1700 motor

RE: 1700 motor

Hey mensen,
er staat op marktplaats een 1700 motor te koop.
Uit een Austin Princess.
Wat voor type motor is dat dan en past zoiets in een Mini? Uiteraard zonder al te veel aanpassingen dan heh 8)

RE: 1700 motor

Gezien de foto's die erbij staan, zou het best kunnen passen. Ik heb hier eens gekeken naar de modificaties van de Austin Princess. Ook gezien de foto's die hier op de site staan, zou het eventueel kunnen.

Groeten, Bram

RE: 1700 motor

link

Een 1700 is volgens mij een O series motor. Dit gaat niet passen zonder een gigantische verbouwing.

RE: 1700 motor

Kun je beter je energie in een Hondaconversie stoppen. Ik heb op Marktplaats wel eens een Mini met een B-series motor zien staan. Ook een hele verbouwing en dat voor iets van 80 pk. Komt nog bij dat die dingen erg zwaar zijn en ouderwets.

Dennis

default

RE: 1700 motor

Dat gaat never nooit passen.
Een 1700 blok (afgeleid van de 1622) is een paar maatjes groter in omvang.
Er is hier op het forum eens een discussie geweest over een 1622cc blok wat bij DCM stond.
Is hetzelfde blok zonder opgeboord te zijn.
Als je het zeker wilt weten, moet je eens contact opnemen met DCM.
Beginnen ze meteen weer te lachen.

mzzls Martin

RE: 1700 motor

het Princess blok is goed voor 1 ding:
schroef er een rover V8 op en hang dat samen in je Mini ..
http://www.spagweb.com/v8mini/v8mini_info/index.htm

;)

groetjes,
Theo van den Bogaard

RE: 1700 motor

Dat is volgens mij een B-serie blok, boutenafmetingen zijn heel anders en gaat zeker niet zomaar ff passen...

RE: 1700 motor

Hmm jammer... had leuk geweest om bv in de Mini en anders in mn Metro te hangen...

RE: 1700 motor

Mini Power schreef:
Dat is volgens mij een B-serie blok, boutenafmetingen zijn heel anders en gaat zeker niet zomaar ff passen...



De 1800 was een B-serie, de 1700 een O-serie.

link

In July 1978 the new 4-cylinder O-Series engine was launched to replace the old B-Series 1800, developed at a cost of £250 million it was offered in two sizes, 1695cc and 1993cc, with a cast iron block and all alloy cylinder head. The 1700 was developed to take advantage of the 1800cc tax barrier for company cars, whilst the 2000 was aimed at the private motorist to fight head-on with the likes of the Ford Cortina. Even at this stage, BL were looking at fuel injection and engine management systems for the new engine, but we had to wait until the launch of the 1984 Austin Maestro and Montego to see it applied.

RE: 1700 motor

Theo van den Bogaard schreef:

http://www.spagweb.com/v8mini/v8mini_info/index.htm

;)

groetjes,
Theo van den Bogaard



Geweldig dat fust als benzinetank!

RE: 1700 motor

marc26 schreef:
De 1800 was een B-serie, de 1700 een O-serie.



Niet verwacht dat ze zo vroeg de 0-serie al hadden!