Kwestie van lassen, maar jehebt standaard K&N filters die er zo achteroppassen. heb je geen adaptorplaat meer nodig....
- Login of registreer om te reageren
Kwestie van lassen, maar jehebt standaard K&N filters die er zo achteroppassen. heb je geen adaptorplaat meer nodig....
JA ik weet dat er standaard filters zijn die erop passen, maar K&N is zo duur, en de firma Carpoint heeft filters die meer als de helft goedkoper zijn
of
snarfvz schreef:
Ik heb nu in mijn Hiff44 carb een BEJ naald zitten, ik zag op de sloperij een metro staan daaruit heb ik de carb-naald gehaald, dit is een BGL, volgens het Winsu proggie heb ik met de BGL meer vermogen, maar als ik de oude naald van mijn HS4 carb vergelijk (AAU) dan is die weer veel hoger dan de BGL, kunnen naalden van HS4 ook in een Hiff44 carb?
Nee kan niet, naalden voor een HS4 zijn 'A'naalden, voor een Hiff 44 zijn 'B' naalden ander type en maat
snarfvz":qza2ee6l]
Heeft er iemand een soort van adaptorplaat gemaakt voor op een hiff44 carb waaraan je een openluchtfilter kunt maken, of weet iemand hoe zoiets te maken is[/quote:qza2ee6l]
Dat wordt zelf maken... niet vergeten foto's te maken en te delen
als er zelf een adaptorplaat gemaakt gaat worden, dan zal ik zekers foto's plaatsen, het hoort tenslotte bij het motorwissel project
Het is maar wat je wilt natuurlijk. Een goed luchtfilter is zo´n beetje het belangrijkste voor je motor wat er maar is. Dan zou ik dus nooit voor goedkoop gaan, maar alleen maar voor de gerenomeerde merken: K&N, APEX, HKS, PIPERCROSS, ITG, KINGDRAGON, SPARCO....
Daarvan weet je tenminste nog dat ze ze ontwikkelen. Kan me niet voorstelen dat Carpoint dat ook doet (zelfde firma als TEPPER en AUTOSTYLE, en die staan net echt bijster goed bekend om hun kwaliteit....). Dus ja, als je wilt dat je blok behouden blijft is een goed luchtfilter van essentieel belang....
In mijn Mazda heb ik een Foam-filter van Jamex (stond tot voorkort ook nog in de Autostyle gidsen) en hij doet prima zijn werk.
oja Tepper is autostyle
Nauw ja, je moet het zelf weten. Ik heb wat testen vernomen dat die filters dus wel degelijk stofdeeltjes groter als 6 micron doorlaten en dus schade veroorzaken in je motor. Maar it's up to you. Voor een luchtfilter is naar mijn idee goedkoop duurkoop....
Kevski Style schreef:
Nauw ja, je moet het zelf weten. Ik heb wat testen vernomen dat die filters dus wel degelijk stofdeeltjes groter als 6 micron doorlaten en dus schade veroorzaken in je motor. Maar it's up to you. Voor een luchtfilter is naar mijn idee goedkoop duurkoop....
als je het zo bekijkt heb je wel gelijk, maar Jamex is toch ook een bekend merk??
IS Pipercross een goed merk, want bij Minitrend kost die 49 euro, of heeft iemand nog een plek waar je goedkoper aan een goed merk filter kan komen
Offtopic: als ik een bedrag in GBP (₤)hoe moet ik dat dan om rekenen, dit ivm met prijzen uit de Minisport catalogus
http://www.gwktravelex.nl/personal/conv ... v&lang=NLD voor het omrekenen van pond naar euro en omgekeerd, en andere valuta natuurlijk (google)
Het is wel ongeveer, want tussen kopen en verkopen zit een verschil, maar ongeveer klopt het.
RE: Carb naalden / adaptor lucht inlaat
Ingediend door snarfvz op za, 13-08-2005 00:25
Hallo allemaal,
Ik ben mij een beetje aan het verdiepen in carburateur-naalden
Ik heb nu in mijn Hiff44 carb een BEJ naald zitten, ik zag op de sloperij een metro staan daaruit heb ik de carb-naald gehaald, dit is een BGL, volgens het Winsu proggie heb ik met de BGL meer vermogen, maar als ik de oude naald van mijn HS4 carb vergelijk (AAU) dan is die weer veel hoger dan de BGL, kunnen naalden van HS4 ook in een Hiff44 carb?
Een andere vraag:
Heeft er iemand een soort van adaptorplaat gemaakt voor op een hiff44 carb waaraan je een openluchtfilter kunt maken, of weet iemand hoe zoiets te maken is
Alvast bedankt