1300 tunen

default

RE: 1300 tunen

Hoi, Ik weet niet waar ik me moet voorstellen, dus doe ik het meteen maar hier.

Ik ben robert, autospuiter, en ben bezig met een mini 1000, hier komt een 1300 blok in uit een austin metro.

Maar nu mijn vraag. Ik ben dus op zoek naar een spagetti spruitstuk (in en uitlaat) voor het 1300 blok, en iets van een sport Carberateur.

Wie kan mij vertellen waar ik dit kan vinden, en wat voor carberateur ik er het best op kan doen, moet hier ook iets van zo'n sport bobine bij ofzo :?

Wat kan ik nog meer aan het blok doen om hem sneller te krijgen zonder al te veel eraan te moeten veranderen.

Alvast bedankt.

RE: 1300 tunen

Gebruik de zoekfunctie even en je zult hier een hoop over vinden... Er is al heel erg veel over geschreven.

Jim

RE: 1300 tunen

Inderdaad al veel over geschreven, maar de carburateur is goed niks aan doen. Je zou kunnen kiezen voor een stage one kit voor een 1300. Deze omvat inlaatspruitstuk, LCB (spaghettispruitstuk), sportuitlaat, speciaal luchtfilter en een andere naald.

Dennis

RE: 1300 tunen

Ter aanvulling, die kits zijn te krijgen bij de meeste mini bedrijven in NL, onderaan de pagina staan er een paar. Tweedehands is er moeilijk aan te komen. Als je je woonplaats in zou vullen zijn er misschien wat mensen die nog meer bedrijven kunnen aanraden bij jou in de buurt.

RE: 1300 tunen

Op marktplaats staat ook erg veel te koop voor zachtere prijzen. Verder kun je van de metro de ontsteking en bijbehorende bobine gewoon blijven gebruiken. Deze zijn prima inzetbaar. De Metro heeft standaard een hif44 carburateur. Wanneer je hier een k&n of ander "open" luchtfiltertje achter steekt samen met een set andere "stage 1" spruitstukken dan zul je ook de gasnaald moeten aanpassen(meer lucht vraagt ook om meer benzine). Dit is vaak als stage 1 opvoerset samen te stellen bij de minicenters zoals Dennis al zei.

Was de 1000 motor kapot? Voor het geld en de moeite die de inbouw van de 1300 kost kun je ook aardig wat verspijkeren aan de 1000 motor zodat deze ook pittig gaat lopen!? ;) (wachtende op tips van de 1000cc opvoer clan)

RE: 1300 tunen

Taeke is een verstokte 1380 aanhanger, maar dat zou ik ook zijn voor de prijs die hij heeft betaalt voor die auto. Voor opvoertips van een 1000 zie het andere topic.

Dennis

RE: 1300 tunen

Vraag van Taeke over een naald voor een 1300 met HIF44 en SW5 gesplitst.

Voor wat betreft de vragen van de topicstarter, neus gewoon eens rond op het forum, zonde om achterover te gaan zitten en te hopen dat je al die informatie hier opnieuw krijgt. Carburateur zou ik alvast vergeten, waarschijnlijk heb je een SU HIF44 en daar is helemaal niks mis mee.