Als de motor wil aanslaan, heb je dus brandstof en ontsteking. Wanneer de motor dan hapert of afslaat wanneer je aan ht gas komt, heb je dus een te arm mengsel. Wanneer je voorover gebogen over het motorblok naar de linkerkant van de carburateur naar beneden kijkt, onder het pijpje waar de brandstoftoevoer aansluit, dan zit daar een gaatje waar je een schroevendraaier in kunt steken om het mengsel rijker te zetten. Daarvoor moet je het schroefje verder naar binnen draaien.
Het kan natuurlijk zijn dat je 'valse lucht' hebt. Wanneer het spruitstuk niet luchtdicht aansluit op de kop of de carburateur niet luchtdicht aansluit op het spruitstuk, kan er zoveel lucht daarlangs aangezogen worden, dat het mengsel te schraal wordt om de motor nog te laten lopen wanneer je de smoorklep opent (dan neemt het vacuum in de venturie verder af en wordt er dus minder benzine uit de sproeier opgezogen.
- Login of registreer om te reageren
RE: Afstellen twin hif38
Ingediend door bartvdl op do, 28-07-2016 14:03
Zoals de titel al zegt heb ik wat problemen met het afstellen van mijn twin hif38 carbs.
De rest van de motor:
-1275cc
-aangepaste kop
-sw5 nokkenas
-1.5 ratio roller rockers
-lcb uitlaat
Nu heb ik in de carbs een AEM naald zitten. Ik heb al geprobeerd met het stelschroefje wat te doen maar tot op heden nog geen resultaat.
Het blokje wil niet echt draaien, valt stil als je gas wilt geven.
Ontsteking zou redelijk juist moeten staan, draaide goed met de vorige carb.
Iemand een idee wat de "basisafstelling" zou zijn, van waar ik kan beginnen.
Uiteindelijk zou het wel de bedoeling zijn om hem perfect te laten afstellen op een vermogentestbank.