Ik heb ook het Vizard verhaal losgelaten op mijn HIF44. Alleen (nog) geen afgeschuinde zuiger en kunsthars "op en afrit" over het dammetje waar de naald in verdwijnt.
Wel de as dunner gemaakt en de scherpe overgangen, waar doorlaat en zuigerboring elkaar kruisen, afgerond. De as iets dikker gehouden thv de schroefjes. Schroefjes met Loctite vast gezet. Zit al jaren zo.
- Login of registreer om te reageren
RE: Carb / gasklep modificatie
Ingediend door Bartje op do, 29-03-2012 23:04
Dr.Who, in dit topic, schreef:
Wie heeft het aangedurfd de as van de klep dunner te maken of te halveren zoals Vizard dat beschrijft? Zonder gesplitste einden van de schroeven lijkt me het eerlijk gezegd nogal een riskante onderneming en ook heb ik mijn bedenkingen bij de stevigheid van de as.
Ik denk niet dat ik het aandurf
Been there, done that.... Allebei zelfs..
Dat fijne klepje in de gasklep dient om tijdens decellereren de uitstoot omlaag te krijgen.
Je hoeft niet bang te zijn voor problemen bij de APK, waarschijnlijk hoef je al geen viergastest te doen (vanaf 93 meen ik), en dan nog wordt alleen stationair en op toeren gemeten, niet tijdens delellereren.
Ik heb (o.a) de gasklepas van mijn voormalige HS4 destijds op de Vizard methode gemodificeerd en nooit problemen gehad. Het is uiteraard wel van belang om te zorgen dat er enige schroefdraad overblijft (dus op de plekken iets minder van de as afslijpen), en ik heb een druppel rode loctite gebruikt om de boel ook vast te laten blijven zitten.
Ook bij de HIF38 die ik sinds een maand op mijn 998 heb zitten heb ik deels dezelfde modificaties doorgevoerd (Dichte gasklep, dunnere as, schuine kanten aan de zuiger, vergroten inlaatzijde van carb e.d.), en daarmee rijdt ie prima !