2 naalden M erin, die zijn minder rijk..
twin hs2 op een duizendje, het is en blijft een moeilijk verhaal...
- Login of registreer om te reageren
2 naalden M erin, die zijn minder rijk..
twin hs2 op een duizendje, het is en blijft een moeilijk verhaal...
hoi,
ik had de co ook tehoog 1000 met 1 carb shroef helemaal in.
ik heb de vucuumslang los gegooid, die daalde mooi.
maar mat is de co waarde nu ?
ben eigenlijk wel benieuwd naar het hele verhaal,
je hebt een 88er met twin hs2? wat heb je nog meer aan dit blok gedaan?
hoe kom je erbij om een twin hs2 op een duizendje te zetten?
heb je de carbs synchroon staan? volledig synchroon of alleen bij stationair?
wat voor filter(s) heb je erop? hoe ben je aan de keuze van je naalden gekomen?
ja een hele hoop vragen, niet om alleen maar info te krijgen, maar ikzelf rijd al jaren met twins op 998cc, ik heb diverse stadia van 998jes opvoeren gereden en gebouwd. misschien dat ik met wat meer info je verder kan helpen.
het staat natuurlijk mooi 2 carb onder kap. ik had een setje gekocht daar zaten 2 gy naalden vorig jaar ook voor de keuring co was toen iets te hoog maar kon wel bij gesteld worden af gelopen winter carbs gereviseerd met een setje nieuwe gasklep pakkingen vlotter enz en nieuwe naalden weer gy naalden verder is er niks aan het blok gebeurd alleen een MANIFOLD FREEFLOW uitlaat spruitstuk met sportex einddemper.carbs staan beiden synchroon stationair en hoog toeren. co was zo hoog dat apparaat het niet meten.Nu denk dat ik het in de naalden moet gaan zoeken?zitten open k&n filter op.
okaj, duidelijk verhaal, eigenlijk dus een volledig standaard blok met een twin hs2 erop. feitelijk veel en veel te veel carb voor weinig blok
ga op zoek naar 2 naalden M, die zijn minder rijk. dan kan je nog je ontstekingsmoment extra vroeg zetten, rijd ie niet echt lekkr, maar helpt wel.
in eerlijkheid, zet er een enkele hs4 op, ben je van alle problemen af...
als je co zo hoog staat dat het niet meer goed te meten is zal je continue te rijke verbranding hebben, veel kool in je kop, uiteindelijk veel nadieselen en steeds slechtere verbranding.
sterker nog, als je al niet meer meetbaar bent denk ik dat je cilinderkop van binnen al gitzwart is. welke kleur hebben je bougies als je ze eruit haalt??
als laatste kan je nog controleren of je spruitstukken niet lek zijn, met lopende motor wat remmenreiniger erop spuiten.
bougies zijn niet echt git zwart klein beetje aanslag meer bruin met wit zeg maar.spruitstuk bedoel je neem ik aan de aansluiting op de motor wat zou er dan moeten gebeuren als ik daar remmen reiniger op spuit.ik snap je bedoeling maar vorig jaar met niet gereviseerde carbs was de co maar iets te hoog. had toen alleen een ander uitlaatspruitstuk heb er nu een manifold freeflow onder zitten die heeft niet dat y stuk onder de auto daar lekte hij telkens bij mij neem aan dat dat er niks meet te maken heeft.die naald heb ik wel liggen zal dat is gaan proberen heb ook nog M1 die is dan waarschijnlijk weer rijker als M.
als je motor sneller gaat lopen terwijl je remmenreiniger spuit is je spruitstuk lek...
ik denk echt dat het teveel carb is voor een std 1000je...
als je verder gaat tunen door bijvoorbeeld de kop aan te passen met grotere kleppen en flowen, eventueel een ander nokkenstokje, dan kan je met een twin hs2 setup uitkomen, maar het blijft aan de rijke kant...
om een basis afstelling te krijgen in je twins, laat je motorblokje op temperatuur komen. haal de dashpots eraf, pak het binnenwerk er uit. onderin je carb zie je nu een goudklerig rondje, dat is de sproeierbuis. draai je mengselschroef dicht tot het gouden rondje helemaal vlak ligt. dan draai je de mengselschroef anderhalve slag open. dit natuurlijk voor beide carbjes.
dan linkage los en starten om het stationairtoerental goed te zetten, en stationair synchroon stellen...
klinkt allemaal makkelijk, is nog wel een klusje om het netjes te stellen.
door de 0-stand te bepalen vanuit het binnenwerk van de carb weet je zeker dat je beide carbs even rijk hebt staan. het kan immers zo zijn dat de sproeierbuisjes niet op dezelfde manier gemonteerd zitten in de carb, waardoor 1 carb beduidend rijker mengsel geeft, dit merk je nergens aan.
kijk ook na, of je choke voor bijde carbs goed werkt, en vooral helemaal dichtgaat...
dat het aan de rijke kant blijft snap ik maar vind het nu toch wel te rijk.
Sproeierbuisjes staan even hoog choke blijft niet hangen en carbs staan synchroon zal is kijken of hij lekt op mijn spruitstuk.anders ga ik wel proberen met andere naalden kijken of dat wat op levert en anders maar terug bouwen naar enkele carb.
Je zegt dat je de ontsteking goed hebt staan... hoeveel voorontsteking heeft hij nu dan en hoe heb je dit gemeten?
Lekkage in de uitlaat geeft wel degelijk een verkeerde meetwaarde... (niet zoveel dat hij de meter uitloopt hoor)
de garage heeft hem gemeten en zei dat hij goed stond.hoeveel weet ik zo niet de ontsteking is niks aan veranderd daar heb ik niet aan gezeten.
Wat voor een standaard motor goed genoeg is, is voor een snellere set-up vaak niet goed...
Dus ga daar ook eens mee spelen zou k zeggen...
Van alleen een ander uitlaatsysteem veranderd er niks aan de Co... een slijtage aan bv een ontstekings-asje (of wellicht heb je nog puntjes ) WEL !!!
EDIT.
Weet je ook HOE ze hem gemeten hebben(was het een MIni garage ?!?)
een 1000 moet je bij 1500 t/min meten bij afgekoppelde vacuumslang.
Doe je dit niet dan meet je een compleet verkeerd waarde nl..
is geen mini garage maar wel iemand met veel ervaring op carbarateur gebied heb nu nog puntjes zoals ik al eerder zei ik mijn vorige post vorig jaar had ik de dezelfde setup en was hij iets te hoog nu zijn de carbarateurs gereviseerd en is hij niet meer meetbaar zo hoog zal vanhet weekend is gaan stoeien met andere naalden kijken of dat effect heeft.
Zou maar eens vragen hoe ze gemeten hebben en desnoods een nieuwe meting zodat je kan zien wat ze doen.. ze kunnen wel zoveel zeggen...
Als je voor de revisie wel een redelijke Co had dan heb je met de revisie iets niet goed gedaan zou je zeggen...
Wat is er gebeurd met de revisie?
Ook nieuwe sproeierbuizen?
Als deze niet gebeurd zijn heb je kans dat ze uitgesleten zijn doordat de naald er per ongeluk langs schuurt met rare waarden tot gevolg.(dit is bij de Hiff 44 wel aan de orde nl omdat daar de naald iets kan bewegen tov de richting van de sproeierbuis)
bij revisie is alles vervangen gasklep sproeierbuizen naalden vlotter in benzine kamer naalden veren.
Dan zou ik OF met een enkele carb gaat testen, of met andere naalden..
Maar als iemand met redelijk wat ervaring met dubbele HS carb's (Roodvlammeke) al zegt dat het voor jouw set-up niet echt geschikt is om met dubbele carburateurs te rijden.... kan je beter de set te koop aan bieden en een enkele carb plaatsen.
Of op de plank leggen tot je verder bent met tunen...
ter info: hier onder een nieuwe lijst van de RDW.
als je b.v. U9 op kenteken hebt staan en hij jonger is dan 30-9-1986, moet er een kat onder anders haal je de 0.5% niet.
staat dat er niet op, dan kan je los tot 3.5% tot 2002 :)" title="Evil" />
denk dat je het niet goed leest, en je mag je cat eronderuit halen ook al staat er u9 als de lambda ook maar weg is. nu is dit een carb dus hoef je geen cat. en met een standaard carb is 0.5 wel haalbaar. Je zult deze alleen moeten opschroeven na de apk.trouwens een auto tot en met 1995 mag je de lambda en cat verwijderen, moeten wel allebij zijn verwijderd.en mag je een carb plaatsen.
Tot 1-1-1993 is een kat. niet verplicht en mag je hem dus verwijderen. Maximum CO is 3.5 bij stationair. Na die datum moet er een 4-gas test worden uitgevoerd die veel strenger is en moet er een kat. gemonteerd zijn. Maximum CO is 0,3 bij 2000-3000 toeren, maar er wordt ook naar de werking van de kat. gekeken en als die er niet onder zit of niet werkt heb je een probleem
Dennis
Alleen als je de lambdasonde zou verwijderen krijg je weer problemen met je ECU omdat die een waarde mist.
Vaak wordt dus alleen een kat verwijderd en blijft de lambdasonde zitten en mag je dus niet hoger dan 0,5% Co
Heb bij 95 cooper (spi) de kat en de lambda verwijderd, omgebouwd naar carb. Geen viergasmeting meer en co moest 0.5 zijn. Er waren twijfels, na raadplegen apk handboek goedgekeurd.
Zoals ik de regels lees, mag je je kat verwijderen, als je dan ook maar de lambda-sonde verwijderd. Dit houdt dus automatisch in dat je ook je injectie moet verwijderen, omdat die niet meer functioneerd. Wat dus weer betekend dat je met carbs moet gaan rijden.
Robson had dus gelijk, maar beschreef het wat summier...
Voorheen was dit tot bouwjaar 93, maar tegenwoordig tot bouwjaar 95.
RE: Co te hoog
Ingediend door Rakker50 op vr, 01-04-2011 18:59
vandaag mini voor de keuring co veels te hoog hoe dit te verlagen?
heb een 1000 met gereviseerde dubbele hs2 er op en open k&n filters met gy naalden er in? als de stelschroef onder de carb helemaal in gedraaid is en iets uit nog een veel te hoge co.Ontsteking en kleppen staan allemaal goed bougies zijn iets zwart.