Camber kits

RE: Camber kits

Onlangs werd ik tegengehouden (Belgie) door de politie. Ik heb UltraLite Deepdishes (13 7) steken

Die banden komen ietwat uit de sportspack arches. Nu in kut Belgie mag dat dus NIET.... :|

Nu, ik ga zeker en vast m'n velgen niet wegdoen omdat een of andere kloje van de politie dat zei...

Dus ik heb zitten zoeken, en ben achter een oplossing gekomen om m'n banden iet wat mee in de arches te laten komen.

De negative camber kit....

RE: Camber kits

Hoever steken ze uit? Zoveel scheelt een negative camberkit ook weer niet.

RE: Camber kits

Hoeveel mm steken ze uit? Als je met iets van -10 graden camber moet rijden om t verschil weg te krijgen is natuurlijk ook niet goed... Tevens zijn extra brede banden ook extra gevoelig voor (grote) verschillen in camber wat betreft grip en slijtage.

RE: Camber kits

Mmmh, ze steken toch een kleine cm uit hoor..

RE: Camber kits

Mag in NL ca 3cm zijn...
Lastige regelgeving in Belgie zeg...

RE: Camber kits

idd, Belgie is echt een kut land op gebied van auto-wetgevingen :|

Rolkooi bv, alsook geperforeerde schijven, etc etc mag allemaal niet. Dus dingen die je veiligheid verhogen, mogen niet... begrijpen wie begrijpen kan...

Op schijven zijn nu al wel milder geworden, je mag al perfo's steken indien de diameter niet groter is dan de originele.

Wat betreft tuningn ed, sommige dingen mogen, maar daarvoor dien je een speciale keuring te doen en moet je meer betalen aan verzekering/keuring.

net als ik nu met m'n banden voorheb. Dus bied zo'n neg camber kit een oplossing? Zijn er nadelen aan verbonden? Is het aan te raden?

RE: Camber kits

Buitensporig veel negatief camber geeft veel slijtage aan de binnenste rand van de band. Zeg maar het deel van het loopvlak aan de kan van de motor. (Ik wilde bijna zeggen 'binnenkant' maar hopelijk is het zo duidelijk :+) ) Ook zal een beetje negatief camber de rijeigenschappen kunnen verbeteren maar te veel is ook niet goed.

RE: Camber kits

Die arme wiel-lagers :x