stevige klus om een mpi in te bouwen in een carb mini.
je hebt nodig een mpi-blok, maar ook een kabelboom, ecu, andere radiateur, en een flinke hoop tijd...
automaat terugbouwen is ook een verhaal apart, behalve een extra pedaaltje moet je langs de rdw voor herkeuring
- Login of registreer om te reageren
RE: 1983 HLE Automaat van carb naar MPI?
Ingediend door tymiek op do, 22-03-2007 11:55
Hallo,
ik ben van plan Quibus een nieuw hart te geven en daarom sta ik voor een aantal keuzes. Graag zou ik van jullie willen weten wat het best haalbaar is. (eigenlijk gaat het tussen C & D, maar mij proberen over te halen kan natuurlijk) Het blijft hoe dan ook een automaat, dit omdat ik het zonde vind om weer een automaat minder te hebben rijden in NL. Als ik wil schakelen heb ik Blikkie wel .
Ik kan
A) de huidige motor en bak laten reviseren (kosten ongeveer 3500. De autmaat bak kost namelijk al 1000 euro...valt voor mij al af, maar misschien voor in de toekomst)
B) Een gebruikte motor met automaatbak kopen (wil ik niet omdat ik dan misschien met iemand anders zijn rotzooi zit, maar het is een optie)
C) Een "complete remanufactured engine/gearbox" kopen in Engeland. Deze optie bevalt mij op zich wel. (de kosten zullen minimaal rond de 2000,- liggen) Het zal dan gaan om een normaal blok met carb.
D) Deze motor kopen en dan inbouwen. Nu begrijp ik dat dit een speciale uitgave is met een airco aansluiting (wil ik niet per se gebruiken) en dit is een foto ervan .
Als ik het goed begrepen heb is dit een MPI model. Is deze makkelijk (lees zonder al te veel extra kosten) zelf over te zetten in mijn 1983 HLE body?
Denk hierbij aan een radiator die anders moet (wilde ik toch al veranderen) Alles wat nu oud kan zijn wil ik ook meenemen in de verandering.
Als ik hem ga omzetten, dan heb ik iig een motortakel nodig en ruimte, maar nog speciaal gereedschap?
En weet iemand een plaats in of rond Den Haag waar ik deze operatie zou kunnen uitvoeren?