1.5 rockers op metro turbo

default

RE: 1.5 rockers op metro turbo

Hoi met mini knutselaars,
Ik ben bezig met een plan te maken voor mijn metro turbo blok, nu zat ik te kijken na een 1.5 rocker roller en leek me dit opzich wel een leuke upgrade voor mijn std metro . Nu is mijn vraag hebben jullie hier ervaring mee? En wat kunnen jullie er over zeggen is het het geld waard of doet het niet zoveel? Motor zelf is standaard met alleen een aangepaste/geflowde kop. En wat raden jullie nog meer aan als leuke updates

Mvg slidetje

RE: 1.5 rockers op metro turbo

de traditionele wijsheid is dacht ik dat je meer "bang for buck" krijgt met goed uitlaat spruitstuk, zoals een LCB, dan met 1.5 rockers. Maar dat wil niet zeggen dat het het niet waard is om nieuwe tuimelaars te gebruiken. Ik ben het zelf ook van plan te doen op mijn 1310. Het schijnt hetzelfde effect te zijn als dat je een stap 'hetere' nokkenas monteren (bvb van een 266 naar een 270).

Ik ga er trouwens van uit dat je ook daadwerkelijk de Turbo etc gemonteerd hebt?

default

RE: 1.5 rockers op metro turbo

hoi daniel,
ik ga cker de turbo setup monteren hierbij komt dan ook dikke down pipe en large boor uitlaat systeem zodat ie goed kan uit ademen 8)
ik weet dat een nokkenstok wissel meer op leverd maar heb nog niet de intentie om alles uit het blok te halen wat er in zit. wil gewoon een lkkr vlotte en betrouwbare scheurijzertje

RE: 1.5 rockers op metro turbo

Dat is precies een goede reden om 1,5 rockers te monteren. Een eenvoudige bolt-on upgrade zonder de motor volledig open te moeten gooien. Zeker als je weet dat de motor in goede conditie is. De extra lift kan de standaard kleppen trein meestal wel aan: wel even controleren natuurlijk of de windingen van de klepveren vrij van elkaar blijven bijvoorbeeld. ;-)