Ik zou zeker niet op de bank gaan staan met een motor die ik niet vertrouw. 'Plof boem vast' heb ik vaak genoeg meegemaakt. Eerst uitzoeken wat er aan de hand is, timing, compressie, onsteking, kleppen etc. etc.. Wat bedoel je met 'niet lekker'? Is die cam nieuw, niet versleten?
Hoe dan ook, flink rijden met een auto die je niet kent en net hebt is niet mijn kopje thee
- Login of registreer om te reageren
RE: clubman 1275 GT met weber en md286 nokkenas
Ingediend door Spinnaker op di, 04-03-2008 22:23
hallo,
Zo ik heb me nieuwe aanwinst gisteravond opgehaald een geheel restaureerde mini clubman 1275 GT uit 1973. Nu heb ik er vandaag ff flink mee gereden maar ik ben erg ontevreden over het vermogen.
De mini heeft een gereviseerd origineel 1275 A blok met een lcb en rc40 uitlaat. Een Weber carbaruteur en volgens de eigenaar een kent 286 nokkenas. Ik vind dit nogal een rare setup en het rijdt ook niet echt lekker.
Nu is mijn vraag dus ook of het nut heeft om een rollenbank sessie te doen zodat alles wat beter gaat lopen. Of zeggen jullie vervang die weber maar voor een HS6 en stop er een minder wilde nokkenas in wat dus een hoop geld gaat kosten.
groeten Kevin