B16 turbo??

default

RE: B16 turbo??

Mijn mini-project gaat bijna beginnen.
Ik ben dus van plan om mijn B16a2 met GT28r turbo vanvoor in te bouwen in de mini. :)" title="Evil" />
Heeft er iemand foto's van zo'n project? Ik heb het hele net al afgezocht maar niets gevonden.

Ik zoek dus foto's van een Mini met B16a2 turbo/intercooler om te zien hoe ze dat daar geregeld hebben.
Met een B16 is het al nipt en dan nog die piping, intercooler en turbo erbij in krijgen dat wordt een echt puzzelwerk :P

Greetz

RE: B16 turbo??

Zal wel een drukke boel worden. Succes maar je moet wel creatief worden om dat allemaal voorin te krijgen........ Denk dat het niet gaat passen.

Kijk eens op de honda forums.....

RE: B16 turbo??

Als je al kijkt hoeveel moeite het kost om een d16a9 of d16z5 in een roundnose te bouwen,
dan ga ik er echt vanuit dat die motor van jou incl intercooler en buizen gewoon niet past,
Misschien maak je nog kans om het hele mikje in een clubman neus te bouwen.

Markoos is ook met een supercharged mini clubman B16 vtec bezig.
Hij heeft ook een website, www.markoos.nl
Heel veel succes

Groetjes jeroen

default

RE: B16 turbo??

Alvast bedankt voor de reply's.

Bedoeling is om dit alles in een extended front in te bouwen. Ik kan toch niet de eerste zijn die dit van plan is :?

Als de werken van start gaan zal ik een topic opendoen om jullie om de hoogte te houden vd voortgang.

default

RE: B16 turbo??

Kijk eens op www.16vminiclub.com daar staat een mini met de turbo achterin ipv voor. Al krijg je wel een hoop slangen door de auto.

Ik ben nu bezig met een B16A1 (1800cc) Mini-vtec conversie maar ik heb echt geen ruimte meer voor een turbo.
Als de radiator er netjes inpast zonder de neus al te veel te verlengen ben ik al blij.

Denk als je de neus 90mm verlengt ook niet, en dat ziet er al niet uit.



Foto van een supercharger kitje, zal vol worden maar beter als een turbo setje.

Een extra turbo heeft weinig nut als je het vermogen toch niet op de weg krijgt.
Ik weet niet wat je met de versnellingsbak wilt doen?

3,42 final? Anders heb je gewoon een 4 bak want de 1e versnelling is overbodig.

Waarom ga je niet voor een B18/B20 met een vtec kop?
Als je meer vermogen wilt hebben.

default

RE: B16 turbo??

Het blok met turbo op ligt hier klaar en komt uit mijn civic coupé die ik helaas enkele weken geleden per total heb gereden. |:(

Dus deze blok moet en zal in mijn toekomstige oldtimer mini gaan.

Wat ik met versnellingsbak ga doen weet ik niet komt waarschijnlijk de ITR boite op. Ik dacht deze standaard te laten. En 14 inch met zo breed mogelijke slicks te steken zal wel passen mits de nodige aanpassingen.

Volgende week ga ik eens bij BVL passeren om eens te informeren en waarschijnlijk te bestellen.

Sorry voor de offtopic
foto's van zo'n project zijn nog altijd welkom.

default

RE: B16 turbo??

Offtopic:

Foto's staan op:
-http://s88.photobucket.com/albums/k198/1979remspoor/
-http://www.16vminiclub.com/forums/viewtopic.php?t=6725

Ontopic:

Wat voor een frame ga je gebruiken?
Home made of gekocht?

Anders moet je ff kijken op www.16vminishop.co.uk
Daar staan meerdere frames, als je de turbo gebruikt zou ik voor een rover setup gaan. Gebruik ik ook want dit is een stuk steviger. Bvl is duur.
Maar daar komt mijn frame ook vanaf. Deze is voor een B16A1. Ze weten daar verder niks over honda blokken of iets dat met honda te maken heeft.
Maar je B16A2 past er wel in, np!

Als je meer info wilt hebben hoor ik t wel.

Over je versnellingsbak: Ik zou voor de 3,42 final gaan icm de quaife atb. Of je moet al een lsd in je itr bak hebben. Anders is de 1e versnelling overbodig en je schakelmomenten zijn kl**te.

default

RE: B16 turbo??

Toch nog ff rond gekeken, misschien is het wel mogelijk. Alleen weet ik niet waar je je intercooler
moet plaatsen. misschien in je wielkasten met een luchttoevoer. Hmmmm geen ruimte denk ik.

Ik heb wel wat foto's miss. heb je hier wat aan.
Het is wel een suzuki swift gti turbo , maar dat boeit niet want dan zit de bak R en het blok L(Honda). Dus net andersom als de suzi............





Denk dat je dan wel zelf een spruit moet maken...

Als je een kleinere motorfiets radiator pakt. Dan kun je je intercooler en radiator boven elkaar plaatsen.

Dus miss. past het toch wel................
Anders achter in.........

RE: B16 turbo??

Ziet er goed uit.

Zou alleen de voorwiellen met elkaar wisselen(draai richting!)

default

RE: B16 turbo??


Ziet er goed uit.

Zou alleen de voorwiellen met elkaar wisselen(draai richting!)




:? :? :? :? :? :? :?

Edit:

Ahhh profiel wielen, neem ik aan?????

RE: B16 turbo??

Nu zitten de banden er onder voor een achteruit rij auto.

De banden hebben een draai richting, de V in het profiel moet de zelfde kant op gaan als dat de auto rijdt, nu is het andersom

default

RE: B16 turbo??

Ik ga waarschijnlijk het B16a1 frame gebruiken van BVL. ITR boite komt standaard met lsd, kga eerst met standaard verhoudingen proberen .

Turbo achterin plaatsen en blok vanvoor is geen optie vanwege het grotere turbogat. Ik heb voor de GT28r turbo gekozen omdat deze ongelooflijk snel opspoelt, van een turbogat is geen sprake.

Zijn er dan alternatieven voor BVL, hij lijkt mij toch de referentie in Nederland voor Mini(tuning).

default

RE: B16 turbo??

Kijk eerst eens op www.16vminishop.co.uk
Dit is een super bedrijf.

Bvl heeft alleen de metro setup, ik heb dit setje ook.
Maar wist toen nog niks van 16vminishop.


Zijn er dan alternatieven voor BVL, hij lijkt mij toch de referentie in Nederland voor Mini(tuning).




Op mini tuning wel maar als je over je honda tuning begint houdt het op.
Kijk eens voor de verschillende frames op:
http://www.16vminiclub.com/forums/viewtopic.php?t=5633

Hier staan alle vtec frames met alle voor en nadelen en waar je ze kan kopen.
Die van bvl is gewoon een watsons rally kopie dus dan moet je daar kijken voor de voor en nadelen.

Alspeed word volgens mij het meest gebruikt in de UK.