Billet 7 poorter

RE: Billet 7 poorter

Billet 7 poorter

Vakwerk!

CAD plaatjes





De kop













Dyno
7 Port:- 1380, 11:1, Calver RE13, 1.5:1 rockers, SC billet throttle bodies, Typhoon management
5 Port:- Swiftune full race offsett 37/31 valve head, 11.8:1 comp, 296 Scatter cam, 1.5:1 rockers, Weber 45, 38mm chokes, dizzy etc.




Nu met een speciaal geslepen nokkenas


Specs

Available in two stages:

Fully Assembled Cylinder Head
- 5 Axis CNC machined from solid
- New bronze valve guides
- 36/31mm stainless one-piece valves
- High quality single springs
- New collets, top caps, seats etc.
- Uses standard rocker gear and LCB
- Includes bespoke manifold fittings
- Use your existing camshaft
- No cylinder block modifications required
- Uses standard cylinder head studs (11)

Fully Assembled Cylinder Head with complete Engine Management System
- Billet alloy 7 Port cylinder head as listed above
- 36mm bespoke direct-to-head billet shaftless individual throttle bodies
- SC Typhoon engine management ECU with USB PC interface and software
- Custom throttle linkage and throttle cable
- Complete bespoke high quality wiring loom with all sensors
- SC A-series trigger kit and sensor
- Set of new fuel injectors
- Bespoke stainless steel fuel rail
- Variable length screw on billet ram pipes (Fits round-nose Mini)




En om Samson te quoten Nu is het tijd voor een flimpjuh!


[youtube:q794k209]KyIlx-cY3Gw[/youtube:q794k209]

Kwijl, kwijl

RE: Billet 7 poorter

Gaaf.. ik had in de laatste miniworld al zien staat dat ze nieuwe hadden gemaakt. Een 3 tal verschillende dacht ik.. Ik zal anders es kijken of ik het artikel kan scannen en bij dit topic in plaatsen :D

Jaapio

RE: Billet 7 poorter

er zijn idd tegenwoordig 3 verschillende 7 poorters beschikbaar.

de oude AKM overgenomen door minisport
link
erg duur maar erg mooi
maakt op een inline 1293 A-series met een swiftune race nokenas tegen de 150 pk maar dan met koppel en zeer rijdbaar.

de boven genoemde specialist components
link
iets goedkoper en van allu (leuke gewichts besparing) maar erg lelijk door het niet gieten maar frezen van de kop (kom op voor dat geld wil het oog ook wat)

En last maar zeker niet least de Webcon
link
Een koopje in vergelijking met de andere maar er is nog erg weinig over bekend.
Als de kwaliteit van hun andere allu cilinder koppen iets is om van uit te gaan dan zit het wel goed.

ik heb al een spaarpotje voor de webcon aan gelegd als die vol zit mijn ene 45 ruilen voor 2 40'er webers en dan moeten de pk's toch wel op de 3 cijfers voor de komma komen.

Voor de Mods sorry voor de bedrijfsnamen maar anders kan je dit onderwerp niet echt bespreken.

RE: Billet 7 poorter

nonono schreef:
Voor de Mods sorry voor de bedrijfsnamen maar anders kan je dit onderwerp niet echt bespreken.


In dit geval gaat het om unieke producten dus die vallen onder de uitzondering
Dus ga vooral je gang!

RE: Billet 7 poorter

Ik blijf erbij dat je wel heel erg verliefd moet zijn op je A-series om deze bedragen uit te willen geven. Het betreft hierbij alleen maar de kop, de opgegeven vermogens zijn bijna zonder uitzondering gebaseerd op een dikke 1380 met alle toeters en bellen icm Webers of een throttle bodies.

Dennis

RE: Billet 7 poorter

nonono schreef:
.... maar erg lelijk door het niet gieten maar frezen van de kop (kom op voor dat geld wil het oog ook wat)




Nou, dat vind ik dus persoonlijk een p*rno afwerking :9

Tuurlijk is het een geld kwestie en als je eenmaal bezig bent dan doe je het gelijk goed. Zo'n kop gooi je niet effe op een 1000'tje met wat kilometers achter de kiezen. Iets met som der delen ofzo

Een motorswap met een revisie of crate motor geeft ook een andere begroting.

RE: Billet 7 poorter

tja veel geld.. in verhouding met andere klassiekers zijn zelfs dit soort exotische onderdelen voor A-series blokken spotgoedkoop.

ik zien in mijn "66 mg midget liever een A-series blok wat zonder hak en breek werk past dan een geslachte body met een modern K series blok (populaire ombouw)

Als je de vooroorlogse auto's bekijkt dan zie je dat met een orgineel blok (hoe gemod dan ook) veel meer opbrengen dan degene met een later blok (veel gedaan ivm betroubaarheid vermogen etc)
Het is voor mij bij een oldtimer ook een deel van de lol om te zien wat je met die oude techniek nog kan.

Okee voor een mini gaat dat minder op omdat er zo veel zijn en vele de oldtimer status nog niet hebben bereikt.

Maar wat heb je over 10jaar liever
Een mini met een incourant moderner blok waar moeilijk onderdelen en pakkingen zijn te krijgen waardoor je mini ook nog eens mider waard is.
Of een mini met een orgineel blok waar bewezen alles nog prima voor te krijg is en geen waarde vermindering tot gevolg heeft.

RE: Billet 7 poorter

idd gewoon geil spul. :9~

prijstechnisch gezien slecht voor de portemonnee, maar die laatste voor 1000 pond lijkt me idd een koopje tov de full race normale koppen

default

RE: Billet 7 poorter

Vindt de vermogen grafieken van SC erg misleidend.

Als je contact met ze opneemt en wat meer info krijgt over bepaalde motoren,
dan blijkt dat er minder vermogen in zit als ze in dit soort grafiekjes beloven.

Bijvoorbeeld de 1380 16v motor zou volgens de reclame/advertentie waar ik op af ben gegaan 140a 145pk leveren.
Op het moment dat hun eigen demo auto met geflowde kop 120pk levert met zelfde setup als op de grafiek(en hun uitleg) dan vindt ik dat vreemd.

Voor de rest niks over ze te klagen.

Maar vindt het wel een punt.

RE: Billet 7 poorter

Misschien zit het verschil in krukas pk's en wat hij daadwerkelijk op de wielen geeft?

Dat vindt ik ook altijd moeilijk wanneer mensen zeggen hoeveel vermogen ze hebben, wil dan altijd graag weten of het op de wielen is of op de krukas.

default

RE: Billet 7 poorter

Ik heb ze duidelijk gevraagd hoe ze gemeten hebben.

Ze praten over 120pk op de wielen in het geval waar ik het over heb.
Maar vanaf het moment dat ik contact met ze heb gehad werd erover wiel vermogen gesproken.Ook over de grafieken.

RE: Billet 7 poorter

SC test zowel op de motorbank als rollerbank dus het is heel goed mogelijk dat een 140pk aan de krukas, 120pk aan de wielen wordt.

default

RE: Billet 7 poorter

hebben ze dit soort koppen ook voor 1000tjes :P ? of past deze er ook op?

default

RE: Billet 7 poorter

Dat ze op beide manieren meten dat weet ik.

Maarja ik ga het merken zodra de auto klaar is wat hij echt levert.
Mischien leuk om eens met een groep een testbank dag tedoen??
Ook ivm kosten enz enz.

Voor de rest ziet het spul er erg gelikt uit wat er door hun geleverd wordt.
En ze helpen je echt met elke vraag die je stelt en dat vind is ook vrij bijzonder.

RE: Billet 7 poorter

Ook ik vind dit erg mooi spul!!! Dit icm een supercharger........... :9~

Echter het prijskaartje voor het hele spul is een ander verhaal. Eerst maar eens de loterij winnen! ;)

RE: Billet 7 poorter

met bepaalde modificatie's aam het onderblok kan je zo'n kop ook op een 998 zetten.
of dat echt veel voordelen geeft durf ik te betwijfelen
maar praktisch kan het.

ik zou hem liever op een 1380 oid gooien die zijn met een 5 poorter pas echt astmatisch dus dan zal je het echt merken.

RE: Billet 7 poorter

Het lijkt wel alsof iedereen in eens het licht heeft gezien.
MED heeft er ook een ontwikkeld.
Als deze dezelfde kwaliteit heeft als hun andere producten dan is het echt top of the bill.
de prijs ligt iig op hun niveau 1700 pond (auw)
En dan kan je nog hun dry deck kit kopen anders gaat het niet goed met de koeling
wel lekker nooit meer water in je olie.
link

RE: Billet 7 poorter

Even een oud maar reuze interessant topic omhoog halen. :)

Die MED 7-port kop is volgens mij de 7-port van WEBCON die door MED op hun bekende hoogwaardige wijze is bewerkt.

RE: Billet 7 poorter

Yep
Uit betrouwbare bron kan ik je melden dat die std webcom kop ook wel wat hulp kan gebruiken.....
In std vorm flowt hij minder dan een goed bewerkte 5 poorter.
Toch jammer dat ze niet de moeite hebben genomen om de gietmal echt goed te krijgen.

default

RE: Billet 7 poorter

na wat zoekwerk dit oud topic bovenhalen :9 heb wat plannen voor in de toekomst en wat zoekwerk aan het doen voor een betrouwbare 7poort kop. die van med zijn natuurlijk goed maar wat duur.. nu lees ik hierboven dat med de koppen van webcon gebruikt klopt dit? mijn oog is ook gevallen op de set van vintage minis, deze lijken ook op webcon en hij zet er ook grote inlaat kleppen enz in. dus als med webcon gebruikt zijn deze koppen toch sterk van legering en is het zeer intressant om de grote kleppen kit van vintage minis te overwegen (als deze ook van webcon zijn)

RE: Billet 7 poorter

Neem even contact op met Vintage Mini's (mocht je zijn gegevens willen, stuur mij dan ff een PB-tje) :)

default

RE: Billet 7 poorter

heb ik gedaan en heeft zeer mooie kit! d:)b vroeg mij gewoon af of het echt is dat med die van webcon gebruikt.. ze zien er in ieder geval identiek uit

default

RE: Billet 7 poorter

het zijn inderdaad dezelde koppen als med !! vintage minis it is, zaterdag eentje halen :P

RE: Billet 7 poorter

:D d:)b doe Dennis de groeten :P

default

RE: Billet 7 poorter

doe ik d:)b

default

RE: Billet 7 poorter

kopje is binnen en je krijgt de groeten terug ;) zeker een aanrader voor mensen met interesse in 7 poort!! zelfde basiskop wat med gebruikt in road versie d:)b

RE: Billet 7 poorter

Kwam deze nog tegen uit het verre Noorden:

http://test.elmtech.eu/en/racing/mini-c ... mitstart=0

Maar is een 8-poorter met een soort semi-siamese uitlaatpoorten voor de twee middelste cilinders.

Initieel specifiek voor de 1000cc maar er is ook 1275> versie.

Ook een interessant 3D-geprint inlaatspruitstuk. :D

default

RE: Billet 7 poorter

ja had ik ook al tegengekomen, maar dan moet je weer uitlaatspruitstuk aanpassen/kopen