burning up :S

RE: burning up :S

hallo iedereen ik heb na een ongelukje waarbij ik de uitlaat verloor.
maar meteen een nieuwe uitlaat + spruitstuk en luchtfilter gekocht voor mijn spi.
na veel gescheld en gekloot heb ik alles er op gekregen, maar wat wil nu ik sta in een opstopping ergens in nijmegen en merk ik dat er allemaal rook onder de auto uitkomt en het onzettend heet word.
na even snel uitgestapt te zijn en te kijken wat er mis zou zijn, kom ik er achter dat mijn kat bloed en bloed heet is zo heet dat hij hartstikke rood opgloeid :S iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen ?

RE: burning up :S

Wij hadden zoiets vandaag ook in de garage. De oorzaak hier was het slecht lopen van de motor...veel te rijk. De kat werd zo heet dat de bitumen aan de onderkant vlam vatten en de brandblusser eraan te pas moest komen.

Loopt je auto verder ok? Wat heb je precies aan de uitlaat vervangen? Is je lambda nog wel in orde? Geen verstopte uitlaat (stuk verpakkingsmateriaal of zo).

Dennis

RE: burning up :S

ik had ook al gedacht dat hij te rijk stond afgesteld aangezien ik ook een paar naontsteking had onder het rijden dus ik heb net de accu eraf getrokken en hopen dat de ecu het zelf reset :|

RE: burning up :S

lamda weet ik trouwens ook niet ik heb hem uit het vorige spruistuk moeten slijpen omdat hij zo vast zat maar ik denk dat hij het nog wel doet volgens mij geen vitale delen geraakt :P
maar wat doet een lamda nou eigenlijk is het een soort van thermostaat ofzo ?

RE: burning up :S

De lambda sonde meet het aandeel zuurstof in de uitlaat en meet dus hoe 'goed' je verbranding is verlopen. De ECU bepaald dan wat de mengverhouding tussen lucht en benzine moet zijn. Een gare lambda sonde kan dus tot een veel te rijk mensgel leiden lijkt mij.

RE: burning up :S

dat word vervangen dus :O

RE: burning up :S

hier een topic over hetzelfde probleem maar dan bij een mpi. Misschien heb je er wat aan