850 kietelen?

RE: 850 kietelen?

Ik heb een 850cc torretje (met de magic wand box er nog onder). Nu bouw ik misschien wel weer een A+ 1380, zoals ik dat al vaker gedaan heb, of heeft iemand een leuk receptje voor de 850? (Turbo, lachgas, etc.) Ik heb geen ervaring met die kleine oude blokjes, jullie wel?

Hugo

RE: 850 kietelen?

Het schijnt dat je moet uitkijken dat je vliegwiel niet uit elkaar splet.
Ik heb echter ook wel een seen 850 gezien met 2 Webers.

default

RE: 850 kietelen?

Zonde, ik ben nog naar een donorblokje opzoek >:)

Maar dan wordt het off-topic.

RE: 850 kietelen?

ik ben het een beetje met mini martin eens. beter om dit blok over te laten voor mensen die een authentieke 850 willen restaureren

veel power komt er toch niet uit tenzij je echt wild gaat. en een 850 weegt het zelfde als een 998 dus dat maakt ook niet uit. bak is pet, koppeling te licht

los daarvan zou ik beginnen met de kop (dit is een closed chamber..zie vizard), vliegwiel verlichten, drijfstangen verlichten, krukas verlichten
allemaal net zoveel moeite als normaal maar dan zonder de PK's..als je veel PK's uit weinig CC wilt moet je hard draaien ..kan je beter een wilde conversie proberen (yamaha R6 blok :+)




overigens: twee webers slaat volgens mij nergens op, ik denk dat je met een HS4 al behoorlijk " overcarbed" bent.

RE: 850 kietelen?

SirYun schreef:
(yamaha R6 blok :+)



Daar lach je om, maar in de een-na-laatste MiniWorld stond een Mini met een R1-blok (nog 400 cc-tjes meer, dus :)) en achterwielaandrijving :9 Maar dan laat ik toch liever de A-series in mijn Mini zitten en het R1-blokje ook op z'n oorspronkelijke plek :D

Wat betreft het opfokken van een 850-blokje sluit ik me bij de anderen aan: gewoon een 1000 of 1300 tunen en die 850 aan Martin ofzo verkopen, die hem gebruikt voor een net, origineel 850-je.

RE: 850 kietelen?

Mijn adres is hugo@witsenburg.org