Op mijn Midas zit op de voorkant de gewone rubber vering van een Mini. Aan de achterkant heb ik dus een dergelijke "beam" zitten.
In principe is het zo dat je elke combinatie van veren onder je auto kunt zetten, van heel stug tot heel soepel en dat is vergelijkbaar met die verschillende types rubber bollen die je kunt kopen.
Ik heb op de Midas redelijk soepele veren zitten in combinatie met hoogteverstelling en ik kan ook de demping instellen.
Dennis
- Login of registreer om te reageren
RE: Coil Over en Axle Beam
Ingediend door Erik op di, 27-01-2004 20:19
Dennis schreef:
Ik heb een dergelijk frame onder mijn Midas zitten
@ Dennis, jij hebt dus ook coil-overs op je Midas zitten, daar heb ik namelijk gelijk een vraagje over. Zijn die puur bedoeld om een stugge wegligging te krijgen (en dus alleen afstelbaar van stug tot heel erg stug) of is het ook mogelijk om het zo af te stellen dat je een comfortabelere wegligging hebt met ook meer veerweg dan normaal. Voor alledaags vervoer vind ik dit belangrijker dan nog harder de bocht door te kunnen (alhoewel dat natuurlijk ook weer zijn leuke kanten heeft ).
Ik was ook al eens alternatieven tegengekomen, de veren die je in plaats van je rubber veerbollen kunt plaatsen en waarbij je eigenlijk de bestaande samenstelling behoudt, dus met trompetten of hi-lo's. (plaatje)Deze zijn verkrijgbaar in drie varianten, van soepel tot stug. Weet iemand hier meer over of welk systeem voor comfortabel mini-gebruik het best aan te raden is?
Erik