nonono schreef: cool maar "slechts" 6500rpm ??
is die re13 niet veel rev happyer???
let wel: net zo veel PK als een goed opgebouwde 1380 met een Kent MD286 (vaak ronduit teleurstelend als je echt gaat meten) maar bij 1000 toeren minder.
Is meer oppervlakte onder de curve.(koppel 141 NM van 3500-6500 is echt stevig veel)
Minder toeren is minder kapot gaan... maar met 140NM+ moet je natuurlijk wel lief zijn voor je tandbakje
een RE13PP loopt nog wat verder door (7K)
Ik heb tot nu toe een (1) auto gezien op de dyno met duidelijk meer dan 100 pk (1380 286 weber).
Als je met turbo's gaat werken gaat de boel dus heeeel snel kapot. Net vandeweek wat turbo onderdelen van een oud project verkocht en de koper wist te melden dat alle drie de mensen die hij kent die een turbo mini hebben alle drie......stilstaan
Alleen is de 113 Pk wel reeel....?
Als ze hem zo (zonder luchtfilter) afgesteld hebben klopt het niet
Een filter zorgt er nl wel voor dat er iets minder lucht naar binnen kan vergeleken met een opstelling zonder filter...
Daardoor zou er dus ook minder Pk's geleverd kunnen worden...
dat is ook weer flink overdreven
zeker in het nederlandse klimaat gaat rijden zonder filters eigenlijk prima (tuurlijk grotere slijtage maar nietna 500k/m al)
RE: aardige thread op ander forum. 113pk a series
Ingediend door SirYun op wo, 08-11-2006 19:07
1330cc RE13 kop en een Weber DCOE door Graham Russel
113PK met roodgloeiende LCB op een motor dyno (dus zonder de auto)
volgens de schattingen moeten er met een extra 15 PK uit te halen zijn met lange inlaat ( die dan wel in de plek van en eitje uitkomt.
[url]
http://www.ausmini.com/forums/viewtopic ... &start=165[/url]
RE: aardige thread op ander forum. 113pk a series
Ingediend door benzwirs op wo, 08-11-2006 19:25
linkje aub
RE: aardige thread op ander forum. 113pk a series
Ingediend door Mini-Weert op wo, 08-11-2006 19:43
Dat is 113 pk aan de krukas valt me opzich nog wel mee zijn er hier op het forum ook wel die dat halen lijkt mij. Maar even goed zeer interessant.
RE: aardige thread op ander forum. 113pk a series
Ingediend door nonono op wo, 08-11-2006 19:48
cool maar "slechts" 6500rpm ??
is die re13 niet veel rev happyer???
RE: aardige thread op ander forum. 113pk a series
Ingediend door maaike op wo, 08-11-2006 20:45
113 pk op het vliegwiel maar op de wielen is dat veel minder jammer genoeg
RE: aardige thread op ander forum. 113pk a series
Ingediend door nonono op wo, 08-11-2006 21:02
het is echter nogsteeds meer dan genoeg om lol te hebben en iedereen weg te blazen bij het stoplicht
RE: aardige thread op ander forum. 113pk a series
Ingediend door ayla op wo, 08-11-2006 21:07
Dat bedoel ik maar!!
Ooit hopen wij dat ook te halen met een A+ blok. Echter wel met een turbo.
Groet ron
RE: aardige thread op ander forum. 113pk a series
Ingediend door SirYun op do, 09-11-2006 16:35
let wel: net zo veel PK als een goed opgebouwde 1380 met een Kent MD286 (vaak ronduit teleurstelend als je echt gaat meten) maar bij 1000 toeren minder.
Is meer oppervlakte onder de curve.(koppel 141 NM van 3500-6500 is echt stevig veel)
Minder toeren is minder kapot gaan... maar met 140NM+ moet je natuurlijk wel lief zijn voor je tandbakje
een RE13PP loopt nog wat verder door (7K)
Ik heb tot nu toe een (1) auto gezien op de dyno met duidelijk meer dan 100 pk (1380 286 weber).
RE: aardige thread op ander forum. 113pk a series
Ingediend door Mini Martin op do, 09-11-2006 17:02
Dat moet makkelijk te halen zijn.
Lees de treads op tubominiforum maar eens.
RE: aardige thread op ander forum. 113pk a series
Ingediend door maaike op do, 09-11-2006 19:09
tuurlijk is dat te halen alleen is de vraag dan, hoeveel geld wil je er aan uitgeven en binnen hoeveel tijd wil je het kapot hebben.
RE: aardige thread op ander forum. 113pk a series
Ingediend door Dennis op do, 09-11-2006 21:28
Als je met turbo's gaat werken gaat de boel dus heeeel snel kapot. Net vandeweek wat turbo onderdelen van een oud project verkocht en de koper wist te melden dat alle drie de mensen die hij kent die een turbo mini hebben alle drie......stilstaan
Dennis
RE: aardige thread op ander forum. 113pk a series
Ingediend door nonono op do, 09-11-2006 21:37
141N/m
is idd wel heel veel had er een beetje overheen gelezen
maar ik vind jankende a-series blokjes zo mooi
1x een 1070 shortstroke cooper blok gehoord
RE: aardige thread op ander forum. 113pk a series
Ingediend door Mini-Weert op vr, 10-11-2006 00:33
precies wat ik er in krijg Hoop dat ik de volgende wordt. Denk het ergens wel. specs zijn wel te vinden op de site ergens..
RE: aardige thread op ander forum. 113pk a series
Ingediend door Rene op vr, 10-11-2006 20:48
Mooi rood is niet lelijk....
Ik heb dan wellicht ook wat leuks in het vooruitzicht...
1275 met een Joost kop en RE 13.... hoeveel zou daaruit kunnen komen???
RE: aardige thread op ander forum. 113pk a series
Ingediend door nonono op vr, 10-11-2006 22:00
denk eerst maar aan een 998 met een joost kop en een re13
RE: aardige thread op ander forum. 113pk a series
Ingediend door hanz op za, 11-11-2006 10:14
wow gaaf die rode pijpen, dat wordt flink heet iig!
flink vroem
RE: aardige thread op ander forum. 113pk a series
Ingediend door Rene op za, 11-11-2006 18:26
Alleen is de 113 Pk wel reeel....?
Als ze hem zo (zonder luchtfilter) afgesteld hebben klopt het niet
Een filter zorgt er nl wel voor dat er iets minder lucht naar binnen kan vergeleken met een opstelling zonder filter...
Daardoor zou er dus ook minder Pk's geleverd kunnen worden...
RE: aardige thread op ander forum. 113pk a series
Ingediend door nonono op za, 11-11-2006 19:07
tja hij heeft het filter in de fik gestoken!!!
leuk zo'n delorto
en een itg foam filter scheeld niet veel hoor
RE: aardige thread op ander forum. 113pk a series
Ingediend door Mini-Weert op za, 11-11-2006 20:20
Het lijkt mij wel reeel dat vermogen hoor. Ik zou alleen niet zo met open kelken blijven rijden. kan je over 500 km alles weer uit elkaar halen
RE: aardige thread op ander forum. 113pk a series
Ingediend door nonono op za, 11-11-2006 21:18
dat is ook weer flink overdreven
zeker in het nederlandse klimaat gaat rijden zonder filters eigenlijk prima (tuurlijk grotere slijtage maar nietna 500k/m al)
RE: aardige thread op ander forum. 113pk a series
Ingediend door Rene op za, 11-11-2006 22:00
500k= 500.000 km.....
Type voutje zeker
RE: aardige thread op ander forum. 113pk a series
Ingediend door nonono op zo, 12-11-2006 04:08
hu waar ??????
RE: aardige thread op ander forum. 113pk a series
Ingediend door SirYun op di, 21-11-2006 20:40
aardig.. nu al bijna 120 BHP met een ander spruitstuk en een hele mooie koppel curve..
RE: aardige thread op ander forum. 113pk a series
Ingediend door sander op do, 23-11-2006 07:03
en deze:
http://www.ausmini.com/forums/viewtopic.php?t=24764
volgens zeggen 244 pk met een turbo