4-pots conversie met zeemax kit

RE: 4-pots conversie met zeemax kit

Ik heb dit weekend een 4-pots setje gemonteerd en het werkt allemaal super!



Ik heb er alleen 2 probleempjes aan over gehouden.. graag jullie mening..

1) De remleiding ligt op de trekstang en dit lijkt me op de lange duur niet goed voor het gevlochten metaal.. Hebben jullie dit vastgezet of iets om de stang gewikkeld (rubber o.i.d.)

2) Hij is na montage van de metro flenzen nog breder geworden en als ik uiterst instuur, bij parkeren bijvoorbeeld, loopt het wiel aan tegen de wielkastverbreder van mn zeemax kit... Er kan misschien nog wel wat afgeslepen worden maar niet teveel. Hebben jullie nog tips/oplossingen? Kan me voorstellen dat dit ook zou kunnen gelden voor 4 pots klauwen onder sportspack verbreders.. M'n banden zijn op en als ik nieuwe monteer zal de ruimte tussen band en spoiler dus alleen maar minder worden. 175/50-13 is de platste band die gemonteerd kan worden?

Alvast bedankt!

RE: 4-pots conversie met zeemax kit

slijpen in het staal en in je plastic vijlen..
ik heb ook 4 pots metroklauwen met 12"velgen 6j breed en dat loopt al aan..
nou is de mijne ook erg te laag..
kan ook een oorzaak zijn..

maar inderdaad na montage wordt hij achterlijk breed aan de voorkant.. 8)

default

RE: 4-pots conversie met zeemax kit

als je een setje verstelbare trekstangen koopt kun je de wielen ook een beetje naar voren danwel naar achteren zetten, afhankelijk van aan welke kant ze aanlopen.
Toch lijkt me de beste oplossing inderdaad slijpen in het bodywork.
Of velgen met een andere J of ET waarde.

RE: 4-pots conversie met zeemax kit

Kosten die trekstangen dan ongeveer?

RE: 4-pots conversie met zeemax kit

goedkoper is tussen je front/subframe uitvullen.. met plaatjes..

RE: 4-pots conversie met zeemax kit

Volgens mij hadden de laatste (standaard met sportpack uitgevoerde) mini's een ander steeringrack met een kleinere uitslag.

RE: 4-pots conversie met zeemax kit

Niet alleen die met sportspack, ook de normale mini's kregen zo'n te kort uitslaande stuurhuis mee..

Groet ron

default

RE: 4-pots conversie met zeemax kit

die trekstangen was ik volgensmij rond de 70 euro voor kwijt.
Plaatjes zou inderdaad ook moeten kunnen.
Vanaf welk jaar zijn die kort uitslaande stuurhuizen gemonteerd?

RE: 4-pots conversie met zeemax kit

Als ik de plaatjes ertussen stop dan zal ik hem daarna wel uit moeten laten lijnen zeker?? Camber etc verandert dan toh ook? Hoeveel MM plaatjes zou er ongeveer tussen moeten dan?

RE: 4-pots conversie met zeemax kit

Oh en die remslang wat zouden jullie daaraan doen?

RE: 4-pots conversie met zeemax kit

Het klinkt stom, maar volgens mij zit er aan 1 zijde een soort 'losse' moer op de slang.
Deze loshalen, slang zo draaien dat de 'krul' de andere kant op ligt.

Eventueel zou je ook de klauw weer van het fusee af kunnen halen en deze 'draaien'.

Mocht je nog moeten ontluchten, haal de klauw dan ook van het fuseestuk af en houdt de ontluchtingsnippels tijdens ontluchten naar boven.
Werkte bij ons stukken beter (nadat de remklauwen behoorlijk vastgeschroefd/samengeschroefd waren :x ) wel ff opletten dat je iets tussen de blokken doet....

Groet ron

RE: 4-pots conversie met zeemax kit

plaatjes komen tussen je front en voorkant voorsubframe in..

ik zie niet het verband met uitlijnen..? NEE!

dikte is kwestie van proberen..1 of 2mm per keer..