Mini-blokken tunen gaat heel erg goed. Wil je weten wat de moeite waard is, lees dan het boek van David Vizard. In principe flowen van de kop, andere nokkenas, roller-tip kleptuimelaars, geflow'd inlaatspruitstuk, goed uitlaatspruitstuk en een goede einddemper. Dan kom je al een heel end. De standaard HIF44 is in principe al zeer adequaat, maar voor de looks kun je ook nog een dubbele HS2 overwegen, of een Weber (maar dat is volgens mij eigenlijk niet echt aan te raden, omdat dat echt een goede afstelling vereist). Zelf zit ik te denken aan een dubbele HIF38, maar ik ben nog niet ver genoeg met het lezen van Vizard om te kunnen zeggen of dat zinvol is. Ik zou wel zorgen dat de rest van het blok ook behoorlijk gereviseerd wordt (o.a. licht opboren naar 1293 CC - maakt qua motorinhoud natuurlijk eigenlijk niks uit, maar het staat leuk op de specsheet en je hebt weer nieuwe cilinderwanden), want anders lijkt het me dat je vraagt om problemen, als je meer vermogen eruit probeert te halen maar de basis is niet goed.
- Login of registreer om te reageren
RE: 1300 metro tunen
Ingediend door martin krispijn op di, 09-04-2002 19:57
ik ben nu een 1300 metro blok aan strippen en zit er over te denken hem iest op te peppen wat heeft zin, vliegwiel afdraaien, snellere nokkenas (zuipt dat meer en wat kost zo'n as?)
maar het belangrijkste vind ik nog of die blokkies het wel aankunnen, zijn ze bestand tegen veel meer vermogen of is de kans groot dat alles stukken sneller slijt.
ik heb zelf al wel een paar p#ugeots getunend (nokkenas, vliegwiel afdraaien, andere chip enz) en die rijden nog maar geldt dat ook voor die metro blokken, heeft iemand hier goede of slecht ervaringen mee?