BMW K1100 Conversie CAD tekeningen

RE: BMW K1100 Conversie CAD tekeningen

Hoi Mensen


ik kan aan CAD tekeningen komen van een complete Conversie set naar BMW K Kop.
hoelang zou iemand daar mee bezig zijn geweest?
wat zouden tekeningen waard zijn?

RE: BMW K1100 Conversie CAD tekeningen

Wat het waard is? Wat een gek ervoor geeft. Het heeft de maker heel wat uren gekost om dat model te maken. Vaak worden dit soort tekeningen ook kosteloos verspreid. Je kunt er namelijk nooit voor krijgen wat je ervoor denkt betaald te krijgen.

RE: BMW K1100 Conversie CAD tekeningen

mensen die zo'n conversie willen doen, kunnen niet vaak zelf die stukken maken, of als ze dat wel kunnen hebben ze die tekeningen weer niet nodig.
De tekeningen worden volgens mij pas interessant als je vele stuks wilt gaan maken.

de zelfbouwer geeft zijn geld liever uit aan een kant en klaar kit van een gerenommeerd bedrijf ...
(of bouwt het echt zelf 8) )

my 2 cents,
Theo van den Bogaard

RE: BMW K1100 Conversie CAD tekeningen

HA Dat is allemaal waar! Maar tegenwoordig kun je met een cad tekening bij veel machine fabrieken terecht om het te laten maken. de tekeningen komen van een Professionele Britse auto tuner. dus ik twijfel niet aan de kwaliteit.
het is nog maar een idee,

wellicht is het ook interessanter om de kit van SC te kopen.

RE: BMW K1100 Conversie CAD tekeningen

Offertes zullen tegenvallen als het om enkel stuks gaat, prijs zal inderdaad dalen als je er meerdere afneemt.

Maar als het dan niet past...

Is dit voor een elektrische waterpomp?

Als de CAD gemaakt van onderdelen van een of andere conversiekit dan zou een deskundige dat in een uurtje of 20 dat moeten kunnen doen.
Als het helemaal van scratch is getekend inclusief het uitdokteren van de passingen op de A-series blok en de K-series kop dan kan je die 20 uur wel gaan vermenigvuldigen.


De SC kit is zeer netjes gemaakt en de prijs zeker waard.

RE: BMW K1100 Conversie CAD tekeningen

met de tekeningen kan je het metaal laten maken, dan moet je nog op zoek naar de juiste afdichtingen en bevestigingsmaterialen .. een kit is all-in 8)

FWIW,
Theo van den Bogaard

RE: BMW K1100 Conversie CAD tekeningen

Bedankt voor het mooie plaatje!
Die zit in mn map.

Vwb zelf het wiel uitvinden of een SC kit kopen: je kan bijna niet liggen klooien voor die prijs. Zit hooguit een 200 eu tussen wat het aan materiaal kost tov alles mooi en op elkaar afgestemd.
Ik haal de kit dus. Is bovendien bij een firma die je niet in de steek laat en altijd helpt.

RE: BMW K1100 Conversie CAD tekeningen

link

deze gozer zoekt een tekening

RE: BMW K1100 Conversie CAD tekeningen

Lekker sfeertje op dat forum zeg, komen een paar opmerkingen voorbij....

Dennis

RE: BMW K1100 Conversie CAD tekeningen

Zo inderdaad zeg! Wat is het nut van een forum als iedereen toch roept dat je het maar zelf moet doen met je luie reet. :/

RE: BMW K1100 Conversie CAD tekeningen

Haalt het inderdaad niet bij dit forum, waar met tomeloos geduld 200 wordt uitgelegd hoe een stotterende mini met een beetje olie in zn dashpot weer lekker gaat rijden. :D

Tjsa sommige forummers vinden zich daar blijkbaar heel wat, die FastCarl en Sprocket zitten mekaar ook regelmatig in de haren. Matty is ok.. die heeft dankzij mijn bakproject de zijne ooit weer opgepakt.