Kruimelpad
aardige thread op ander forum. 113pk a series
RE: aardige thread op ander forum. 113pk a series
Ingediend door Mini-Weert op wo, 08-11-2006 19:43
Dat is 113 pk aan de krukas valt me opzich nog wel mee zijn er hier op het forum ook wel die dat halen lijkt mij. Maar even goed zeer interessant.
- Login of registreer om te reageren
cool maar "slechts" 6500rpm ??
is die re13 niet veel rev happyer???
- Login of registreer om te reageren
113 pk op het vliegwiel maar op de wielen is dat veel minder jammer genoeg
- Login of registreer om te reageren
het is echter nogsteeds meer dan genoeg om lol te hebben en iedereen weg te blazen bij het stoplicht
- Login of registreer om te reageren
nonono schreef:
het is echter nogsteeds meer dan genoeg om lol te hebben en iedereen weg te blazen bij het stoplicht
Dat bedoel ik maar!!
Ooit hopen wij dat ook te halen met een A+ blok. Echter wel met een turbo.
Groet ron
- Login of registreer om te reageren
nonono schreef:
cool maar "slechts" 6500rpm ??
is die re13 niet veel rev happyer???
let wel: net zo veel PK als een goed opgebouwde 1380 met een Kent MD286 (vaak ronduit teleurstelend als je echt gaat meten) maar bij 1000 toeren minder.
Is meer oppervlakte onder de curve.(koppel 141 NM van 3500-6500 is echt stevig veel)
Minder toeren is minder kapot gaan... maar met 140NM+ moet je natuurlijk wel lief zijn voor je tandbakje
een RE13PP loopt nog wat verder door (7K)
Ik heb tot nu toe een (1) auto gezien op de dyno met duidelijk meer dan 100 pk (1380 286 weber).
- Login of registreer om te reageren
RE: aardige thread op ander forum. 113pk a series
Ingediend door Mini Martin op do, 09-11-2006 17:02
Ooit hopen wij dat ook te halen met een A+ blok. Echter wel met een turbo.
Dat moet makkelijk te halen zijn.
Lees de treads op tubominiforum maar eens.
- Login of registreer om te reageren
tuurlijk is dat te halen alleen is de vraag dan, hoeveel geld wil je er aan uitgeven en binnen hoeveel tijd wil je het kapot hebben.
- Login of registreer om te reageren
Als je met turbo's gaat werken gaat de boel dus heeeel snel kapot. Net vandeweek wat turbo onderdelen van een oud project verkocht en de koper wist te melden dat alle drie de mensen die hij kent die een turbo mini hebben alle drie......stilstaan
Dennis
- Login of registreer om te reageren
141N/m
is idd wel heel veel had er een beetje overheen gelezen
maar ik vind jankende a-series blokjes zo mooi
1x een 1070 shortstroke cooper blok gehoord
- Login of registreer om te reageren
nonono schreef:
Ik heb tot nu toe een (1) auto gezien op de dyno met duidelijk meer dan 100 pk (1380 286 weber).
precies wat ik er in krijg Hoop dat ik de volgende wordt. Denk het ergens wel. specs zijn wel te vinden op de site ergens..
- Login of registreer om te reageren
Mooi rood is niet lelijk.... :)" title="Evil" />
Ik heb dan wellicht ook wat leuks in het vooruitzicht...
1275 met een Joost kop en RE 13.... hoeveel zou daaruit kunnen komen???
- Login of registreer om te reageren
Alleen is de 113 Pk wel reeel....?
Als ze hem zo (zonder luchtfilter) afgesteld hebben klopt het niet
Een filter zorgt er nl wel voor dat er iets minder lucht naar binnen kan vergeleken met een opstelling zonder filter...
Daardoor zou er dus ook minder Pk's geleverd kunnen worden...
- Login of registreer om te reageren
tja hij heeft het filter in de fik gestoken!!!
leuk zo'n delorto :)" title="Evil" />
en een itg foam filter scheeld niet veel hoor
- Login of registreer om te reageren
Het lijkt mij wel reeel dat vermogen hoor. Ik zou alleen niet zo met open kelken blijven rijden. kan je over 500 km alles weer uit elkaar halen
- Login of registreer om te reageren
dat is ook weer flink overdreven
zeker in het nederlandse klimaat gaat rijden zonder filters eigenlijk prima (tuurlijk grotere slijtage maar nietna 500k/m al)
- Login of registreer om te reageren
nonono schreef:
tuurlijk grotere slijtage maar niet na 500k al)
500k= 500.000 km.....
Type voutje zeker :)" title="Evil" />
- Login of registreer om te reageren
aardig.. nu al bijna 120 BHP met een ander spruitstuk en een hele mooie koppel curve..
- Login of registreer om te reageren
en deze:
http://www.ausmini.com/forums/viewtopic.php?t=24764
volgens zeggen 244 pk met een turbo
- Login of registreer om te reageren
RE: aardige thread op ander forum. 113pk a series
Ingediend door SirYun op wo, 08-11-2006 19:07
1330cc RE13 kop en een Weber DCOE door Graham Russel
113PK met roodgloeiende LCB op een motor dyno (dus zonder de auto)
volgens de schattingen moeten er met een extra 15 PK uit te halen zijn met lange inlaat ( die dan wel in de plek van en eitje uitkomt.
[url]
http://www.ausmini.com/forums/viewtopic ... &start=165[/url]