13" velg met maat 175-60-13

RE: 13" velg met maat 175-60-13

Hallo, ik kan aan een set velgen komen voor mijn mini.

nu zit er alleen een rare maat banden onder 175-60-13.
Wat ik hier op het forum lees en bij andere mini's gezien heb is het meestal 175-50-13. Heeft iemand ervaring met deze maat of kan mij met zekerheid zeggen dat dit gaat lukken. Voordat ik straks misschien wel een miskoop heb gedaan.

Bedankt Thom.

een rare maat is het niet, zijn meer banden 175/60-13 te koop dan 175/50-13 ;)

De band is ongeveer 2cm in doorsnede groter. Wellicht gaat dit net passen.
Overigens, je zult als je naar 13" gaat zowiezo de spatborden moeten aanpassen, ietsjes groter kan dus ook nog wel, denk ik.

EDIT: bedenk me net, misschien krijg je achter met je draagarmen problemen, meen me te herinneren dat banden daar net niet raken. Met 1 of 2 cm extra rubber zou het daar wel eens kunnen aanlopen :x

Om wat voor banden/velgen en vraagprijs gaat het hier?

EDIT2: Zijn neem ik aan de velgen met banden uit het aangeboden topic?
Eventueel zou je de banden kunnen verkopen, en goede opleggen. Denk dat je dan redelijk goedkope velgjes hebt.
Maar goed, dat is allemaal wat je zelf wilt en er voor over hebt.

tip: als je nu al 13" onder de mini hebt; meet ff die speling tussen achterband en draagarm. Als dit meer dan 2 cm is, zou ik het wel aandurven.

Zijn het geen Metro of Rover 114 velgen?
Dan moet je zoiezo uitkijken met de off set(Metro) en de steek(Rover 114)
Daar is die bandenmaat nl gebruikt.
Achter gaat het aanlopen gok ik zo.

Het is een minilite soort velg, weet niet of het originele zijn. Maar zien er het zelfde uit. Vraagprijs is €300,- is netjes vind ik. Zit alleen wel met die banden vind het zonde om dan zoveel voor een set velgen te geven en dan alsnog banden te moeten kopen.
Misschien maar beter laten schieten denk ik ?

Het gaat om de velgen uit dit topic neem ik aan:
http://www.minisevenclub.nl/forum/viewtopic.php?t=31295

Lijken mij gewoon Mini velgen te zijn, maar ook VW heeft soortgelijke aftermarket velgen.
Ik zou voor alle zekerheid de steek nameten mocht je er langs gaan.
Weet je niet of betreffende aanbieder ze onder ZIJN mini gehad heeft?

Zijn inderdaad die velgen ja. Weet niet of hij in het bezit is van een mini heeft er wel een gehad. Probeer met hem in contact te komen maar lukt niet erg makkelijk. €300,- zou een redelijke prijs zijn neem ik aan mits alles past.

Maar even voor mijn duidelijkheid iemand ervaring met banden in deze maat onder een mini. En is dat een goede ervaring of juist net niet. Dit is voor mij de eerste 13" velg met deze bandenmaat.

Ik zou ze er persoonlijk niet onder zetten, grote kans dat ie in de wielkast gaat aanlopen omdat de band te hoog is.

Dennis

de banden komen van een mini af!
ik ga vanavond de banden maat nog even controleren dan zal ik het je nog wel even laten weten!

gr suffe

Ik heb ff bij de mijne gemeten.

Tussen de band en de ophanging van de achterste draagarmen (daar waar ook de smeernippel zit) zit 2,5cm speling.
Als je op diameter 2cm groter gaat, heb je daar dus nog maar 1,5cm speling.

Ik zou het er dus niet op wagen, als het de inderdaad 175/60-13 blijkt te zijn :x

Doet de verkoper ze daarom ook niet weg?

Groet ron

de banden maat is 175 - 50 - R13 dus niet 60! mijn fout ik dacht dat ik het uit het hoofd wis maar dat was dus niet zo!

ik doe ze niet weg omdat ze niet passen maar omdat ik ze over heb omdat een stel onverlaten mijn mini op zijn kant gegooit hebben! en ik nu een andere mini heb met redelijk leuke velgen en omdat ik stax geen worst velgen meer wil! vandaar!

gr suffe

Dan is het geen probleem voor de Topic starter en kan hij ze er zo onderknallen (na wat bewerkingen die nodig zijn om 13" kwijt te kunnen in de wielkast)

Dan is het inderdaad verder geen probleem :)

Dennis

Mag op slot velgen zijn verkocht.
Bedankt Thom.

FAQ Forum Algemeen schreef:
Zo, mijn vraag is beantwoord, kan een mod nu mijn topic even op slot zetten?
Nee :) We zetten topics op slot als daar een specifieke reden voor is, zoals bepaalde overtredingen van de forumregels. Voor de rest laten we topics open staan, om de mogelijkheid open te houden voor anderen om in de toekomst nog reacties te kunnen plaatsen, bijvoorbeeld om verdere opheldering te vragen. Bovendien zetten we in de Markt-forums topics op slot zodra de advertentie van de eerste post voldaan is (zie ook de gebruiksregels die in de forums Aangeboden en Gevraagd staan).

;)