Kruimelpad
Balst resisted coil
RE: Balst resisted coil
Ingediend door Kevski Style op do, 28-04-2005 19:01
Beter starten als ie koud is. Maar is standaard op nieuwe A+ blokken geleverd. Ombouwen of terug bouwen is niet echt een optie....
- Login of registreer om te reageren
Kilovolt, oftewel 40.000 Volt. En wat die Bosch Betreft, waar vind je daar info over. heb op de sitevan Bosch gekeken, maar daar staan de bobines niet eens tussen....
- Login of registreer om te reageren
Nog ff wat anders mensen: Zit me net te bedenken dat Calver er iets over geschreven heeft. Blijkt dat er 2 soorten systemen zijn. 6v en 9v. Ga dus eerst maar eens even meten....
- Login of registreer om te reageren
je kan een 12v coil gebruikens als je de stroom voor de ballast draad aftapt.
overigens die van mij starte prima ( met een fiat TC 12v coil) bij min 25°c.
zo heel veel vonk heb je geloof ik niet nodig
- Login of registreer om te reageren
Nauw ik denk dat ik het probleem al gevonden heb. Meeste bobines die tegenwoordig gemaakt worden zijn 9v als ik me niet vergis. Maar nu heb ik een luminition bobine erop (37Kv). Daar zit alleen nog een extra ballast bij gebouwd. Ik heb het vermoeden dat dat de boosdoener is, omdat hij dus de 9 volt draad nog eens ballast zeg maar. Kom je op iets van 6v uit op 9 volt bobine. Ik ga het dit weekend eens zonder proberen. Brand ik hem hooguit door, maar dat zien we dan wel weer....
- Login of registreer om te reageren
http://aa.bosch.de/advastaboschaa/Produ ... flash=true
Welke draad geeft bij jou 9 volt ?
Ik dacht dat alles 12 volt was en juist met de ballast terug gebracht wordt tot 9 volt.
ps als je elektrische ontsteking gebruikt kan je deze wel opblazen zonder ballast.
- Login of registreer om te reageren
Ik had hem inmiddels al gevonden ja. Bij mij is de positieve draad 9v als de motor draait, maar 12v als je hem start. Electronische ontsteking kan je niet opblazen. Zoweizo is die van mij al naar zijn grootje, dus hem een bypass gemaakt zodat ie weer coventioneel is. Maar die draait ook gewoon op 12v. Tenzij je de standaard electronische ontsteking van de metro bedoelt. Die heeft ook 9v. Moet trouwens nog wel zeggen dat ik hem door moet meten hoeveel volt ie is, maar heb alleen ff geen multieter. Heeft mijn broertje laatst gesloopt. Dus ga maar ff met een 12v en 6v lampje aan de slag. Je moet toch wat he????
- Login of registreer om te reageren
Ach het is bijna 30 april, wie weet vind je een multimeter op de vrijmarkt.
Anders toch maar 9,95 uitgeven.
ps de elektrische onsteking die ik bedoelde is een Luminition Magenetronic of Aldon Ignitor.
- Login of registreer om te reageren
Hoe wil je die opblazen dan met 9 volt? Ze doen het namelijk zelfs met 6 volt. electronische onsteking werkt namelijk gewoon met een lampje, dus aan/uit. Kan je niks mee slopen, tenzij je er 24v op zet....
Bobines zijn een ander verhaal. Geen 9v bobine op 12v systeem zetten. Heel veel vermogen kwa vonk, maar branden heel snel door....
- Login of registreer om te reageren
Zoiets had ik gelezen op het forum van Minimania.
In de trant van wel op kontakt, maar niet lopen, daarna doorgebrandt.
Gezien het feit dat de Luminition/Aldon niet goedkoop zijn, wou ik je hiervoor waarschuwen.
- Login of registreer om te reageren
RE: Balst resisted coil
Ingediend door hans vera op za, 30-04-2005 22:53
Kevski Style schreef:
Bij mij is de positieve draad 9v als de motor draait, maar 12v als je hem start. Electronische ontsteking kan je niet opblazen. Maar die draait ook gewoon op 12v. Tenzij je de standaard electronische ontsteking van de metro bedoelt. Die heeft ook 9v.
Dat is wat nieuws voor mij, mijn standaard Electronische ontsteking draait op 12 volt niet beter te weten dat dat goed is.
- Login of registreer om te reageren
RE: Balst resisted coil
Ingediend door Kevski Style op do, 28-04-2005 17:33
Ik vroeg me af wie er allemaal ballast resisted coils kan leveren? Ik weet het van Lucas, maar zijn er ook nog anderen? Ben naar iets op zoek met een sterkere vonk als de Lucas. Zat te denken aan de 30 en 40 Kv. Iemand ideeen? Bijna allemaal zijn het normale 12v bobines namelijk, en dat schiet niet echt op....