aardige thread op ander forum. 113pk a series

RE: aardige thread op ander forum. 113pk a series

1330cc RE13 kop en een Weber DCOE door Graham Russel

113PK met roodgloeiende LCB :)op een motor dyno (dus zonder de auto)

volgens de schattingen moeten er met een extra 15 PK uit te halen zijn met lange inlaat ( die dan wel in de plek van en eitje uitkomt.
[url]
http://www.ausmini.com/forums/viewtopic ... &start=165[/url]

RE: aardige thread op ander forum. 113pk a series

linkje aub

RE: aardige thread op ander forum. 113pk a series

Dat is 113 pk aan de krukas valt me opzich nog wel mee zijn er hier op het forum ook wel die dat halen lijkt mij. Maar even goed zeer interessant.

RE: aardige thread op ander forum. 113pk a series

cool maar "slechts" 6500rpm ??
is die re13 niet veel rev happyer???

RE: aardige thread op ander forum. 113pk a series

113 pk op het vliegwiel maar op de wielen is dat veel minder jammer genoeg

RE: aardige thread op ander forum. 113pk a series

het is echter nogsteeds meer dan genoeg om lol te hebben en iedereen weg te blazen bij het stoplicht

RE: aardige thread op ander forum. 113pk a series

nonono schreef:
het is echter nogsteeds meer dan genoeg om lol te hebben en iedereen weg te blazen bij het stoplicht




Dat bedoel ik maar!!

Ooit hopen wij dat ook te halen met een A+ blok. Echter wel met een turbo.

Groet ron

RE: aardige thread op ander forum. 113pk a series

nonono schreef:
cool maar "slechts" 6500rpm ??
is die re13 niet veel rev happyer???




let wel: net zo veel PK als een goed opgebouwde 1380 met een Kent MD286 (vaak ronduit teleurstelend als je echt gaat meten) maar bij 1000 toeren minder.
Is meer oppervlakte onder de curve.(koppel 141 NM van 3500-6500 is echt stevig veel)
Minder toeren is minder kapot gaan... maar met 140NM+ moet je natuurlijk wel lief zijn voor je tandbakje ;)

een RE13PP loopt nog wat verder door (7K)

Ik heb tot nu toe een (1) auto gezien op de dyno met duidelijk meer dan 100 pk (1380 286 weber).
default

RE: aardige thread op ander forum. 113pk a series

Ooit hopen wij dat ook te halen met een A+ blok. Echter wel met een turbo.



Dat moet makkelijk te halen zijn.
Lees de treads op tubominiforum maar eens.

RE: aardige thread op ander forum. 113pk a series

tuurlijk is dat te halen alleen is de vraag dan, hoeveel geld wil je er aan uitgeven en binnen hoeveel tijd wil je het kapot hebben. :D

RE: aardige thread op ander forum. 113pk a series

Als je met turbo's gaat werken gaat de boel dus heeeel snel kapot. Net vandeweek wat turbo onderdelen van een oud project verkocht en de koper wist te melden dat alle drie de mensen die hij kent die een turbo mini hebben alle drie......stilstaan ;)

Dennis

RE: aardige thread op ander forum. 113pk a series

141N/m
is idd wel heel veel had er een beetje overheen gelezen

maar ik vind jankende a-series blokjes zo mooi

1x een 1070 shortstroke cooper blok gehoord :* O+

RE: aardige thread op ander forum. 113pk a series

nonono schreef:


Ik heb tot nu toe een (1) auto gezien op de dyno met duidelijk meer dan 100 pk (1380 286 weber).




precies wat ik er in krijg :D Hoop dat ik de volgende wordt. Denk het ergens wel. specs zijn wel te vinden op de site ergens..

RE: aardige thread op ander forum. 113pk a series

Mooi rood is niet lelijk.... >:)

Ik heb dan wellicht ook wat leuks in het vooruitzicht...
1275 met een Joost kop en RE 13.... hoeveel zou daaruit kunnen komen??? 8)

RE: aardige thread op ander forum. 113pk a series

denk eerst maar aan een 998 met een joost kop en een re13 :o :o :o

RE: aardige thread op ander forum. 113pk a series

wow gaaf die rode pijpen, dat wordt flink heet iig!



flink vroem :D

RE: aardige thread op ander forum. 113pk a series

Alleen is de 113 Pk wel reeel....?
Als ze hem zo (zonder luchtfilter) afgesteld hebben klopt het niet
Een filter zorgt er nl wel voor dat er iets minder lucht naar binnen kan vergeleken met een opstelling zonder filter...
Daardoor zou er dus ook minder Pk's geleverd kunnen worden...

RE: aardige thread op ander forum. 113pk a series

tja hij heeft het filter in de fik gestoken!!!
leuk zo'n delorto >:)

en een itg foam filter scheeld niet veel hoor

RE: aardige thread op ander forum. 113pk a series

Het lijkt mij wel reeel dat vermogen hoor. Ik zou alleen niet zo met open kelken blijven rijden. kan je over 500 km alles weer uit elkaar halen :+)

RE: aardige thread op ander forum. 113pk a series

dat is ook weer flink overdreven
zeker in het nederlandse klimaat gaat rijden zonder filters eigenlijk prima (tuurlijk grotere slijtage maar nietna 500k/m al)

RE: aardige thread op ander forum. 113pk a series

nonono schreef:
tuurlijk grotere slijtage maar niet na 500k al)



500k= 500.000 km.....
Type voutje zeker >:)

RE: aardige thread op ander forum. 113pk a series

hu waar ?????? :P

RE: aardige thread op ander forum. 113pk a series

aardig.. nu al bijna 120 BHP met een ander spruitstuk en een hele mooie koppel curve..

RE: aardige thread op ander forum. 113pk a series

en deze:
http://www.ausmini.com/forums/viewtopic.php?t=24764

volgens zeggen 244 pk met een turbo :o