carburator op 1275cc

RE: carburator op 1275cc

hallo iedereen

Ik wil dit weekend mijn getunede motor 1275cc eventjes proberen die ik onlangs heb gekocht met een hoop andere spullen, nu zit er een weber carburator bij en een carburator van een 1000cc. mijn probleempje: weber is nog niet compleet...

Is er een groot verschil in carburators 1000/1275cc? zoniet is er dan een probleem als ik eventjes de motor aan de praat wil krijgen met de carburator afkomstig van de 1000cc?

Een 1275 kan ook met een HS4 lopen. Ik heb een aangepaste 1275 en ik heb er ook een HS4 op zitten.

Een tijd geleden met Theo van den Bogaard hier nog over gesproken. In de beginjaren van de mini werd er met niet veel meer gereden, omdat er gewoon niets anders voor handen was.

zie ook:
http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/chart5.gif
http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/chart5a.jpg

.. in de eerste tabel zie je dan ook dat een Weber 45 pas interessant wordt vanaf 70 pk ..

De standaard naald in de carb van een 1000 gaat niet goed werken voor een 1275 natuurlijk ... en hoewel het leuk is om te horen of het loopt, kan je de boel ook goed kapot draaien als de afstelling niet goed zit.

##
weet wat je doet en doe wat je weet
##

groetjes,
Theo van den Bogaard

Theo van den Bogaard schreef:
zie ook:

De standaard naald in de carb van een 1000 gaat niet goed werken voor een 1275 natuurlijk ... en hoewel het leuk is om te horen of het loopt, kan je de boel ook goed kapot draaien als de afstelling niet goed zit.

##
weet wat je doet en doe wat je weet
##

groetjes,
Theo van den Bogaard

Kan je niet met elke carburator de boel kapot draaien als deze heeeeel slecht zijn afgesteld (wat meestal niet is, wel?)

Tuurlijk kan dat. Ik zou alleen eerst proberen om via Winsu, of een ander programma te kijken welke naald je nodig zou hebben voor de HS4. Ik draai met een AAC en dat bevalt me best goed. Of de boeken gaan zoeken welke naald er in een HS4 gebruikt werd op een 1275.

Je kunt er ook voor kiezen om een Hiff44 te monteren. Die hoort sinds een aantal jaren op een 1275.