Afstellen twin hif38

RE: Afstellen twin hif38

Zoals de titel al zegt heb ik wat problemen met het afstellen van mijn twin hif38 carbs.
De rest van de motor:
-1275cc
-aangepaste kop
-sw5 nokkenas
-1.5 ratio roller rockers
-lcb uitlaat

Nu heb ik in de carbs een AEM naald zitten. Ik heb al geprobeerd met het stelschroefje wat te doen maar tot op heden nog geen resultaat.
Het blokje wil niet echt draaien, valt stil als je gas wilt geven.
Ontsteking zou redelijk juist moeten staan, draaide goed met de vorige carb.

Iemand een idee wat de "basisafstelling" zou zijn, van waar ik kan beginnen.
Uiteindelijk zou het wel de bedoeling zijn om hem perfect te laten afstellen op een vermogentestbank.

RE: Afstellen twin hif38

Als de motor wil aanslaan, heb je dus brandstof en ontsteking. Wanneer de motor dan hapert of afslaat wanneer je aan ht gas komt, heb je dus een te arm mengsel. Wanneer je voorover gebogen over het motorblok naar de linkerkant van de carburateur naar beneden kijkt, onder het pijpje waar de brandstoftoevoer aansluit, dan zit daar een gaatje waar je een schroevendraaier in kunt steken om het mengsel rijker te zetten. Daarvoor moet je het schroefje verder naar binnen draaien.
Het kan natuurlijk zijn dat je 'valse lucht' hebt. Wanneer het spruitstuk niet luchtdicht aansluit op de kop of de carburateur niet luchtdicht aansluit op het spruitstuk, kan er zoveel lucht daarlangs aangezogen worden, dat het mengsel te schraal wordt om de motor nog te laten lopen wanneer je de smoorklep opent (dan neemt het vacuum in de venturie verder af en wordt er dus minder benzine uit de sproeier opgezogen.

RE: Afstellen twin hif38

Ik heb al een beetje geprobeerd met dat schroefje onderaan, en als ik hem volledig indraai draait de motor wel iets beter en reageerd wel op het gas maar valt na een tijdje stil.
Dan moet er een rijkere naald in denk ik?

RE: Afstellen twin hif38

download anders het programma win su daar kan je de gegevens van je blok invullen en zie je snel welke naald het dichtste in de buurt komt ;)

RE: Afstellen twin hif38

classic-freydis schreef:
download anders het programma win su daar kan je de gegevens van je blok invullen en zie je snel welke naald het dichtste in de buurt komt ;)


Heb het gedownload maar zonder te betalen kan je eigenlijk niets doen.
Denk dat een BDL of BDK in de buurt komt? of zit ik fout?

RE: Afstellen twin hif38

Heb nu het luchtfilter er opgezet (zat er eerst nog niet op) draait nog steeds niet goed, reageerd nu wel iets beter op gas maar blijft stil vallen.
Dus hij staat te arm (?)

RE: Afstellen twin hif38

hoe zijn de carbs zelf in staat? lekken ze niet op de as van de gasklep? zijn de pakkingen nog goed en functioneert alles zoals het hoort?
misschien als je ze reviseer dat je ook al een ander resultaat krijg.
maar inderdaad zoals je beschrijf als het blok draait en je geef gas en hij valt uit zou hij te weinig benzine krijgen dus te arm. controleer anders ook je ontsteking (zodat hij op tijd staat)
misschien ook naar je bougie's verdelerkap, rotor kijken? en staan je kleppen goed gesteld? dit kan anders ook de boosdoener zijn.

RE: Afstellen twin hif38

Kleppen staan juist gesteld.
Rotor, verdelerkap, ontsteking is nieuw. En werkt perfect met de vorige carbs.
De carbs zijn net gereviseerd, dus daar zou het niet aan mogen liggen.

RE: Afstellen twin hif38

RE: Afstellen twin hif38

Een setje twin afstellen blijft leuk, als je het eenmaal kan is het simpel, maar de weg erheen is lang...

Dussssss

Waar woon je ergens??

Los hiervan, vertel eens wat er aan je blok gebeurd is, wat is er met de kop gebeurd, iedereen roept dat hij een snelle kop heeft, als ik een kop achterin mijn kadett heb liggen en 150rijd gaat de kop best snel, ookal is het een std 850cctje...

Staat de gaskabel netjes strak? Staan de carbs een klein beetje open, oftewel beide gaskleppen een klein beetje open?

Hoe zit het met je onsteking, vacuumvervroeger?

Iets meer info, hij klinkt alsof hij wil...