Het makkelijkste is een dremel met een polijst kop. Maar het fijne weet ik daar ook niet van. Ik heb het zelf namelijk nog nooit gedaan.
- Login of registreer om te reageren
Het makkelijkste is een dremel met een polijst kop. Maar het fijne weet ik daar ook niet van. Ik heb het zelf namelijk nog nooit gedaan.
kan dat zelf? (zegt de man met de dremel in de hand.. )
daar zijn toch speciale bedrijven voor..?
*tip-van-de-dag:* Gebruik ff de zoekfunctie
Siryun (van dit forum) zit in het cilinderkoppengebeuren, dus ik zou eens contact met hem opnemen.
igg is dit een mooie site om eens door te nemen:
link
Hallee,
Thanks voor de site, ik weet dus wat me komende week te wachten staat. Heeft iemand misschien al ervaring met het bewerken/flowen van cilinderkoppen? Heeft het echt veel effect?
Alsvast bedankt voor de tips
Mvg
Dennis P
Please check our website @ http://home.planet.nl/~duijv340/
Hallo.
Ik heb het zelf gedaan en het valt best mee om zelf te doen, en je merkt het eg wel... Hij wordt er sneller en veel pittiger van.
Ik kan je wel precies vertellen hoe of wat maar op deze site (www.sa-motorsports.com/diyport.htm /heb de site ergens anders geloof ik ook al eens aanbevolen) hier staat het allemaal precies stap voor stap beschreven en als je nog verder wil gaan (poorten van de kop) staat het er ook bij. ik kan het alleen maar aanbevelen.
grtz harry
harry p schreef:
deze site (www.sa-motorsports.com/diyport.htm /heb de site ergens anders geloof ik ook al eens aanbevolen)
Dude! check mijn post
Nogmaals raad ik je aan om ff een PM naar SirYun te sturen, gezien hij in zn vrije tijd cilinderkoppen flowt. Ik denk dat hij je alles kan vertellen wat je wilt weten.
hoi hoi.
mijn tip:
Koop,lees en begrijp alle 500+ pagina's in vizard gele boek .
: even een hele korte samenvatting.
glad maakt niet uit, vorm is alles.
goede zittingen Plus verbouwde kleppen zijn een must.
je kan de boel mooi polijsten maar dat levert op zichzelf nogal weinig (niets) op.
en hoewel ik graag een kop voor je fix (PM maar, maar er is wachttijd ) moet je beginnen met een RC40 of equivalent uitlaat, een los spruitstuk en een K&N filter.
verder is het handig extra geldjes te reserveren voor een sessie op een rollenbank.
35.7* 29.5 mm = Mg metro maat kleppen = goed startpunt voor pk's.
Is de kop loodvrij ?
Hai SirYun,
Een hoop zaken heb ik momenteel al. Dit zijn:
- 286 kent cam
- 1.5 rocker setje
- Big-bore LCB
- Los inlaat spruitstuk
- K&N filter
Waar ik nu dus aan wil beginnen is het polijsten van de cilinder kop (loodvrij by the way). Men zegt dat men hiermee nog redelijk wat pk-tjes kan winnen.
Wat zou dit grapje kosten als ik het door jou laat doen en wat is de wachttijd?
Alvast bedankt
Dennis P
Please check our website @ http://home.planet.nl/~duijv340/
hoi
Met een kent 286 kom je zeker niet met even polijsten, zeker niet in combi met 1.5 rockers.
hier moet je echt voor de hele set gaan .inclusief rollenbank !! anders ga je zeker niet er uit halen wat er in zit
dus helemaal bewerken.
in ieder geval nieuwe geleiders, want anders kan je er niet bij. compressie ophogen naar Ca 10.8.
zittingen, kamers, kleppen etc etc.
met een big bore LCB kan je wel lekker wild gaan op de eind uitlaat poorten (d- vormig al la Vizard)
wachtijd? (klinkt goed nietwaar )
over een week of drie valt er wel wat te regelen.
PM maar voor de rest want ik wil niet forum ruimte voor geldzaken benutten ( mag vast niet )
ik ben overigens bezig met een website + domein maar dat zal nog wel even duren.
Hoi Hoi
Thanks voor alle reacties tot zo ver.
Maar hoeveel is er nou aan pk's te winnen als je een koppie goed laat flowen? Hebben meer mensen ervaring met geflowde cilinderkoppen t.o.v gewone cinderkoppies?
Thanks
Dennis P
Please check our website @ http://home.planet.nl/~duijv340/
Ingediend door --=E-jay=-- op ma, 26-07-2004 21:36
He Dennis,
Je was afgelopen weekend toch al met je dremel in die kop aan het rossen. Ik zei toch dat je eerst even hier moest posten.
En ziedaar, ben ik toch niet de enige die zegt dat je geleiders er eerst uit moeten.
Maarre, ik bel je van de week nog wel telefonetiesch.
Laterz E-jay
Hallee die E-jay,
Jij hebt het forum ook weer gevonden zie ik.
Ik moet zeggen je hebt idd eens een keer gelijk
Maar ontkolen en ontroeten kan natuurlijk nooit geen kwaad. Hij fijne spul moet ik denk ik toch aan iemand anders over laten.
Bij de way check ff je PM.
Mzzl en tot van de week denk ik maar weer.
halleee
Dennis P
Please check our website @ http://home.planet.nl/~duijv340/
Ik gebruik een 8mm as van 200mm lang die een inkeping heeft van 30mm.
Hiertussen scotch bright (alleen het groene/grijze) en klepslijppasta , eerst grof , daarna fijn.
Gewoon in de boormachine , dan heb je meer kracht.
Ook worden hierdoor de rondingen/bochten spekglad.
Als het weer wat moeilijker gaat hoef je alleen maar een paar druppeltjes olie erbij te gooien.
Groetjes , Jeroen2
Sjoerd schreef:
igg is dit een mooie site om eens door te nemen:
link
zeker een mooie site
mischien moet ik die c*rsa ook maar eens open schroeven van me maat
ik ga binnenkort aan me 2e kop beginnen
een 1000tje..
de 1e had ik alleen de in een uitlaat gedaan, nu ga ik ook de bowls doen...
vanwege die scheur in me andere kop rijdt ik nu weer met een standaard kop rond
en ik had er nog 1 liggen, die gelode 1000 kopjes kosten geen reet, dus mooi oefenmatriaal..
ik laat me 1300 kop nog even rusten
[size=75:39vjcx2p]ps moderators, is dit nog standaard techniek?[/size:39vjcx2p]
Ga ik binnenkort maar eens met jullie meedoen. Heb gisteren mijn 998cc kopje opgehaald (Gelood). Ik ga alleen wel voor de Full Monty. Flowwerk is niet het eerste wat ik ooit gedaan heb: 1 Ford smallblock en 1 Ford bigblock, alswel 1 Chevy bigblock gingen voor. Nu is het in de basis hetzelfde, maar een A-series is net ff kleiner, dus dat kan nog een behoorlijke ~!@#$%^&* klus gaan worden. We zullen het zien....
Hmm, is alleen MGB meuk
Maar ze hebben ook een MG midget alloy 5 poorter met flow data...
http://www.flowspeed.com/goldman.htm
zo ook ff met flowen bezig geweest.
is een kop 12G940 voor een 1275cc
ziet er vrij nieuw uit
kleppen waren nieuw en ongebruikt
was ook een beetje aan geflowd bij de klepgeleiders en onder de klepzetels.
nu om het af te maken ff de uitlaatpoorten groter maken en glad..
het wordt geen stage 5 kop,maar we komen in de buurt
gebruikte een tip van een collega: die zei klei in de poorten prakken
er komt dan geen vuil aan de binnenzijde en je haalt het er zo weer uit.
zie foto's en graag commentaar.
20euro dremel klaar voor acie
http://i185.photobucket.com/albums/x161 ... C03839.jpg
ik in actie
http://i185.photobucket.com/albums/x161 ... C03841.jpg
resultaat
http://i185.photobucket.com/albums/x161 ... C03843.jpg
(sorry mods, maar kon de url niet aan de praat krijgen)
[size=75:1ttrvsq2][Img tags verwijdert - Demelza][/size:1ttrvsq2]
ik zou noooit. nooit iets waar je aan geslepen hebt zonder het uit elkaar te halen en zeer grondig te spoelen weer monteren.
SirYun schreef:
ik zou noooit. nooit iets waar je aan geslepen hebt zonder het uit elkaar te halen en zeer grondig te spoelen weer monteren.
hmm bedankt voor de tip,ff alles los halen schoonmaken er weer vastzetten is eenvoudig en scheelt mogelijk een hoop ellende in de toekomst.
maar ik leer veel van zelf zo werken.
SirYun schreef:
ik zou noooit. nooit iets waar je aan geslepen hebt zonder het uit elkaar te halen en zeer grondig te spoelen weer monteren.
markje":8ouz5j0m]Daarmee ben ik het met u eens,vijlsel gaat echt ook overal heen[/quote:8ouz5j0m]
de heren hebben gelijk gehad, uit voorzorg alles logehaald en er zat ook vijlsel in de inlaatpoort die gewoon dicht en afgeplakt zaten tijdens de
slijpwerkzaamheden
nu alsnog alles erg goed schoongespoten en weer inelkaar gezet.
nu moet het wel goed zijn
RE: Cilinderkop flowen
Ingediend door Dennis_P op zo, 25-07-2004 19:40
Hoi hoi,
Momenteel heb ik een cilinderkop liggen met inlaat kleppen van 35,6mm en uitlaat kleppen van 29,53mm. Alleen is de cilinerkop niet mooi glad van binnen. Heeft iemand tips om de poorten mooi glad te krijgen voor verbetering van de flow.
Alle tips zijn welkom.
Mvg
Dennis P
Please check our website @ http://home.planet.nl/~duijv340/