4X4 SJ410 of SJ430 chasis Mini ??

RE: 4X4 SJ410 of SJ430 chasis Mini ??

Wie weet er wel wat van een 4X4 SJ410 of SJ430 chasis voor de mini , behalve dan de scandinavier die ik heb gezien op de IMM2003.
Dit word weer een project hoor!!!
(ik ben er bijna zeker van dat het gaat lukken??).
Grtjs , Jeroen2 :D :)

RE: 4X4 SJ410 of SJ430 chasis Mini ??

Ik heb zelf nog een Samurai (sj413) te koop staan (blue lagoon)
ik heb 2.5 jaar bij de samurai 4x4 Egroup (mailinglist) gezeten, ik zal daar eens vragen of iemand nog wat heeft ligge

ik weet dat veel zuki fanaten nogal eens een sloopauto kopen waar ze de body van verkopen in onderdelen

check deze site anders even, of stuur een mail naar de webmaster:
http://www.suzuki-samurai.nl/tekoop/tekoop.html

Paul

RE: 4X4 SJ410 of SJ430 chasis Mini ??

Bedankt , ik ga meteen kijken.
Grtjs , Jeroen2 :D :)

RE: 4X4 SJ410 of SJ430 chasis Mini ??

je zal erg veel suzuki techniek nodig hebben om e.e.a. werkend te krijgen, een samurai is toch een ouderwets chassis waar een jasje (koets) opgeschroeft is???

in dat geval hoef je 'alleen maar' het jasje te vervangen. de techniek blijft gewoon suzuki...

RE: 4X4 SJ410 of SJ430 chasis Mini ??

Spijker op de kop , alleen "maar" kost natuurlijk weer 300 uur engineeren , qua wielbasis scheelt het 6mm , maar de bodemplaat bij de mini zit 122mm te laag dus dat zal ik wellicht moeten aanpassen!!
Grtjs , Jeroen2 :D :)

RE: 4X4 SJ410 of SJ430 chasis Mini ??

Is het de bedoeling om een soort 'off road mini' te maken? Heb je een foto van die ene van IMM2003?

Ben nieuwsgierig :P

default

RE: 4X4 SJ410 of SJ430 chasis Mini ??

das idd ook wel lollig om zon off the road mini te maken da zie je nie veel aleen die motortjes van die suzuki zijn wel heel sterk voor in het terein maar als je 100 rijd tril je er uit das dan weer een nadeel maar wel lolig

RE: 4X4 SJ410 of SJ430 chasis Mini ??

Da's de bedoeling , ik wilde eerst eens wat rond neuzen op het gebied van 4X4 in Nederland .
Ik heb zo'n SJ410 gehad toen ik in Gabon werkte , Snel zijn ze niet maar ze komen bijna overal doorheen , met wat aanpassingen moet er wel wat van te maken zijn dacht ik.
M'n andere project gaat volgende maand naar de spuiter , dan krijg ik weer zin en tijd.
Grtjs , Jeroen2 :D :)

RE: 4X4 SJ410 of SJ430 chasis Mini ??

ik heb er even een paar verzameld voor je:

















RE: 4X4 SJ410 of SJ430 chasis Mini ??

En natuurlijk ons eigen project:



Dit was de basis, een krokante LJ80, met een spijkerhard chassis.




















sorry voor de slechte kwaliteit van de foto´s, gemaakt met een Nokia.

Iedereen die wel eens bij Forest Mini´s geweest is heeft deze 'Forest' Mini voor de deur zien staan, het project ligt nu een paar maanden stil, maar hij word zeer zeker binnenkort afgemaakt.

RE: 4X4 SJ410 of SJ430 chasis Mini ??

RE: 4X4 SJ410 of SJ430 chasis Mini ??

Even een mentale notitie: beginnen met de nieuwste topics verplaatsen naar het nieuwe forum is toch handiger is :)

RE: 4X4 SJ410 of SJ430 chasis Mini ??

Leuke dingen om te doen met SJ 410 of SJ:
-Velgen van een vitara erop, stukje groter en breder
-Handige lier voor als je toch onverhoopt vast komt te zitten
-CBtje erin
-Blok van een Suzuki Swift Gti erin. Moet er trouwens bij zeggen dat als je een 413 erin hebt zitten dat alleen de kop voldoende is. Moet je alleen op zoek naar andere uitlaatspruitstuk aangezien die niet past omdat het schutbord en de bak een beetje in de weg zitten.

Het is jemmer dat ik geen foto's meer heb van de mijne (eerste auto). Die had ik op dezelfde manier toegetakeld als deze. Bullbars, chromen velgen, de hele meuk. Voluit heette die: Suzuki Samurai SJ413 Highroof Deluxe (geel kenteken). Bodemplaat wordt met traanplaat bekleden, zodat je een platform hebt waar de koets van de mini op kan....

RE: 4X4 SJ410 of SJ430 chasis Mini ??

he Jeroen,

ik denk dat de mensen van suzi's place in Buren je wel kunnen helpen. Ze hebben ook een site:

www.suzisplacesuzukijeeps.nl

daar hebben ze zelfs een supercharger voor een sj 413 blok. Ik geloof trouwens wel dat een samurai (nieuwer als een sj 410 of sj 413) bredere assen heeft. En een blok van een vitatra is vrij gemakkelijk in te bouwen.

succes

groetjes mark

RE: 4X4 SJ410 of SJ430 chasis Mini ??

Nee zijn hetzelfde wat assen betreft. En het blok is makkelijk in te bouwen ja. In een SJ of Samurai. Mini heeft niet zo'n luxe wat ruimte betreft....

RE: 4X4 SJ410 of SJ430 chasis Mini ??

Ik ben hier ook naar aan het zoeken !
De wielbasis van een sj of samurai is gelijk aan die van een mini.
Ik heb op de site van de rdw zitten neuzen en kan niets vinden waarom het niet zou mogen. Omdat het een zelfdragend chassis is kun je er volgens mij vanalles op zetten. Zie ook : www.diek2cv.nl een eend met een samurai lwb chassis.

jeroen2 als je meer weet wil ik het graag weten !
kunnen we eindelijk met onze caravan van 1000 kg
achter de mini op vakantie :)

idd leuk project.
en ik wil er ook aan beginnen
maar eerst heb ik nog wat anders te doen

mgf afmaken :x
garage bouwen :'(
minivan afmaken :+)

RE: 4X4 SJ410 of SJ430 chasis Mini ??

En mijn mini afmaken... :x

RE: 4X4 SJ410 of SJ430 chasis Mini ??

gave dingen
maar zulke projecten kosten wel veel tijd lijkt me :x

toch, als het je lukt..... O:)

RE: 4X4 SJ410 of SJ430 chasis Mini ??

Op ebay.co.uk staat een chassis van een Moke te koop, met de opmerking van de eigenaar daarbij dat ie hem op een Suziki chassis wou zetten.

Is dat wat voor je Jeroen2.

RE: 4X4 SJ410 of SJ430 chasis Mini ??

Volgende keer misschien even via PM?

RE: 4X4 SJ410 of SJ430 chasis Mini ??

Ik weet dat benrath mini's uit schagen laats zo'n project heeft afgerond. Hij is er ook mee door de rdw keuring en rijd er nu af e toe in rond.

greetz Roel

RE: 4X4 SJ410 of SJ430 chasis Mini ??

4x4 Mini Van met caravan

Deze vind ik wel geinig, staat ook op een suzuki onderstel

Groeten Johan

RE: 4X4 SJ410 of SJ430 chasis Mini ??

Als je het project niet meer ziet zitten is er nog altijd een makkelijkere weg:

link

Wie weet kan je bij hem ook wel terecht met vragen.

RE: 4X4 SJ410 of SJ430 chasis Mini ??

Oud topic, nieuwe foto

RE: 4X4 SJ410 of SJ430 chasis Mini ??

ziet er wel uit als een suzuki onderstel dus nog net ontopic...

Maar meer foto's van 4x4 mini's hier:
viewtopic.php?f=39&t=1977