Jep, als je het hele zaakje bij mij thuis doneert, ben je in 1 klap van al je problemen af.... (wil ik ook !!!!!!!!!!!!!! :)" title="Evil" /> :)" title="Evil" /> )
Ff serieus. Hangt er van af wat je precies wil, en je budget is. Een 1380 is redelijk eenvoudig denk. Bij de meeste minicentres zijn ze wel te koop. Als je al een blok hebt, kun je in de gouden gids wel een eind komen met zoeken naar motorrevisie bedrijven, of motor tuning bedrijven. Zij kunnen boren/honen ed. De zuigers ed. kun je bij minicentra halen. Kun je krijgen van goedkoop tot duur. Kwaliteiten weet ik niet.
1400 is volgens mij een ander verhaal. Dit haal je volgens mij net niet met alleen uitboren (correct me if i'm wrong!!). Hierbij moet je ook de slag gaan veranderen. Dat betekend dus ook alles behalve standaard zuigerstangen ed. En custom is duur. Daarnaast moet je ook nog het onderblok en versnellingsbak aanpassen voor ruimte voor de slag.....
Zo te lezen ben je echt van plan wat kwalitatief goeds in elkaar te zetten. Ik kan je aanraden te praten met motortuning bedrijven. Ikzelf kreeg er van een te horen dat ze erg veel ervaring hadden met mini-blokken, en daarom met werk en materiaal qua kwaliteit boven minicentra stonden.
Geen idee wat er van waar is natuurlijk, maar ik ben geneigd een bedrijf dat enkel en alleen motorenrevisie doet eerder kwaliteit toe te schrijven dan een minicentre die van alles en nog wat doet.....
Eelke heeft het ook altijd over een tuningsbedrijf waar hij naar toe gaat. S&S of zo???
En wachten tot je Vizard binnen hebt. Heel informatief.....
- Login of registreer om te reageren
RE: 1380/1400cc blok
Ingediend door HeerHugo op ma, 13-05-2002 20:20
Hoi,
Ik ben in het bezit van een stage3 kop en 1.5 tuimelaars, nu zoek ik nog
een bedrijf/particulier die me verder kan helpen met het onderblok.
Aangezien het een minispares stage3 kop is raden ze een 1380/1400cc
blok aan.
Is er iemand die me hiermee verder kan helpen en heeft misschien iemand nog tips waar ik met zo´n motorblok rekening mee moet houden?
Heb het boek van Vizard al besteld........
Alvast bedankt,
Hugo
ps tof forum !!!!!!!!!!!!! :)" title="Evil" />