Ik had mijn blokje er uit gehaald om mijn olie lek te maken kant koppeling, maar ik dacht ik zal alles inneens is goe na zien da alles nog in orde is. Ik ging ook een nieuwe koppaking steken ik haalde mijn cilinderkop er af en wa zie ik tussen cilinder 2 en 3 gewoon mijn blok gescheurd . Zie op mijn cilinderkop juist het zelfde . Iemand ook al mee gemaakt. Dus stagde 2 kopje voor de vuilbak en blok zelf
Zie het ff niet meer zitten nu dacht ik heb een goe nieuw blokje nu da weer.
Is dit blokje uitgeboord???(of honen heet dat geloof ik)
Misschien dat dat de oorzaak ervan is.
Is dit eigenwerk of doo reen bedrijf laten doen>?
Kun je kijken of je misschien nog beroep op kunt plegen!
Ingediend door dimphy+maikel op za, 24-02-2007 18:13
Al 2 keer meegemaakt. ! keer een scheur in het onderblok tussen cilinder 3 en 4 en nog een keer in het onderblok en kop. Zo klote is dat. Sterkte met nieuw blok te vinden
bij een 1380 is het natuurlijk dubbel zonde, je hebt iets dat niet veel mensen hebben, maar je zit aan ongeveer het maximale dat uit het blok te halen is...
gevolg van het ver opboren is de dunne wanden die je overhoud, de kans dat de warmte niet goed weg kan is groot, kans op scheuren van blok en kop aaanzienlijk. of het echt te voorkomen is, geen idee, goed warmrijden en niet te lomp gassen, scheelt een hoop, maar de levensduur van een 1380 is niet zo hoog als een 1275 of 998.
het blokje is oospronkelijk ontwopen al 749cc, en is steeds opgeboort naar 850, 1000, 1100, 1275, enz. er zit een eind aan...
het blokje is oospronkelijk ontwopen al 749cc, en is steeds opgeboort naar 850, 1000, 1100, 1275, enz. er zit een eind aan...
je weet zelf denk ik ook wel dat die conclusie maar deelswaar is. naarmate de cylinderinhoud groter werd werden ook de blokken zelf iets groter daarom kan een 1000cc blok ook nooit worden opgeboord naar een 1275 of hoger. ik denk dat als het werk allemaal goed gedaan is en er met verstand wordt gereden met een 1380 blok het toch heel lang mee zal moeten kunnen gaan. hierbij wil ik overgens niet zeggen dat de gene die dit topic is gestart als een idioot met zijn spullen omgaat. zal waarschijnlijk iets mis zijn gegaan met opboren of was de kwaliteit van het blok voor deze actie zowiezo al niet zo top.
hij is eigenlijk vrij voorzichtig geweest met dit blok. Ik ben samen met hem meegereden naar engeland in die mini. oke hij gaat wel hard en zo, maar hij ging hem niet onnodig pijn doen.
Ik denk dat het gewoon een kwestie van pech is. Maar omdat zowel kop als blok gescheurd zijn moet er wel iets grondig mis zijn gegaan.
Zoals al gezegd, misschien een matig blok om te beginnen of ergens vreselijk oververhit geraakt.
Verhaal halen bij het revisiebedrijf wordt waarschijnlijk een heilloze onderneming, omdat je waarschijnlijk nooit kunt bewijzen dat zij iets fout hebben gedaan.
Hangt er ook een beetje vanaf hoe lange geleden het is en of zij het hele blok hebben opgebouwd.
Ik heb altijd gezien da hij op zijn temperatuur is voor da ik is goe op trek. Maar zo als ze zeggen kan een fout zijn in het blok of met het boren maar kan da nooit bewijzen. Ff alles aan de kant gezet nu ff sparen en dan nieuw blokje laten boren of inneens een leeg blokje kopen in engeland da ik gewoon alles moet overzetten.
Voor mijn cilinderkop ga ik een nieuwe kopen, Kleppen enzo kan ik mischien nog aan iemand kwijd.
Dat heb ik ook eens een keer gehad bij een blok.
heb de kop laten lassen en op nieuw gevlakt en het scheurtje in het onder blok laten zitten.
Dat motortje snort nu 4jaar later nog rond
RE: 1380 probleem 2de en 3de cil
Ingediend door Mini-1976 op za, 24-02-2007 17:30
Ik had mijn blokje er uit gehaald om mijn olie lek te maken kant koppeling, maar ik dacht ik zal alles inneens is goe na zien da alles nog in orde is. Ik ging ook een nieuwe koppaking steken ik haalde mijn cilinderkop er af en wa zie ik tussen cilinder 2 en 3 gewoon mijn blok gescheurd . Zie op mijn cilinderkop juist het zelfde . Iemand ook al mee gemaakt. Dus stagde 2 kopje voor de vuilbak en blok zelf
Zie het ff niet meer zitten nu dacht ik heb een goe nieuw blokje nu da weer.
RE: 1380 probleem 2de en 3de cil
Ingediend door MiniJoey op za, 24-02-2007 17:37
Is dit blokje uitgeboord???(of honen heet dat geloof ik)
Misschien dat dat de oorzaak ervan is.
Is dit eigenwerk of doo reen bedrijf laten doen>?
Kun je kijken of je misschien nog beroep op kunt plegen!
RE: 1380 probleem 2de en 3de cil
Ingediend door dimphy+maikel op za, 24-02-2007 18:13
Al 2 keer meegemaakt. ! keer een scheur in het onderblok tussen cilinder 3 en 4 en nog een keer in het onderblok en kop. Zo klote is dat. Sterkte met nieuw blok te vinden
Groeten maikel
RE: 1380 probleem 2de en 3de cil
Ingediend door Mini-1976 op za, 24-02-2007 18:14
Ik heb da door een bedrijf laten doen die er al heel lang mee bezig zijn met oude motoren.
RE: 1380 probleem 2de en 3de cil
Ingediend door Mini-Weert op za, 24-02-2007 18:46
een keer verhaal halen misschien kan je wat met ze regelen
RE: 1380 probleem 2de en 3de cil
Ingediend door paneermeel op zo, 25-02-2007 00:01
bij een 1380 worden de wanden al wat aan de dunne kant als je niet offset boord.
en als je dan een beetje pech hebt kan het gebeuren dat het gaat scheuren.
het niet goed warm rijden bijv. kan de zaak nog erger maken.
RE: 1380 probleem 2de en 3de cil
Ingediend door Red Flame op zo, 25-02-2007 09:37
bij een 1380 is het natuurlijk dubbel zonde, je hebt iets dat niet veel mensen hebben, maar je zit aan ongeveer het maximale dat uit het blok te halen is...
gevolg van het ver opboren is de dunne wanden die je overhoud, de kans dat de warmte niet goed weg kan is groot, kans op scheuren van blok en kop aaanzienlijk. of het echt te voorkomen is, geen idee, goed warmrijden en niet te lomp gassen, scheelt een hoop, maar de levensduur van een 1380 is niet zo hoog als een 1275 of 998.
het blokje is oospronkelijk ontwopen al 749cc, en is steeds opgeboort naar 850, 1000, 1100, 1275, enz. er zit een eind aan...
RE: 1380 probleem 2de en 3de cil
Ingediend door Mini-Weert op zo, 25-02-2007 17:14
je weet zelf denk ik ook wel dat die conclusie maar deelswaar is. naarmate de cylinderinhoud groter werd werden ook de blokken zelf iets groter daarom kan een 1000cc blok ook nooit worden opgeboord naar een 1275 of hoger. ik denk dat als het werk allemaal goed gedaan is en er met verstand wordt gereden met een 1380 blok het toch heel lang mee zal moeten kunnen gaan. hierbij wil ik overgens niet zeggen dat de gene die dit topic is gestart als een idioot met zijn spullen omgaat. zal waarschijnlijk iets mis zijn gegaan met opboren of was de kwaliteit van het blok voor deze actie zowiezo al niet zo top.
RE: 1380 probleem 2de en 3de cil
Ingediend door wouterke op zo, 25-02-2007 17:19
hij is eigenlijk vrij voorzichtig geweest met dit blok. Ik ben samen met hem meegereden naar engeland in die mini. oke hij gaat wel hard en zo, maar hij ging hem niet onnodig pijn doen.
grtz
RE: 1380 probleem 2de en 3de cil
Ingediend door Dennis op zo, 25-02-2007 17:49
Ik denk dat het gewoon een kwestie van pech is. Maar omdat zowel kop als blok gescheurd zijn moet er wel iets grondig mis zijn gegaan.
Zoals al gezegd, misschien een matig blok om te beginnen of ergens vreselijk oververhit geraakt.
Verhaal halen bij het revisiebedrijf wordt waarschijnlijk een heilloze onderneming, omdat je waarschijnlijk nooit kunt bewijzen dat zij iets fout hebben gedaan.
Hangt er ook een beetje vanaf hoe lange geleden het is en of zij het hele blok hebben opgebouwd.
Dennis
RE: 1380 probleem 2de en 3de cil
Ingediend door Mini-1976 op zo, 25-02-2007 18:49
Ik heb altijd gezien da hij op zijn temperatuur is voor da ik is goe op trek. Maar zo als ze zeggen kan een fout zijn in het blok of met het boren maar kan da nooit bewijzen. Ff alles aan de kant gezet nu ff sparen en dan nieuw blokje laten boren of inneens een leeg blokje kopen in engeland da ik gewoon alles moet overzetten.
Voor mijn cilinderkop ga ik een nieuwe kopen, Kleppen enzo kan ik mischien nog aan iemand kwijd.
RE: 1380 probleem 2de en 3de cil
Ingediend door SirYun op zo, 25-02-2007 19:22
je kan kijken of je het blok kan laten pinnen (soort krammen)google maar op cast iron stiching. de kop is mazzel vrees ik
RE: 1380 probleem 2de en 3de cil
Ingediend door Guido V op zo, 25-02-2007 20:08
Dat heb ik ook eens een keer gehad bij een blok.
heb de kop laten lassen en op nieuw gevlakt en het scheurtje in het onder blok laten zitten.
Dat motortje snort nu 4jaar later nog rond