2e blok

default

RE: 2e blok

heb nu mijn extrablokje 1000cc kan je er een andere cab.
er op zetten en helpt het om mijn kop te vlakken en alle poorten mooi glad te maken met een dremel en rvs uitlaat
Zo ja welke poorten de inlaat en uitlaat ? kan nu makkelijk sleutelen aan het blokje !
heb een budget voor het blok van 1000,- wand de rest van mijn bulletje moet ook nog


kan snachts bijna niet slapen van energie en ideeen! O:)

RE: 2e blok

Koop voor die 1000 euro een goed 1275 blok!

Een duizendje met 80pk kost een fortuin.
Bij een 1275 begint het pas echt vanaf 80PK!!

RE: 2e blok

wat een BS carlo

tegenwoordig koop je voor 1000E geen gegarandeerd goed blok
want alle A-series blokken zijn al een x aantal jaar in gebruik en je weet er nooit de historie van (tenzij je er zelf van nieuw in hebt gereden)

dat je voor 1000 E een leuk blok kan bouwen ja zeker

elk blok wat je koopt moet je checken (of de verkoper geloven wat gewoon roulette is)

voor een 1275 betaal je zo 300E dan blijft er weinig over voor het leuk maken

een 998 is een stuk goedkoper en kan heel leuk worden
zeker als je een werkend 998 blok hebt staan

dan zou ik een mooie kop (12G202 met werk of een goede stg 3)kopen/laten maken
een leuke nokkenas uitzoeken met dubbele distributie ketting
en een passende carb (enkel of dubbel)er op gooien
dan hou je mischien wat geld over voor een dyno beurt
want een goed afgesteld blok is nog leuker

default

RE: 2e blok

heb een blok in mijn mini en die heeft mij een week naar mijn werk gebracht maar toen ik naar de koelvloeistof keek [meer klei!]heb ik hem maar laten staan :? en heb een blok gratis gekregen is er lopent uit gehaalt na schade . dit verhaal geloof ik gezien hij hem niet bij het oud ijzer wou doen !
maar wat je allemaal opsomde is dat te doen voor 1000E en wat is leuk ben maar een leek !
zou je het nog meer kunnen uitleggen ben erg benieuwt.
was na 1 ritje mini verslaaft!
b.v.d mini bulletje en bestuurder

RE: 2e blok

Een standaard 1275 blok haalt volgens de fabriek iets van 63 pk, om die genoemde 80pk te halen ben je ook al snel 1000 euro verder.

Wel is het zo dat een 1275 erin hangen een gemakkelijke manier is om de boel sneller te maken, maar met een 998 zijn ook hele leuke resultaten te behalen en dat hoeft echt niet veel te kosten.

Dennis

RE: 2e blok

als je maar een leek bent kun je beter eerst een keer het grote gele boek van vizard lezen.

als je namelijk begrijpt wat het tunen echt inhoud kan je veel betere keuzes maken

en mijn 998 blokje is idd voor een bedrag rond de 1000E getuned nu alleen nog naar de rollen

RE: 2e blok

300 euro voor een 1275 blok. als ie goed is heb je idd. geluk. Zijn er ook voor 150euro als je durft...

Stage one kit erop kost je ook 300euro en ben je al aardig op weg naar die 80pk.

Als je je eigen cil.kop (zelf) nog wat uit freest (a la Vizard) kom je wel aan de 80pk.

Heb je nog 400euro over die zeker nog wel opgaan aan allerlei verrassingen en ditjes / datjes.

Ik ga er dan wel vanuit dat je zelf kan sleutelen!!

RE: 2e blok

carlo je bent heel optimistisch

kijk de recente rollebank thread maar door

maar ook mijnberekeningen gaan er van uit dat je zelf kan knutselen

RE: 2e blok

Met een stage one op een 1275 kom je met geluk aan 70 pk, wat zelf frezen aan je kop krijg je er echt geen 10 pk bij. Goede stage 3 kop....600 euro...en dan zit je dus al dik over de 1000 euro heen.

Een 1275 blok voor 150 euro.....kun je 9 van de 10 keer beter een hoop oud ijzer kopen.

Dennis

RE: 2e blok

als ik de OP was, zou ik eerst het blok wat in de mini zit eens goed doorspoelen en van een nieuwe waterpomp voorzien. Zet er dan een stage 1 kit op en ga er mee rijden. Beslis dan over een maand of 2 of je je 1000 verder wilt tunen of dat je wilt investeren in andere dingen (wegligging of een ander blok of andere zaken die onverwacht nog nodig blijken te zijn 8) )

over tunen van een 1000 zijn al verschillende andere topics ..

groetjes,
Theo van den Bogaard

RE: 2e blok

Mensen lees dit nou eens goed. Ik heb wat accenten aangebracht om jullie te helpen.... ;)

Carlo schreef:
300 euro voor een 1275 blok. als ie goed is heb je idd. geluk]. Zijn er ook voor 150euro als je durft...

Stage one kit erop kost je ook 300euro en ben je al aardig op weg naar die 80pk.(ok, 70 dan)

Als je je eigen cil.kop (zelf) nog wat uit freest (a la Vizard) kom je wel aan de 80pk.

Heb je nog 400euro over die zeker nog wel opgaan aan allerlei verrassingen en ditjes / datjes.

Ik ga er dan wel vanuit dat je zelf kan sleutelen!!




En dan komt "nonono" met complimenten als BS en voorstellen om stage3 koppen en dubbele carburateurs aan te schaffen. Allemaal voor die duizend euro. En de LCB dan? Wie had het nou over bullshit??

RE: 2e blok

tja carlo

je eerste post is ook een hopeloos ongenuanceerde bs post waat ts niks aan heeft

even een kleine reken som
stage 1 kit 300E
kop 500E
nokken as en timing gear 200E

dan zit je op 1000E haal dit in een keer bij een mini shop en je moet alle pakkingen en kleine zooi er makkelijk bij kunnen krijgen

carbs kosten nieuw een boel maar 2de hands is er een boel te krijg en rebuild kits kosten de kop echt niet
en als je goed leest schrijf ik een passende carb en hou dus de keuze open

maar ik ben hier niet om ruzie te maken
dus laten we het alsjeblieft hier bij houden of via de pm ruzie maken

RE: 2e blok

@ nonono:

Dit staat gewoon, absoluut geen onzin!

Carlo schreef:
Koop voor die 1000 euro een goed 1275 blok!

Een duizendje met 80pk kost een fortuin.
Bij een 1275 begint het pas echt vanaf 80PK!!




Volgens mij is jouw 1000E euro op en heb je nog geen carburateur.....

Maar ik ben hier ook niet om ruzie te maken hoor, maar reageer dan ook niet zo "ongenuanceerd"!

Zand erover. :)

RE: 2e blok

en geen LCB ;)

RE: 2e blok

ja maar als je nu slim bent en je koopt een 1000tje.

Dan haal je die kop eraf en ga je zelf wat aan de slag. Zoals ik hier kan horen haal je daar al wel wat pk'tjes mee.

Dan koop je nog een lcb en een ander inlaatstuk. DIe heb je in Engeland of als je goed zoekt wel voor 120€, dan ga je nog een openluchtfilter kopen en een andere naald. Dan heb je nog een 50€ nodig daarvoor.

Dan ga je voor een andere nokkenas. Die heb je van kent voor 100€ als je wil. Dan koop je nog een dubbele ketting voor 50€ dan heb je voor 150€ die nokkenas en ketting. Dan nieuwe nokkenvolgers er ook maar gelijk in (20€?)

Pakkingsetje voor je blok en kop zal ook niet meer als 25€ kosten. En dan zit je aan 365€ tot nu toe.

Tel daar nog eens 100€ voor je cilinderkop te vlakken en te reinigen en zo.

En dan heb je nog geld over voor een ander uitlaatsysteem tot achteraan. (kost ook maar een goede 150a 200€ als je goed zoekt)

En dan heb je toch al een aardig 1000tje lijkt mij.

ff opsommen:

cilinderkop (zelfgemaakt ca. 100€)
uitlaatsysteem (lcb, linkpipe, einddemper) 250 ?
Inlaat 50
pakkingen 25
nokkenas + ketting 150
nokvolgers 20?
openluchtfilter + naald 50


dan zit ik aan 645€ dan heb je nog 365€ over waarmee je je motor met wat beter kan opleuken misschien.

Dan denk ik aan een niet zelf gemaakte cilinderkop of 1tje laten maken die net dat ietsje meer heeft.

Sw-5 nokkenas? Met nieuwe oliepomp

grtz

RE: 2e blok

en hoeveel pk trek je dan uit dat blok ?

ik zit zelf ook met het idee om OF mn 1000tje wat te tunen OF een 1300 te kopen

RE: 2e blok

@ wouter: ik houd van positieve denkers maar je bril is wel heel erg roze!

RE: 2e blok

je moet natuurlijk kijken waar je het koopt.

Dat van de cilinderkop kan wel wat duurder zijn.

Maar lcb en dergelijke echt wel niet.

Ik heb deze namelijk zelf maar zo veel betaald. Heb het speciaal nog eens nagetrokken.

En die kent cam kost echt zo veel maar.

Grote tip:

Ga naar een meeting in engeland. Alles aan Fantastische prijzen !!

grtz

RE: 2e blok

Carlo schreef:
en geen LCB ;)




hmm er staat toch echt een stage 1 kit waar een spruitstuk toch echt bij hoort (ik hou niet van lcb's op een 998 neem dan een cooper freeflow)

en de std carb een hs4 kan prima werken en die zit nu vast op z'n mini


zelf een kopje doen met je dremel en vizard in de hand kan idd prima alleen vergeet niet dat je ook nog zittingen moet laten slijpen en waarschijnlijk nieuwe kleppen en geleiders er in moet zetten

alles kan als je maar handig bent

RE: 2e blok

Ten eerste zijn een aantal prijzen die je noemt toch echt te laag. Een pakkingsset bijvoorbeeld is veel duurder. Zelf een kop bewerken is lastig en ik denk dat je het zwaar onderschat. Je hebt een dremel nodig met freesjes (ook niet gratis), en veel tijd en ervaring. Daarnaast komen er altijd nog kosten bij die je niet voorziet. Tenslotte zijn de onderdelen die je noemt misschien wel voor die prijs te koop, maar je vergeet de verzendkosten. Er is geen dealer die al de spullen die je noemt voor de laagste prijs aanbiedt, dus je zit met bijvoorbeeld 5x de verzendkosten van de UK naar hier. Zeker niet te verwaarlozen!

RE: 2e blok

Oke Daan misschien inderdaad wat optimistisch maar moest je 1x alles bestellen in Engeland zal je toch niet meer als 700 kwijt zijn. Maar eigenlijk maakt het al niet meer uit.

Het is de bedoeling dat hij inziet dat hij met 1000€ een zeer leuk 1000tje kan bouwen.

Dat toch wel een standaard 1300 aan kan op basis van optrekken.

grtz

RE: 2e blok

Om eerst maar eens op de vraag van de vraagsteller terug te komen. Ik denk dat de eerste stap de aanschaf van een stage one zou moeten zijn op de bestaande 998.

Zo'n kit kost ruwweg iets tussen de 300 en 400 euro en is qua vermogen een hele stap vooruit bij een 998. Daarna kun je altijd nog beslissen verder te bouwen op de 998 of toch te gaan voor een 1275, waar die stage one ook gewoon weer is te gebruiken.

Wouterke is inderdaad wat optimistisch, maar zit ook er ook weer niet zover naast. De totale kosten van mijn getunede 998 met 1275 kop komt op iets van 700 euro. Als je gaat zoeken voor goede tweedehands (wat ik heb gedaan) kom je zelfs nog lager uit.

Dennis

RE: 2e blok

@ nonono:
Gefeliciteerd met de 56,9PK !!


nonono schreef:
[i:567z7i70]zo
nu eindelijk ook naar geldermalsen geweest

-998
-12G202 Headworks special
-sw5
-hiff 44 op een minispares spruitstuk
-rc40 aan een cooperfreeflow

niks geen gereviseerd blok gewoon m'n ouwe trouwe blokje en de kop en nokkenas gewisseld.

56.9pk @ 5613rpm en 87Nm @3614rpm [/i:567z7i70]


Toch maar een ouwe trouwe standaard 1275 met stage one kit: rond 70pk@5600 en +/-105nm@3600....;)
Het kan voor minder dan 1000Euro :)

RE: 2e blok

een 1275 met stage 1 is idd ook heel leuk
maar je moet geluk hebben om er een te vinden die niet gereviseerd hoeft te worden.

iets wat bij 998 blokken een stuk makkelijker is

maar het was een leuk dagje bij het speedcenter :) :)

RE: 2e blok

nonono schreef:
een 1275 met stage 1 is idd ook heel leuk
maar je moet geluk hebben om er een te vinden die niet gereviseerd hoeft te worden.

iets wat bij 998 blokken een stuk makkelijker is

maar het was een leuk dagje bij het speedcenter :) :)




Daar heb je helemaal gelijk in!

Wat kost eigenlijk zo'n dagje speedcenter?
Mijn 1380 heeft ook zo'n kuurtje nodig: rijdt wel ok maar kan beter heb ik het idee.

RE: 2e blok

1ste uur is 140E
verderen uren 115E

RE: 2e blok

Okee!
Bedankt voor de info!

Ik zal het in de begroting opnemen... :P

RE: 2e blok

goed bezig nonono!

bijna 60 peekaas uit een 1000 is erg netjes :D