Ziet er goed uit, is dit allemaal zelfbouw, die buis ook? Is het qua herrie in je auto ook een verschil vergeleken met een conische K&N?
En heb je ook een foto van die sub stack?
Met vriendelijke groet,Erik
Inderdaad zelf bouw,de sub stac is op de draaibank uitgedraaid en zit in de dikke plaat die tegen de carburateur zit aan geschroefd . Omdat de lucht inlaat naar voren is gebracht maakt hij de helft minder herrie ,maar het voornaamste is dat hij koele lucht aanzuigt en er geforceerd in komt Ram air effect . Zal nog eens proberen om een foto van die sub stac te plaatsen
SirYun schreef: wel nu even kijken of je brandstof metering nog wel klopt. heb je dus een xtra veertje in je dashpot nodig
En nu heb ik een raar probleem ,als ik er een veer bij plaats stroomt de carburateur over tweemaal de carburateur uitgebouwd en vlotternaald vervangen de tweede maal bleef de motor lopen: afgesteld en rijden maar.Trekt als een beer en helemaal niet meer inhouden,zet ik hem in de garage ,en laat hem stationair draaien, stroomt de vlotter plotseling weer over en verzuipt de motor ,slaat dus af en is niet meer aan de praat te krijgen. Wie het weet mag het zeggen
SirYun schreef: en zonder de extra veer had je hier geen probleem mee?
Sorry voor de late reactie (ben een weekendje weg geweest) inderdaad zonder die extra veer had ik er geen last van. Maar ik kan de link niet leggen tussen die veer en het overlopen van de carburateur,en al helemaal niet omdat de motor in eerste instantie zo voortreffelijk liep .
Ingediend door Kevski Style op ma, 09-05-2005 23:02
Daarom is ie dus ook in eerste instantie uit de handel genomen. Heb je het al eens geprobeerd om hem met choke te starten? Heb namelijk meer het idee dat het probeem zich voordoet omdat ie haast geen benzine meer krijgt i.p.v. teveel aan benzine. Een bijkomend effect daarvan is dat je vlotterkamer helemaal overstroomt. Denk dat het een kwestie is van een par windingen eraf halen uit je 2de veer....
RE: Airbox
Ingediend door hans vera op za, 30-04-2005 00:21
Proberen foto's te plaatsen
RE: Airbox
Ingediend door Erik op za, 30-04-2005 10:46
Ik denk dat je dit bedoelt:
link
Ziet er goed uit, is dit allemaal zelfbouw, die buis ook? Is het qua herrie in je auto ook een verschil vergeleken met een conische K&N?
En heb je ook een foto van die sub stack?
Met vriendelijke groet,
Erik
RE: Airbox
Ingediend door hans vera op za, 30-04-2005 22:40
Inderdaad zelf bouw,de sub stac is op de draaibank uitgedraaid en zit in de dikke plaat die tegen de carburateur zit aan geschroefd . Omdat de lucht inlaat naar voren is gebracht maakt hij de helft minder herrie ,maar het voornaamste is dat hij koele lucht aanzuigt en er geforceerd in komt Ram air effect . Zal nog eens proberen om een foto van die sub stac te plaatsen
RE: Airbox
Ingediend door SirYun op ma, 02-05-2005 08:25
ziet er netjes uit:)
wat is de rest van je specificatie?
wel nu even kijken of je brandstof metering nog wel klopt.. vanwege de redenen die in het grote gele boek staan.
wellicht heb je dus een xtra veertje in je dashpot nodig
RE: Airbox
Ingediend door hans vera op do, 05-05-2005 23:04
En nu heb ik een raar probleem ,als ik er een veer bij plaats stroomt de carburateur over tweemaal de carburateur uitgebouwd en vlotternaald vervangen de tweede maal bleef de motor lopen: afgesteld en rijden maar.Trekt als een beer en helemaal niet meer inhouden,zet ik hem in de garage ,en laat hem stationair draaien, stroomt de vlotter plotseling weer over en verzuipt de motor ,slaat dus af en is niet meer aan de praat te krijgen. Wie het weet mag het zeggen
RE: Airbox
Ingediend door SirYun op vr, 06-05-2005 08:27
en zonder de extra veer had je hier geen probleem mee?
RE: Airbox
Ingediend door hans vera op ma, 09-05-2005 22:44
Sorry voor de late reactie (ben een weekendje weg geweest) inderdaad zonder die extra veer had ik er geen last van. Maar ik kan de link niet leggen tussen die veer en het overlopen van de carburateur,en al helemaal niet omdat de motor in eerste instantie zo voortreffelijk liep .
RE: Airbox
Ingediend door Kevski Style op ma, 09-05-2005 23:02
Daarom is ie dus ook in eerste instantie uit de handel genomen. Heb je het al eens geprobeerd om hem met choke te starten? Heb namelijk meer het idee dat het probeem zich voordoet omdat ie haast geen benzine meer krijgt i.p.v. teveel aan benzine. Een bijkomend effect daarvan is dat je vlotterkamer helemaal overstroomt. Denk dat het een kwestie is van een par windingen eraf halen uit je 2de veer....