Airbox/luchtslang voor cone filter?

default

RE: Airbox/luchtslang voor cone filter?

[size=75:32prqh3q][Link verwijderd ivm forumregels mbt bedrijven - Evity][/size:32prqh3q]

Wil een K&N luchtfilter op 1275 Metro blok schroeven. Om te voorkomen dat hij teveel warme lucht krijgt, zat ik te kijken op [een site]

Echter, volgens het register is het bedrijf inmiddels opgedoekt, en bij het moederbedrijf kreeg ik geen antwoord op m'n mail. Weet iemand andere alternatieven? :)


RE: Airbox/luchtslang voor cone filter?

Veel gehoorde oplossing.

Grote trechter met warmte op maat maken, gat groter maken zodat slang past, slang erop van afzuigkap ofzo.
en die richting je luchtfilter.

Veel gehoorde klacht dat je temp meter net zo hard stijgt als dat je dat winst ermee haalt.

RE: Airbox/luchtslang voor cone filter?

JA ik wil niet zeiken maar waarom zo moeilijk doen, in de gamma heb je wasemkap slang ook van aluminmum en diverse maten allen die tuutjes zijn er nie naah daar kan je ook wat vinden voor bij zulke zaken.

RE: Airbox/luchtslang voor cone filter?

Offtopic berichten over montage van het K&N filter zelf verplaatst naar dit topic: http://www.minisevenclub.nl/forum/viewt ... 779#437779

RE: Airbox/luchtslang voor cone filter?

de temperatuur onder de motorkap als je rijdt (met een redelijk hitteschildje bij je carb)is niet hoog bij een mini..tenzij je de grill afdicht met een rare plaat met slang ;)

RE: Airbox/luchtslang voor cone filter?

Als je nou een soort van luchthapper onder je grill maakt, dus niet achter je radiateur (als je radiateur achter je grill zit), dan heb je volgens mij geen last van een stijgende watertemperatuur.

Ander dingetje wat je volgens mij wel gaat krijgen (ik ben geen motortechneut), is dat je air/fuel ratio een beetje in de war is na plaatsing van een dikke luchtslang, dus je zou je carb even bij moeten stellen denk ik.

RE: Airbox/luchtslang voor cone filter?

Als je nou een soort van luchthapper onder je grill maakt, dus niet achter je radiateur (als je radiateur achter je grill zit), dan heb je volgens mij geen last van een stijgende watertemperatuur.

Ander dingetje wat je volgens mij wel gaat krijgen (ik ben geen motortechneut), is dat je air/fuel ratio een beetje in de war is na plaatsing van een dikke luchtslang, dus je zou je carb even bij moeten stellen denk ik.




uhhm mini..radiateur altijd aan zijkant *minus de MPI maar dan past dit ding niet*

je A/F ratio is theoretisch afhankelijk van charge density (koude lucht is dichter dan warme lucht).

maar er hebben mensen al eens een paar thermometers achter bij de carb geplaats.. en het is NIET significant warmer dan de omgevings lucht als je rijdt + een fan die lucht uit de motor ruimte trekt.

de slang doet zeeer waarschijnlijk dus niets en de plaat zorgt juist voor hogere temperaturen onder de kap omdat de luchtstroom wordt verstoord

tenzij je een airbox direct aan de carb maakt (veel succes om dat afgesteld te krijgen) heeft de A/F ratio er vrijwel niet mee te maken

het trechter plaatje ziet er redelijk logisch uit zo op het oog, maar is volledige onzin. een goede luchtinlaat is n.l. een smallere opening uitlopend in groter volume (kijk maar naar een F1 luchthapper).

als je erg bezorgd ben over de koeling zet dan de achterkant van de motorklep 3 cm omhoog (ziet er niet uit, maar werkt wel goed)
de cold air intake is iets wat vooral bij nieuwe auto's met een afgeramd volle motor ruimte wat doet. [/quote]

default

RE: Airbox/luchtslang voor cone filter?

SirYun schreef:

als je erg bezorgd ben over de koeling zet dan de achterkant van de motorklep 3 cm omhoog (ziet er niet uit, maar werkt wel goed)
de cold air intake is iets wat vooral bij nieuwe auto's met een afgeramd volle motor ruimte wat doet.



Thnx, ik wil echter juist voorkomen dat het blok nog verder gekoeld wordt. Hij is van zich al vrij koud. Ook na een flinke rit van uur. :|

Overigens was ik alleen in de slang geïnteresseerd, omdat de open luchtfilter dan koudere lucht krijgt = betere ademhaling.

RE: Airbox/luchtslang voor cone filter?

BruteSound schreef:
[size=75:34fnsfrh]Overigens was ik alleen in de slang geïnteresseerd, omdat de open luchtfilter dan koudere lucht krijgt = betere ademhaling[/size:34fnsfrh].



Alsof de luchttemperatuur in die buis niet opwarmt door het motorblok waar de buis overheen loopt... |:(

Als je zo'n 'afzuigkapbuis' onder je kap wilt hebben, monteer je die toch gewoon? Want we blijven nu een leuke discussie houden of het wel/geen nut heeft...

RE: Airbox/luchtslang voor cone filter?


Alsof de luchttemperatuur in die buis niet opwarmt door het motorblok waar de buis overheen loopt... |:(




Enig idee hoeveel lucht er door die buis gaat????? Die wordt echt niet opgewarmd..... |:( |:( |:(


Maargoed ik ben het wel er mee eens dat je nu inderdaad gewoon een buis moet kopen en erin moet kwakken ÉN zeker een andere foto als avatar moet nemen......
default

RE: Airbox/luchtslang voor cone filter?

Renessy schreef:

Alsof de luchttemperatuur in die buis niet opwarmt door het motorblok waar de buis overheen loopt... |:(




Enig idee hoeveel lucht er door die buis gaat????? Die wordt echt niet opgewarmd..... |:( |:( |:(


Same minds.. zoveel lucht, en om 'm opwarmen heb je wel even wat tijd nodig.

Maargoed ik ben het wel er mee eens dat je nu inderdaad gewoon een buis moet kopen en erin moet kwakken ÉN zeker een andere foto als avatar moet nemen......


Is m'n avatar niet mooi genoeg? :'(

RE: Airbox/luchtslang voor cone filter?

Ik heb knappere gasten gezien.... :x








;)

RE: Airbox/luchtslang voor cone filter?

Renessy schreef:
Ik heb knappere gasten gezien.... :x


;)




Nee jij trekt volle zalen Rene..... :9 :9 :9

RE: Airbox/luchtslang voor cone filter?

en als je perse koude lucht wil, steek dan geen verwarmd inlaat spuitstuk O:)