998 tunen (HS4) + Stage 1 en keuring?

RE: 998 tunen (HS4) + Stage 1 en keuring?

Hallo, ik heb deze vraag al (verkeerd) gesteld in 'gevraagd'.

Wat is de beste/goedkoopste stage 1 kit voor een 998 met HS4?

En wat is de beste manier om je 998 sneller te maken/ een fijner geluid te geven?

Ik heb een budget van rond de 250-300 euro.

Edit: Als ik een stage one zou kopen en in mijn mini zou installeren, zou ik dan nog makkelijk door de keuring geraken?
De mini is atm niet ingeschreven, maar was wel gekeurd tot 2014 dus was perfect in orde. keuring is nu verlopen want hij is niet gekeurd voor verkoop (was niet nodig want het zou toch nog even duren eer hij op straat kwam;)

grtz

Dusky

Budget is niet echt ruim. Stage 1 is nieuw in- en uitlaat spruitstuk en uitlaat.Heb je al de tuning bijbel van David Vizard? Zou dat eerst aanschaffen. Met standaard 1000 is al veel te verbeteren met simpel een vijl, zaag en schuurpapier (in-uitlaat spruitstuk scheiden (reserve spruitstuk is handig voor als het misgaat :x ), scherpe randen inwendig weghalen, carburateur flow verbeteren), daarna luchtfilter met andere naald, uitlaat, maar of je dat nog redt met budget?

Of je binnen emissie eisen valt hangt af van bouwjaar. M'n 63'er (full race) is vrij van die ellende en werd (ligt nog uit elkaar) altijd goedgekeurd. De 97'er MPI (stage 3) is standaard afkeur.

Succes en veel plezier.

Michiel

Is inderdaad een klein budget, maar kan over een maand of 2-3 wel wat groter...
Ik zal dat boek eens opzoeken!! Mijn mini is uit 91 dus heeft toch al iets ruimere grenzen dan de mensen die een kat moeten denk ik?

Alvast bedankt!!

grtz