Persoonlijk lijkt het me een behoorlijk ingewikkelde ombouw, veel werk, veel spullen voor nodig, en dat alles omdat de feeling voor de choke ontrbreekt
Erg vervelend natuurlijk, dus kan het wel ergens begrijpen.
Ik zou iig het stationair toerental aanpassen, dat is zo gedaan, en dan merk je vanzelf of hij dan uitslaat of niet. Ik weet niet goed wat gebruikelijk is voor automaten, maar volgens mij moet normaal stationair toerental geen probleem zijn, of er is wat anders mis.
Persoonlijk zou ik eerst een simpele oplossing zoeken ipv een ombouw naar spi, zoals gezegd, er komt veel bij kijken, volgens mij heb je zelfs een andere kabelboom nodig, want je zit ook met je gaspedaalsensor, ecu etc...
*edit achteraf*
Zie nu ook dat je een 1000cc hebt, daar een injectie opbouwen maakt het nog véél ingewikkelder! Ik heb ook nog maar één keer een 'roddel' gehoord dat het lukte om een 1000 van een injectie te voorzien. Dan zou je nog beter opzoek kunnen gaan naar een 1300 SPI blok, en ben je in één keer klaar. Maar ja... dan zit je weer met je automaat....
(misschien toch maar cursusje 'hoe gebruik ik een choke'?
- Login of registreer om te reageren
RE: Automaat met carburateur -> SPi?
Ingediend door Tijsbeer op ma, 20-04-2009 15:26
Ik heb vorige week 'n Mini 1000 Mayfair automaat uit '88 gekocht voor m'n vrouw. Maar ze is niet zo weg van de choke (lees: ze heeft er geen feeling voor). Wat ook nogal irritant is, is dat 'ie door die automaat in z'n vrij nogal hoog stationair loopt (want de toerenval is nogal groot als je 'm in z'n versnelling zet terwijl je de rem ingetrapt houdt, en ik vermoed dat 'ie dus onbelast zo hoog loopt omdat 'ie in R of D afslaat als 't stationairtoerental lager wordt afgesteld???).
Dus ik zat te denken: benzine-injectie! Maar MPi lijkt me veel te veel gedoe, dus is 't mogelijk (en handig!) om 'm om te bouwen naar SPi? En zo ja: wat heb ik dan aan spullen nodig?
Kan bv. de cilinderkop behouden blijven, of heb ik dan 'n kop van 'n SPi nodig? Wat overigens eventueel wel handig zou zijn, want die zijn standaard geschikt voor ongelode benzine, toch? Maar lopen olie- en waterkanalen dan wel op dezelfde plek als bij m'n automaat-onderblokje? Of zal ik tóch gewoon de oude kop houden indien mogelijk?
En moet ik aanpassingen aan 't koelsysteem doen, of zou ik dat origineel kunnen houden?
Kan ik 't vliegwiel uit 'n SPi trouwens zomaar overzetten? Let wel, 't is 'n automaat hè! En om opmerkingen over ombouwen naar handgeschakeld te voorkomen: die wou ik graag behouden
Maar er dient natuurlijk wél 'n krukaspositiesensor te komen...? Vandaar dat vliegwiel, dacht ik?
't Is me duidelijk nog niet helemaal duidelijk
Thnx voor 't meedenken alvast!