brandstofpomp extren voor conversie

RE: brandstofpomp extren voor conversie

iemand een suggestie voor een goedkope extrene benzinepomp die ik kan gebruiken voor een D16z9?
Heb al hier en daar gekeken maar kom niet ver onder de 80,- :(

Ik heb nog een originele liggen van honda maar deze zat altijd IN de tank en ik DENK dat ik deze niet extern kan gebruiken... of WEL :?

anyone

RE: brandstofpomp extren voor conversie

Gewoon even naar de sloop, daar hebben ze zat van die externe pompen liggen. Ik heb er ooit eentje van een Renault 21 gebruikt voor mijn turbo project.

Dennis

default

RE: brandstofpomp extren voor conversie

in een van de links die ik in het ander topic gegeven heb staan een aantal foto's van een makkelijke ombouw van de tank.

die heeft het binnenste van de tank omgebouwd.

RE: brandstofpomp extren voor conversie

bedankt, maar ig ga toch liever voor een externe pomp omdat dat minder foutgevoelig is, makkelijker is en als er iets mis is kun je er makkelijker bij...

friso

RE: brandstofpomp extren voor conversie

In de discussies over A-series met webers of turbo's wordt nog wel eens over electrische pompen gesproken, bijvoorbeeld hier

default

RE: brandstofpomp extren voor conversie

heb een renault 5 turbo gehad en die had ook externe pomp. moet genoeg druk leveren denk ik,

default

RE: brandstofpomp extren voor conversie

je weet al hoeveel druk je moet hebben? kwam dit tegen voor een B16a2:

35psi, da's 2.4131 bar.

RE: brandstofpomp extren voor conversie

volkswagen en opel gebruiken externe pompen van Bosch, voor mijn rover conversie heb ik er 1 gebruikt ve calibra 2.0 L 16v, gewoon op de sloop halen, kost geen cent en meer dan genoeg capaciteit en druk.

-> edit: geeft 3.5 bar

default

RE: brandstofpomp extren voor conversie

dan heb je dus teveel.

kun je dat zo zachter zetten?

RE: brandstofpomp extren voor conversie

Drukregelaar ertussen, kan de pomp eventueel iets slijten en dus minder opbrengst geven.

Groet ron

RE: brandstofpomp extren voor conversie

Gewoon de crx pomp in de tank hangen,
Dan weet je zeker dat je de juiste druk hebt.
En die pompen gaan echt niet kapot.
Een externe pomp neemt meer ruimte in,
Bij het gebruik van een ander merk onderdelen is de kans dat het kapot gaat of niet juist werkt groter dan wanneer je de originele onderdelen gebruikt.
Mijn motto wat origineel kan blijven vooral zo laten.
De originele pomp hangt in de brandstof voor de koeling.


Succes

RE: brandstofpomp extren voor conversie

Past dat? Of gebruik je ook een andere tank?

En de pomp van een metro turbo? Die past tussen het subframe.

Groet ron

RE: brandstofpomp extren voor conversie

Ik gebruik gewoon de mini tank.
en ik heb de pomp boven in gezet,
het aanzuigslangetje van de pomp verlengt naar de bodem van het mini tankje, omdat deze hoger is dan de crx tank.

RE: brandstofpomp extren voor conversie

Ah, ok, weer iets geleerd.

Groet ron

RE: brandstofpomp extren voor conversie

zoals minitec al aangaf is dit al op het forum geplaatst met foto's etc, namelijk hier: link

RE: brandstofpomp extren voor conversie

dan heb je dus teveel.




Maakt niks uit, als je maar niet te weinig hebt, dan kan ie te arm gaan lopen.
Computer regelt t wel bij, een standaard pomp geeft ook niet altijd PRECIES 2.4131 bar

O:)

RE: brandstofpomp extren voor conversie

Idd het beste is om de pomp in te bouwen. maar ik ben bang dat ik het gat in de tank nooit mooi rond genoeg krijg. Extern is dus makkelijker. van de week maar eens naar de sloop voor een rad en pomp.

RE: brandstofpomp extren voor conversie

Dan heb ik hier een goed ID voor je:

Heb je de honda tank nog?

Dan slijp je met een dun slijpschijfje (iets duurder, maar een veel mooiere snede), het ronde bevestigingsgat uit de honda tank.

Slijp een identiek gat in de bovenkant van de mini tank.

Las het honda stukje in de mini tank. Je kunt het toch dichtkrijgen als je geen autogeen of tig apparatuur hebt door het met lood dicht te strijken. Super benzine bestendig, en gegarandeerd water(benzine) dicht!

Verleng het mondstuk van de pomp met een benzine bestendige slang tot de bodem van de tank (zoals mini power heeft gedaan) en klaar ben je!

Honda spul is superbetrouwbaar, en is zelfs minder kwetsbaar dan een externe pomp. Een interne pomp is ook best makkelijk te demonteren, en maakt minder geluid. Alleen maar voordelen...

RE: brandstofpomp extren voor conversie

Ik heb het gat er met een decoupeerzaag in gezaagd,
Wel even een ijzerzaag blad er in doen.
even afbramen. met een center voor slaan en gaatjes boren.
Genoeg mogelijkheden.

RE: brandstofpomp extren voor conversie

Nee ik heb die tank niet meer... ik ga gewoon voor een externe pomp. dank allen voor jullie inbreng!!

RE: brandstofpomp extren voor conversie

Hoi Friso,

Ik heb de originele crx- 1987 benzinepomp gebruikt.. dit is een externe... hier in de tectyl onder mijn auto..


Marko

RE: brandstofpomp extren voor conversie

Tegen de beam-axle aan? Is die as toegestaan in NL?

Groet ron

RE: brandstofpomp extren voor conversie

Hij is ermee rdw gekeurd... jadus

Nog een groter plaatje van de bodem:
link

RE: brandstofpomp extren voor conversie

Goede foto's !! Bedankt!! ik ga maar gauw opzoek naar een externe pomp... kan ik weer verder!!

RE: brandstofpomp extren voor conversie

Hoi Frisow

Waarom gebruik je de interne pomp dan niet gewoon extern? Die paar aanpassingen zijn snel gemaakt.

daan

RE: brandstofpomp extren voor conversie

heb ik al geprobeerd.. er zit alleen een heel klein gaatje naast de aanzuigbuis waardoor ie weer benz uit terug gooit... overdrukje???

friso

RE: brandstofpomp extren voor conversie

Je moet de stalen aansluitingen inkorten tot 2 cm, en de boel aansluiten met benzinebestendige flexibele slangen (daarmee kun je het gat ws afdekken).

daan