro turbo?

het word denk ik gewoon een 1275 metro.
die kan ik makkelijk krijgen maar past mijn bak van mijn 1000 erop?
en mijn stage 1?

oh ja oorkleppen heb ik al nodig met mijn rc 40 en mijn open luchtfilter. :P

groeten alex

RE: 1.3 metro of 1.3 metro turbo?

Ik heb van de week een Turbo blok gekocht. :P Het motornummer klopt alleen niet, maar heb wel de kop en de rest van de turbo spullen...

1275 metro is de goedkoopste overstap, je kunt daarna nog altijd overstappen op een mg metro. Je bak van een 1000 past er gewoon onder.

default

RE: 1.3 metro of 1.3 metro turbo?

ik heb vernomen dat de turbo in reparatie erg duur is in verhouding met een normaal 1275 metro blok.

mocht ik dan nog meer vermogen willen kan ik altijd de nokkenas en kop veranderen.

thnx voor de reacties

RE: 1.3 metro of 1.3 metro turbo?

1275 GT mini-blok zal geen A+ zijn... Het blok uit een metro 1275 GT zal wel een A+ zijn, maar een std spec hebben.

default

RE: 1.3 metro of 1.3 metro turbo?

Even een vraagje,

Hoe kan je een MG metro blok van een gewoon Metro blok onderscheiden?

alvast bedankt