Remklauwen wel zo gemonteerd dat de ontluchtings nippels aan de bovenkant zitten ?
André
- Login of registreer om te reageren
Remklauwen wel zo gemonteerd dat de ontluchtings nippels aan de bovenkant zitten ?
André
Aansluitingen zou ik morgen even moeten kijken,dan ben ik bij de mini om te kijken.
Durf het niet uit me hoofd te zeggen.
Want idd maakt het wel uit welke je waar monteert..
Heeft de verderler lange tijd "droog" gestaan? Dus tijdje zonder remolie tijdens ombouwen bv.?
En je had al wel een gescheiden rem systeem? Ik weet niet waar je dit op heb gemonteert,maar ik zie een VAN in de avatar..??
Wat me wel ooit gebeurt is..2x zelfs..[2 sets gekocht tegelijkertijd,maar 1 jaren later pas gebruikt,dus toen bij de 2e set ook vergeten om te checken..]
De remklauwen waren verkeerd om gemonteerd door de fabriek.
Zodoende kwam er maar een heel klein beetje remolie door de ontluchter naar buiten en geen remdruk te krijgen.
Oliekanalen in de 2 delen zijn niet precies in het midden van de klauw geboord.
Door links en rechts verkeerd om te monteren komt er nagenoeg geen olie bij de zuigers.
Bleek achteraf een bekend probleem te zijn,had de verkoper even vergeten te vertellen.
Maar inderdaad paar liter olie verder..
Ik heb alles gemonteerd zoals het bij jongere mini's is gedaan.
Het euvel is inderdaad opgelost door de remklauwen te verwisselen zodat de nippel boven zit(logisch toch!!!)
Ik heb na ontluchten nu veel druk.
RE: aansluiting rembekrachtiger
Ingediend door André op di, 03-04-2012 18:19
Ik heb de trommelremmen vervangen voor schijfremmen en een rembekrachtiger geplaatst.
Tijdens ontluchten krijg ik geen druk op de remklauwen.
Er komt wel olie uit de nippels en tijdens intrappen draaien de wielen nog rond.
Ik vraag me nu af hoe de aansluiting van de olieleidingen moeten zitten tussen hoofdremcilinder (horizontaal) en de drukverdeler.
Is de leidingaansluiting die het dichtst bij de bekrachtiger zit van de voorzijde of de achterzijde, de aansluiting die het dichtst bij het voorfront zit is dan van de ....zijde?
Alle mogelijke oplossingen zijn welkom want dit gaat liters remolie kosten zo.
Kan de verdeler plots kapot zijn?