carterventialetie metro motor

RE: carterventialetie metro motor

hallo ben bezig met het in elkaar steken van een metro motor. Nu draait de fan tegen de carterventilatie aan de kant van de distrubutieketting. Ik heb deze al wat naar binnen geslaan en nu kan de fan draaien. maar is deze ventilatie echt nodig of is enkel de ventilatie aan de kant van de koppeling voldoende?

RE: carterventialetie metro motor

Hij zit er niet voor niets lijkt me. Normaal gesproken wordt er een spacer tussen de fan en de poelie gestoken van ongeveer een cm dik, wat dat probleem dat je noemt verhelpt.

RE: carterventialetie metro motor

je moet de dikke spacer uit een clubman hebben. Deze is veel dikker. Ik heb dit toen bij mijn VAN opgelost door 2 dunne te plaatsen..

het klopt iig dat je met alleen 1 dunne washer tegen de carterventilate aanloopt

en dat klinkt zo
[youtube:pb9nxarb]8TFOifEym1M[/youtube:pb9nxarb]

Jaapio

ps
op moment van filmen wisten we nog niet wat het was

RE: carterventialetie metro motor

dus 2 specers van 4 mm gaat ook? loopt de fan dan niet tegen de radiator?

RE: carterventialetie metro motor

Ik had aan dat tonnetje een vlak kantje getimmert: opgelost :)

RE: carterventialetie metro motor

heb ik nu ook gedaan. maar het ziet er niet echt mooi meer uit . ook is er een kleine opening ontstaan aan de bovenkant welke ik terug dicht gelast heb .maar de ventilator raakt niet meer dus d:)b

RE: carterventialetie metro motor

Er zijn ook kappen met plattere ontluchters er op, maar als je kunt lassen kun je eventueel de ronde kant er afslijpen en een vlak plaatje er oplassen.

RE: carterventialetie metro motor

vis schreef:
Er zijn ook kappen met plattere ontluchters er op, maar als je kunt lassen kun je eventueel de ronde kant er afslijpen en een vlak plaatje er oplassen.




:|
Niet echt handig met al dat slijpsel in je olie afscheider.....
En nog veel meer werk ook..

RE: carterventialetie metro motor

Slijpsel kan je netjes weg halen,

En ziet er natuurlijk net even iets mooier uit dan met een hamer, dus mag het wel ietsje meer tijd kosten. ;)

default

RE: carterventialetie metro motor

Ik ben ook bezig met een Metro moter, en er moet dus ook wat aan de carterventilatie worden gedaan zodat deze niet tegen de fan gaat aanlopen. Vandaag heb ik de orginele bewerkt door er 1,5cm af te slijpen, en een stuk vlakke plaat op te lassen. Maar blijkbaar moet er nog staalwol in? Wat er in zat was niet al te best meer en was ontbonden.
Als ander alternatief zat ik aan deze carterventilatie van een spi te denken:
http://www.minispares.com/product/classic/LJR10168.aspx
Deze is al bewerkt, maar de vraag is: gaat dat ook passen op mijn carb blokje?

RE: carterventialetie metro motor

Ik heb zelf maar 1 4mm space gebruikt want als je meer gebruikt kun je je fan niet meer netjes centeren op je waterpomp.
Wat kan lijden tot onbalans en een kapotte waterpomp.
Theoretisch, of dit ook echt voorkomt, geen idee.

En een stalen fan blad, deze is net wat smaller en past daarom beter.
En een klein deukje in de ontluchting.

default

RE: carterventialetie metro motor

Zo een hele dikke spacer zie ikzelf ook niet zo zitten, heb hier ook een stalen 6 blads fan liggen die ik er op wil heben. Met zo een spacer raakt hij de radiateur.
Deukje erin slaan vind ik niet zo een mooie oplossing, maar als er niks anders is dan moet dat maar..

RE: carterventialetie metro motor

hmmm... frontkoeling monteren en vin weglaten.. scheelt ook nog peekaa's

default

RE: carterventialetie metro motor

dat word me denk ik net even teveel werk O:)

default

RE: carterventialetie metro motor

Toch maar de orginele carterventilatie aangepast. In het potje heb ik een stuk pannenspons gepropt (zag er hetzelfde uit als het orgineel).

staat nu in de zinkspray tegen het roesten :P