De inhoud kun je makkelijk uitrekenen. De boring is de doorsnede van de cilinder, de slag de hoogte.
De berekening is V = 4 x s x pi x (b/2)^2
Dus, 4 maal slag maal pi maal de helft van de boring in het kwadraat. Wie weet waar de 4 voor staat krijgt de eeuwige roem
Als ik dat allemaal invul kom ik op 1290. 1293 misschien?
- Login of registreer om te reageren
RE: 1340? gegevens =>
Ingediend door Chrizz op di, 12-10-2004 21:23
wie kan me helpen wat ik heb.
Ik heb nl mijn andere blokje uit elkaar getrokken om maar eers te kijken wat ik precies heb. Ik heb dit blokje gekregen bij een mini met de tekst: het is waarschijnlijk een 1340.
nu tijdens het compressie testen kwam ik er achter dat 2 cilinders (2 en 4) te weinig compressie hebben: 8 bar en de andere 11 bar. aangezien de cilinders niet naast elkaar zitten dus geen lekke koppakking => ik ga hem nu reviseren
gegevens die ik nu heb:
diameter cilinder: +/- 71,0 mm
slag: +/- 81,5 mm
ruimte cilinder in de kop (grootste afstand): 70,3 mm
uitlaat klep: +/- 29,6 mm
inlaat klep: +/- 33,1 mm
inlaat poort: +/- 27,4 mm bij 30,9 mm
uitlaat poort: +/- 23,0 mm bij 26,9 mm
vraag 1:
wat betekenen deze gegevens? is het idd een 1340?
vraag 2:
wie weet wat je het beste kunt vervangen als je het blok uit elkaar haald. wat ik iedergeval doe zijn:
de zuigerveren, klepjes sluipen, de sinchromesringen, keringen en pakkingen.
grote factoor die meespeeld: Ik heb geen geld, vind het niet erg om over een jaar het blokje nog een keer open te halen omdat ik dan wel meer geld heb en het dan goed kan doen.
Ik heb al pakkingen, keringen en sinchromeshringen liggen.
Wat kost dus niet te veel maar is wel aan te raden om mee te pakken (denk bv aan een oliepomp => prijs is voor me onbekend)?
Budget is max +/- 100 euro
vraag 3:
hoe kan ik zien wat voor nokkenas er in zit?