1380 doet raar

RE: 1380 doet raar

Beste Mensen,
Na het afstellen van mijn blokje is er een 1 en ander fout gegaan: Blok liep in eerste instantie prima alleen wat te warm dus ik ben dat probleem in de onsteking gaan uitzoeken. Hierbij heb ik een oerdomme fout gemaakt : tijdens het terug zetten van de bougieskabels heb ik ontsteking per ongeluk verdraait: kwart slag dus 90 graden op de verdeler dus 180 graden op de kruk. |:(
Merkte mijn fout toen ik de auto starte en de uitlaat ROOD GLOEIEND WAS GEWORDEN. Natuurlijk gelijk uitgezet.Nu heb ik alles weer teruggezet zoals de onsteking hoort te staan, maar nu : moeilijk starten en als ie start slecht 700 rpm en reageert TOTAAL niet op het gas. Voor de rest geen rare geluiden onder de motorkap. Waar zou het probleem kunnen zitten , wat zou ik kapot gemaakt kunnen hebben ? Verdenk in eerste instantie de HIF maar wat zou het nog meer kunnen zijn ??? iets gesmolten ???

RE: 1380 doet raar

Toch de ontsteking maar een keer controleren.

RE: 1380 doet raar

Koppakking weg???

RE: 1380 doet raar

Ik gok ook op de koppakking, die geeft bij oververhitting meestal als eerste de geest.

Dennis

RE: 1380 doet raar

ben bang dat je misschien je cilinders opnieuw uit moet laten honen. waarschijnlijk zitten ze vol met krassen omdat ze zo heet zijn geweest. Als t de koppakking was geweest had je waarschijlijk een lekkage gezien aan de buitenkant van je blok.

RE: 1380 doet raar

Update : weer geprobeert uitlaat vol met benzine ,zwarte drap in de cylinders ( koolafzetting + benzine ?? ), bougies droog en pikzwart maar ze vertonen geen signaal van oververhitting. Morgen gaat in iedergeval de carb er af denk dat ie overstroomt ( ook hier beetje zwarte prut gezien )

Koppakking is mogelijk maar zou hij gewoon op toeren moeten komen lijkt mij.

Cylinders vol met krassen ?? :?

Trouwens : hij heeft dus 15 seconden het mengsel ontbrand aan het einde van de arbeidsslag en terwijl de boel nog in de hens stond en nog niet volledig ontbrand tijdens de uitlaatslag al eruit gegooit : vandaar de roodgloeiende uitlaat. De motor was hievoor nog niet warmgedraait.

correct me if i'm wrong....

RE: 1380 doet raar

Reezzz schreef:
Trouwens : hij heeft dus 15 seconden het mengsel ontbrand aan het einde van de arbeidsslag en terwijl de boel nog in de hens stond en nog niet volledig ontbrand tijdens de uitlaatslag al eruit gegooit : vandaar de roodgloeiende uitlaat. De motor was hievoor nog niet warmgedraait.




Kom je toch uit op de ontsteking volgens mij.
Je zegt dat je die weer goed hebt gezet... hoe staat hij nu?
Controleer ook je klepspeling voor alle zekerheid nog ff.

Krassen in de cilinders kunnen door te warm worden ontstaan(grens-smering).

RE: 1380 doet raar

een erg rijk mengsel (lees NAT) helpt ook niet omdat de benzine de oliefilm van de cylinder wanden afwast.

oh btw als je de heel de ontstekings boel 180 verkeert zet wil hij ook echt niets met gas.. kijk dat ook even na !

RE: 1380 doet raar

Nog geen tijd gehad om de boel te controleren ( school + tentamenweek :r ) daarna zal ik de boel controleren. Verdere vorderingen zal ik gelijk in dit topic plaatsen.

RE: 1380 doet raar

zoals ik het lees heeft je koppakking een opdonder gehad. ik zag dat iemand noemde dat je dat ook aan de buitenkant kan zien maar dit hoeft natuurlijk niet. en even een vraagje schoot hij hoog in de toeren toen je hem aan had? heb zelf een golf in de garage gehad die zoog de olie via de carter ontluchting het blok in (verklaring drap?) verder raad ik aan je carburateur helemaal schoon te maken gezien hij niet reageert op gas dat kan hem alleen in de carburateur zitten. of is het een injectie?? (weet het jaartal niet) bij injectie zeg ik lambda....

hou ons maar op de hoogte dan zal ik het even nakijken..

RE: 1380 doet raar

olie via de carter ontluchting




Das een goeie, ga dat nakijken d:)b

RE: 1380 doet raar

Al iets gevonden?

Dennis