1980 Estate ombouwen met mpi motor, electronica en interieur

RE: 1980 Estate ombouwen met mpi motor, electronica en interieur

Hallo,

Ik ben op dit moment mijn 1980 estate aan het restaureren voor mijn vriendin. Ik heb een estate voor haar gekocht vanwege onze honden die in een "normale" mini niet gaan passen. Nu is het zo dat ze de latere (2000) mini wel cool vindt. Ze heeft tevens ook niet de handige handjes als ik en dus dacht ik, ik neem het totale interieur, electronica (inclusief airbag, leek me wel zo veilig) en aandrijflijn uit een 2000 mini en bouw dit in de estate. Het enige probleem is dat ik eigenlijk niet eens weet of dit wel gaat passen. Ik vermoed van wel maar wil toch enige zekerheid voordat ik een mini koop en deze uit elkaar haal.

Kan iemand mij wat meer info over geven?

Alvast bedankt

Groeten!

RE: 1980 Estate ombouwen met mpi motor, electronica en interieur

Je moet Dennis hebben!
Die heeft zijn estate ook omgebouwd naar Mpi.

Ik zal even kijken of ik 'm zo kan vinden.
Het is de onderste, van Dennis Jungerius.
viewtopic.php?f=59&t=45001

RE: 1980 Estate ombouwen met mpi motor, electronica en interieur

Mijn Estate is feitelijk ook een MPi in een Estate body (1981). Bij mij zit er een ronde neus op (Origineel Rover plaatwerk voor MPi).

Remleidingen, brandstofsysteem en bedrading aan de achterkant van de auto moeten zowieso aangepast worden. Wanneer je een Clubman-neus gebruikt, dan zal er ook aan bevestigingspunten onder de motorkap e.e.a. gewijzigd moeten worden. Dat is dus iets om goed naar te kijken.

RE: 1980 Estate ombouwen met mpi motor, electronica en interieur

Het was even zoeken, maar dit is de Dennis die ik bedoelde:
memberlist.php?mode=viewprofile&u=676
En bij het zoeken Ivo ook tegengekomen inderdaad!;)

RE: 1980 Estate ombouwen met mpi motor, electronica en interieur