Hij zit er niet voor niets lijkt me. Normaal gesproken wordt er een spacer tussen de fan en de poelie gestoken van ongeveer een cm dik, wat dat probleem dat je noemt verhelpt.
- Login of registreer om te reageren
Hij zit er niet voor niets lijkt me. Normaal gesproken wordt er een spacer tussen de fan en de poelie gestoken van ongeveer een cm dik, wat dat probleem dat je noemt verhelpt.
je moet de dikke spacer uit een clubman hebben. Deze is veel dikker. Ik heb dit toen bij mijn VAN opgelost door 2 dunne te plaatsen..
het klopt iig dat je met alleen 1 dunne washer tegen de carterventilate aanloopt
en dat klinkt zo
[youtube:pb9nxarb]8TFOifEym1M[/youtube:pb9nxarb]
Jaapio
ps
op moment van filmen wisten we nog niet wat het was
dus 2 specers van 4 mm gaat ook? loopt de fan dan niet tegen de radiator?
heb ik nu ook gedaan. maar het ziet er niet echt mooi meer uit . ook is er een kleine opening ontstaan aan de bovenkant welke ik terug dicht gelast heb .maar de ventilator raakt niet meer dus
Er zijn ook kappen met plattere ontluchters er op, maar als je kunt lassen kun je eventueel de ronde kant er afslijpen en een vlak plaatje er oplassen.
vis schreef:
Er zijn ook kappen met plattere ontluchters er op, maar als je kunt lassen kun je eventueel de ronde kant er afslijpen en een vlak plaatje er oplassen.
Niet echt handig met al dat slijpsel in je olie afscheider.....
En nog veel meer werk ook..
Slijpsel kan je netjes weg halen,
En ziet er natuurlijk net even iets mooier uit dan met een hamer, dus mag het wel ietsje meer tijd kosten.
Ingediend door _mini_cooper_ op di, 04-09-2012 22:40
Ik ben ook bezig met een Metro moter, en er moet dus ook wat aan de carterventilatie worden gedaan zodat deze niet tegen de fan gaat aanlopen. Vandaag heb ik de orginele bewerkt door er 1,5cm af te slijpen, en een stuk vlakke plaat op te lassen. Maar blijkbaar moet er nog staalwol in? Wat er in zat was niet al te best meer en was ontbonden.
Als ander alternatief zat ik aan deze carterventilatie van een spi te denken:
http://www.minispares.com/product/classic/LJR10168.aspx
Deze is al bewerkt, maar de vraag is: gaat dat ook passen op mijn carb blokje?
Ik heb zelf maar 1 4mm space gebruikt want als je meer gebruikt kun je je fan niet meer netjes centeren op je waterpomp.
Wat kan lijden tot onbalans en een kapotte waterpomp.
Theoretisch, of dit ook echt voorkomt, geen idee.
En een stalen fan blad, deze is net wat smaller en past daarom beter.
En een klein deukje in de ontluchting.
Ingediend door _mini_cooper_ op wo, 05-09-2012 16:43
Zo een hele dikke spacer zie ikzelf ook niet zo zitten, heb hier ook een stalen 6 blads fan liggen die ik er op wil heben. Met zo een spacer raakt hij de radiateur.
Deukje erin slaan vind ik niet zo een mooie oplossing, maar als er niks anders is dan moet dat maar..
hmmm... frontkoeling monteren en vin weglaten.. scheelt ook nog peekaa's
Ingediend door _mini_cooper_ op vr, 07-09-2012 16:49
dat word me denk ik net even teveel werk
Ingediend door _mini_cooper_ op wo, 12-09-2012 18:59
Toch maar de orginele carterventilatie aangepast. In het potje heb ik een stuk pannenspons gepropt (zag er hetzelfde uit als het orgineel).
staat nu in de zinkspray tegen het roesten
RE: carterventialetie metro motor
Ingediend door jeroendewil op wo, 29-02-2012 15:40
hallo ben bezig met het in elkaar steken van een metro motor. Nu draait de fan tegen de carterventilatie aan de kant van de distrubutieketting. Ik heb deze al wat naar binnen geslaan en nu kan de fan draaien. maar is deze ventilatie echt nodig of is enkel de ventilatie aan de kant van de koppeling voldoende?