BDK naald

RE: BDK naald

Hi,

ik heb mijn nieuwe naald binnen! Heb een hif44 carb met daarin een AEM!!! naald.. Volgens mij niet goed en volgens DCM Trading ook niet ;). Heb een BDK naald besteld bij hem om mijn stage 1 compleet te maken, maar met de nieuwe naald start hij niet. Motor blijft maar ronddraaien zonder te starten. Moet ik de carb opnieuw afstellen met de schroef schuin achteraan om de auto gestart te krijgen omdat hij nu te weinig/veel brandstof krijgt???? Ik denk, ik vraag het maar voordat ik het kapje voor de schroef eraf haal en ga draaien aan die knop ;)

RE: BDK naald

BDK is voor een (verder standaard) stage 1 aan de rijke kant. Dus begin eens met de dashpot los te schroeven en te zien of de sproeierbuis helemaal bovenaan staat. Zo niet, alsnog doen.
Verder natuurlijk de gebruikelijke checks of je een vonk hebt, of de ontsteking ongeveer goed staat en als 'ie dan niet aanslaat iets rijker zetten (de stelschroef kleine stukjes verdraaien) en dan nog eens proberen.
Uiteindelijk moet 'ie dan toch een teken van leven geven.

RE: BDK naald

Gek?>>>

De onze loopt gewoonweg niet soepelkes ZONDER BDK-naaldje....

Wel uitkijken dat ie niet te rijk staat idd.
Specs van Ons Pickupje:
276 cam/ LCB/inlaat gepolijst(aan de binnenzijde)
stdrd kopje gepolijst.KNN filtertje
Bij 2,75 slag uitdraaien na volledig in looptie het best.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt

Doei

RE: BDK naald

Turbomini schreef:
Gek?>>>
De onze loopt gewoonweg niet soepelkes ZONDER BDK-naaldje (...)
Specs van Ons Pickupje: 276 cam


Da's dan niet gek nee :)
Vandaar dat ik schreef 'verder standaard stage 1' (dan zou waarschijnlijk een BDL of BFY voldoen).
Maar met afstellen en proberen moet je al een heel eind kunnen komen voordat je meteen al een andere naald probeert.

RE: BDK naald

wij rijden wet een BFY naald en het bevalt ons prima

1275 het hiff 44

groetjes hilbert

RE: BDK naald

OK, ik ben het met Issignonis eens!
BDK is een fijn benzineslurpertje.

toch is ie bovenin het toerengebied niet echt extreem
als ik me niet vergis is een BFY bovenin extremer.

Onderin is tie errug rijk, maar met het juiste filtertje kom je daar ook weer wel overheen.
(tikkie na-ontsteking, en op tijd van het gas....rommelt errug lekker!!!)

Onze Cylinderkop is verder standaard, wel gepolijst.
evenals het inlaatspruitstuk.
Dit merk je goed! Hij kan gewoonweg meer mengsel(dus benzine) wegstouwen.

Het lijkt me idd. verstandig een BDL-etje te zetten.
Niet starten lijkt me een kwestie van ontsteking...
8 graden vlgns de Haines(metro-handboek)


Toedeledookie!!
Groetjes uit Made
Lex

default

RE: BDK naald

CMC schreef:
BDK is voor een (verder standaard) stage 1 aan de rijke kant. Dus begin eens met de dashpot los te schroeven en te zien of de sproeierbuis helemaal bovenaan staat........ als 'ie dan niet aanslaat iets rijker zetten (de stelschroef kleine stukjes verdraaien) en dan nog eens proberen.



Dat is wel het uitgangspunt.
Je kan de HIFF verder ook nog afstellen en controleren met een "Colortune" in een van de cilinders te draaien.
Aan de kleur in de ring kan je zien of het mengsel dan te rijk of te arm staat.
Zelf heb ik nooit problemen gehad met een BDK naald in combi met een stage 1. (behalve verbruik)

grtzz Martin

RE: BDK naald

Wat is dan aan te raden? BDD ofzo?

RE: BDK naald

Of BFY... Is minder extreem bovenin en meer standaard, toch?

Ik was van BDD en BDK uitgegaan door WinSU.

RE: BDK naald

Tijdje geleden alweer, maar ben weer bezig geweest. Ben achter de tip aan gegaan om de ontsteking te veranderen (aantal graden)... Maar: ik heb een electronische ontsteking. :S valt weinig aan te veranderen. Heb inmiddels maar een standaard BFY naald besteld. Zondag ff op de clubdag ophalen. Misschien is er daar iemand die me kan helpen met het afstellen. Wie weet ;)

RE: BDK naald

Je bedoelt dat je geen puntjes hebt? Maar wel een gewone verdeler toch?
Die kan je nl net zo verdraaien als een met puntjes

RE: BDK naald

Dus ik moet de puntjes in de verdeelkap verdraaien?

RE: BDK naald

nopez de hele verdeler moet je draaien op de steel die het blok in gaat. Zit onderaan ergens een schroefje wat je ff moet lossen en dan kan je m draaien (zijn ook meer topics over)

RE: BDK naald

Had gezocht, maar bijna alles gaat over electrische ontsteking en niet electronische. Vandaar... Zal nog wel een x zoeken :|

RE: BDK naald

Had gezocht, maar bijna alles gaat over electrische ontsteking en niet electronische. Vandaar... Zal nog wel een x zoeken :|

RE: BDK naald

Voor het onstekingstijdstip afstellen maakt het niet uit

RE: BDK naald

Ben je al uit je naaldenprobleem? Ik neem aan dat je wel aan het afstelen geslagen bent alvorens tot de conclusie te komen dat het niet wilde? Want volgens mij is die A-naald die je eerst had een stuk dunner, want bedoeld voor kleinere carburateurs, dus als hij daarmee goed liep dan zal de instelling helemaal verkeerd staan voor een B-naald.