1300cc met 1000cc papieren [in Belgie]

default

RE: 1300cc met 1000cc papieren [in Belgie]

hallo, ik heb een 1300cc motor in m'n minitje, maar op de papieren is het maar een 1000cc...
is het waar dat ze dat zullen zien bij de keuring volgend jaar??

groeten, jori

[size=75:14wby0b5][Edit: toevoeging titel, het wordt niet direct duidelijk dat het hier om Belgie gaat, zet dat er a.u.b. even bij als je vraag specifiek over de situatie in Belgie gaat (we zijn nog altijd de MSC [i:14wby0b5]Nederland[/i:14wby0b5] hier ;)) - Eelke][/size:14wby0b5]

RE: 1300cc met 1000cc papieren [in Belgie]

bij je apk zouden ze het kunnen zien maar keuren ze hem er niet op af. maar helemaal 100% officieel is het niet O:) . veel zorgen zou ik me niet maken. ik denk dat van de 1000 ombouwen er maar 1 100% officieel omgekeurd is.

RE: 1300cc met 1000cc papieren [in Belgie]

geen zorgen over maken er rijden idd heel veel mini's zo rond en niemand word er op afgekeurd

default

RE: 1300cc met 1000cc papieren [in Belgie]

Als het een ingevoerde mini van Nederland of waar ook is en nog niet is ingeschreven in België dan zal de keurring hierop gaan kontroleren.
De keurring vraagt en kijkt expleciet naar het type plaatje van de wagen, motornummer en chassinummer, wanneer hieraan wordt voldaan zal met de uiteindelijke keurring worden begonnen, wanneer aan één van de drie voorwaarden niet wordt voldaan of aanwezig is heb je gelijk een rode kaart.
Wanneer de mini al ingeschreven is in België dan letten ze er niet meer zo op, maar een fanatiekeling die keurd volgens het boekje wel.

Nederland is soepeler hierin tegenover België.

RE: 1300cc met 1000cc papieren [in Belgie]

In Nederland is het inderdaad niet zo'n probleem. Voor de leek ziet een 1300 er hetzelfde uit als een 1000. Aan het motornummer is het natuurlijk snel te zien, tenminste als je weet waar je op moet letten.

Ik weet echter niet hoe de keuring in Belgie te werk gaat. Wacht dus gewoon even op een reactie van onze Belgische forummers.

Ben

RE: 1300cc met 1000cc papieren [in Belgie]

Wahaha, linkaard was me net voor :)

Ben

RE: 1300cc met 1000cc papieren [in Belgie]

probeer dan gewoon het typeplaatje van je 1000 blok over te bouwen op dat 1300 blok ...

Dan zien ze het helemaal niet :D

RE: 1300cc met 1000cc papieren [in Belgie]

default

RE: 1300cc met 1000cc papieren [in Belgie]

@Demelza klopt met de link die je geeft en betreft een vraag over hetzelfde onderwerp in dat land van herkomst waar de vraag stelling ook over gaat, maar de persoon jori heeft dezelfde vraag maar betreft een ander land namelijk België.

default

RE: 1300cc met 1000cc papieren [in Belgie]

@linkaard: thx voor de info, tot op heden wordt er inderdaad niet zo op gelet in Belgie, maar het schijnt dat je er bij de volgende keuring wel aan hangt ...
ze zijn namelijk van plan om op elke auto het vermogen te testen, lijkt mij onmogelijk om te verwezelijken maar swat.
we zien wel hé
bedankt allezins

default

RE: 1300cc met 1000cc papieren [in Belgie]

Waarom zou dat onmogelijk zijn om te verwezenlijken.
Lijkt toch dat ze het van plan zijn, dit is enkel alleen dat het tunen zo populair aan het worden is.
A klasse brommerkes worden opgevoerd bij de vleet en wordt tegen opgetreden, auto's die motorisch getunend worden daar word niet nagekeken.
De staat ontvangt hierdoor jaarlijks minder taksen, dat gaan ze nu zoals je al zegt toepassen.
Wanneer er twijfel ontstaat bij een keurring zal de auto aan een vermogens test onderworpen worden.

Bij de zware voet is het al ter sprake gekomen.