1752 B-serie motor

RE: 1752 B-serie motor

Zag net in de advertenties op de MSCN site dat iemand een 1752 motor in een Mini had gehangen....Uit welke auto komt zo'n motor en is dit zonder problemen over te hangen??

RE: 1752 B-serie motor

inderdaad zag er aantrekkelijk uit ;)
als dit zonder problemen kan zou dat toch erg leuk worden :)

RE: 1752 B-serie motor

Volgens mij heb ik die gezien op de Midden-limburgrit, ik neem aand at deze conversie niet vaak in NL gedaan wordt en deze was ook te koop dus oet wel dezelfde zijn.
Het aanpassen van de kabelboom viel mee volgens de eigenaar, alleen de radiator zat achter de gril gety-rapt e.d. Verder ook een handige manier om een 5 bak in de Mini te zetten, versnellingsbak was ook overgezet. Het gaf wel wat problemen met het verplaatsen van de aandrijvingsassen zover ik gehoord heb, Eelke was er ook bij, misschien heeft hij meer onthouden?
Hij liep igg 180 op de teller en zoop aardig wat met dubbele hif44'ers.

RE: 1752 B-serie motor

Volgens mij was dat een andere, deze ziet er wat strakker uit, volgens mij. Maar het zou kunnen, hij was geloof ik ook paars en zoveel zullen er niet rondrijden.

Zoals ik ook al op de mailinglist zei denk ik dat de rijeigenscahppen van de Mini behoorlijk verziekt zijn; zo'n B-series is een behoorlijk zwaar ding.

B-series is eigenlijk een grotere versie van de A-series. Qua opbouw lijken ze heel erg veel op elkaar.

RE: 1752 B-serie motor

Na de foto's geizne te hebben: is zeker weten dezelfde, zo'n dashboard kom je ook niet vaak tegen en die Mini was in dezelfde kleur. Misschien heeft ie hem in de tussentijd nog wat strakker gemaakt? Dashboard was toen nog niet af bijvoorbeeld.

RE: 1752 B-serie motor

OK. Ik heb niet heel erg goed opgelet, moet ik zeggen.

RE: 1752 B-serie motor

Ik zag deze advertentie ook, en was meteen getriggerd. Heb een meeltje geschreven voor info. Heb inmiddels wat informatie gekregen. Heb in mijn laatste meeltje gevraagd of ik deze info hier mag posten. Voor de zekerheid... Zo ja, dan zien jullie dit hier zsm verschijnen...

RE: 1752 B-serie motor

Ik denk dat er heel wat aangepast moet worden om zo'n blok in een mini te lepelen. En zo'n ding zal flink wat zwaarder zijn, wat Eelke al aangaf. Nog meer gewicht voor in een mini zal echt niet bevorderlijk voor de wegligging zijn. Als je dan toch meer vermogen wil hebben is het gemakkelijker om een A-series motor te tunen en als je er dan toch werk van wilt maken, hang er dan direct een Honda 16-klepper in, veel moderner, lichter, betrouwbaarder, meer pk's en ook een 5 bak. De site van Paul, www.16vmini.net, laat daar het een en ander van zien en dat ziet er goed uit moet ik zeggen, je kunt zelfs de originele mini voorwielophanging blijven gebruiken.

Dennis

RE: 1752 B-serie motor

Past de versnellingsbak van zo'n B motor ook op een A-serie motor?

RE: 1752 B-serie motor

Dennis: volgens mij precies wat ik al op de mailinglist zei :) Het is op zich wel leuk om "in de familie" te blijven, maar er kleven volgens mij toch wel erg veel nadelen aan.

Roger: ik weet het niet zeker, maar het zou me ten zeerste verbazen. Alles is gewoon een slag groter, bij een B-series.