Aanschaf MG metro 1275 blok

default

RE: Aanschaf MG metro 1275 blok

Zeer binnenkort even een metro blokje ophalen
(kheb nog steeds geen mini, maar kmoet ergens beginnen ;))

Afin, toch wil ik graag van mensen die het 1 en ander weten van deze mg blokjes, horen waar ik echt op moet letten

speciale onderdelen die deffect kunnen zijn?
etc etc

default

RE: Aanschaf MG metro 1275 blok

MG Metro of Metro blokje maakt niet zo heel veel uit kwa waar je op moet letten. Kijk even op het net naar sites met motornummers en jaartallen (die zijn er) zodat je dit nummer kunt controleren met wat je aangeboden krijgt. Verder ligt het er maar net aan hoe betrouwbaar het adres is waar je hem vandaan haalt, je kunt aan de buitenkant niet zien of hij 100.000 km 200.000 of 300.000 km heeft gelopen. Tenslotte kun je nog naar de "popnagel"aan de thermostaatkant kijken de kop is dan loodvrij en hij is van na plm 1989.

Maar waarom koop je in 's hemelsnaam eerst een blok en dan pas een mini? Ik zou het andersom doen. En al koop je eerst een 1000-tje ga daar eerst eens mee aan de slag (een stage 1- setje is net zo duur als een Metro blok (250€) en daarmee krijg je een 1000-tje ook wel vooruit)

Als het je echt om het vermogen gaat zou ik toch overstappen op een andere auto.... een 2 liter kadett of zo

default

RE: Aanschaf MG metro 1275 blok

overdat eerst een mini, dan een blok geef ikje gelijk...
maar overstappen naar een andere auto ? @*)(&@$(*& :P


no way dude :X

kga eerst wel op zoek naar een minitje :)

RE: Aanschaf MG metro 1275 blok

nog handiger om gewoon een simpele goeie mini met een 1300 motor te vinden en die te reviseren

RE: Aanschaf MG metro 1275 blok

Jos (Inno) schreef:
Tenslotte kun je nog naar de "popnagel"aan de thermostaatkant kijken de kop is dan loodvrij en hij is van na plm 1989.



Na mijn zoektocht naar info over een MG blokje dacht ik ergens gelezen te hebben dat MG Metro standaard nooit loodvrij is. En als ie dan een conversie heeft gehad zie je dat niet aan de popnagel. Die popnagel zou dan juist aanduiden dat het helemaal geen MG metro kop is en daar gaat je 72 pk... Dusse schrijf gewoon de nummer eens op van de kop en blok en ga eens nuezen op diversie Mini sites waar die staan genoemd.

En aad, als je echt die 100 pk wil trekken die je op MSN zei kun je evengoed een gewoon metro blok kopen. Om die 100 pk te halen moet er waarschijnlijk toch een andere kop en nokkenas in dus heb je geen voordeel uit je MG blok meer.

default

RE: Aanschaf MG metro 1275 blok

Een gewoon metro blok?
hiermee bedoel je een Austin Metro?

Zit wat in,

Ik ga rustig over alles nadenken, want k word er nie goed van ;)
Eerst maar ff een mini op de kop tikken...

:+)

RE: Aanschaf MG metro 1275 blok

volgens mij stond er nog een niet afgerond 1300 project voor weinig geld te koop
:)

wellicht een idee als ie al niet weg is?

default

RE: Aanschaf MG metro 1275 blok

Waar dat myn jong :P


mscn te koop?

Daar vind ik :

Mini 1.3
Bouwjaar: 1972
Kleur: groen
Km. stand: --
Omschrijving:

Moet weg wegens tijdgebrek. Incl. radio-CDspeler, 2 setjes banden + velgen: 1 set 13" en 1 set 10". Verlaagd, paar kleine roestplekjes maar verder goede staat. Een goed bod is ook altijd welkom.
Prijs: € 2.200,=


Bedoel je die?

default

RE: Aanschaf MG metro 1275 blok

Een "vage kennis" (excollega van mn moeder) heeft een mini 850 te koop..

1980 d8 ik...
Geheel gerestaureerd, klaar om te spuiten..
Spuiten is al betaald

1250 euro...

niet slecht d8 ik ?

RE: Aanschaf MG metro 1275 blok

Lieve mensen, we hadden het over het aanschaffen van een Metro 1300 blok en waarop te letten. Voor wat betreft het aanschaffen van een complete Mini, zie de Mini Chat FAQ.

default

RE: Aanschaf MG metro 1275 blok

jammer dat je zo "GOT"achtig doen :?

Gathering of Tweakers dus...

Is dat echt nodig hier ?
GOT heeft 100000 users....

naja... :)

RE: Aanschaf MG metro 1275 blok

Ik kom niet zo heel veel op GoT, dus ik zou het niet weten. Ik had het verhaal ook af kunnen kappen toen mensen begonnen over complete 1300-Mini's, maar dat heb ik laten gaan. Maar als de discussie dan naar een gerestaureerde 850 gaat (en via daar weet ik waarnaartoe, hoe geweldig Mk.1 Mini'tjes wel niet zijn), dan is wat mij betreft het Techniek-forum daar niet de plaats voor (het is je misschien opgevallen dat ik wat minder moeilijk doe in de chat-forums).

Een van de grote voordelen die ik zie aan een forum is dat je informatie kunt terugzoeken, maar als topics volstaan met informatie die helemaal niet on-topic is, dan gaat dat verloren en dat is zonde.

default

RE: Aanschaf MG metro 1275 blok

Heb je helemaal gelijk in Eelke,

maar hoe kunnen z0rr0 en ik dan verder chatten, aangezien we niet beide dezelfde chat progs hebben :)

-vrede- :P

RE: Aanschaf MG metro 1275 blok

Voor wat meer "oeverloos gelul" (;)) zijn de Chat-forums bedoeld, dus Chit Chat en Mini Chat.

RE: Aanschaf MG metro 1275 blok

Aard schreef:
jammer dat je zo "GOT"achtig doen :?
Gathering of Tweakers dus...
Is dat echt nodig hier ?
GOT heeft 100000 users....
naja... :)



Niet alleen op GoT hoor, op zowat ieder goed draaiend forum moet er een beetje gemoddereerd worden anders wordt het een zooitje, ook met 5 users.